Miksi ihmiset saattavat katsoa pitkään juoksevaa ihmistä?
Olen itse se, joka juoksee useinkin ihan arjessani. Ärsyttää ja nolostuttaa se, kun muut tuijottavat toisinaan pitkäänkin. Pidän juoksemisesta muutenkin, mutta juoksen arkivaatteissa ja esim. bussiin/junaan/töihin yleensä. Olen ihan hyväkuntoinen ja hoikka, joten minusta ei tiettävästi tule huomiotaherättävää vaikutelmaa ainakaan kilojen vuoksi. Missä on siis vika ja "saako" ihminen edes juosta kadulla/pihallaan ym. ilman urheiluvarusteita?
Kommentit (47)
"Putoaako duunarilta jokin pieni arvokas esine, kun noin hosuu?"
On tärkeää osata pukeutua tilanteen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmiset katsovat pitkään, jos toisella on hienot vaatteet tai hän on poikkeuksellisen hyvännäköinen. Miksi? Koska se inspiroi. Samasta syystä esim. naiset ostavat kauneuslehtiä.
Mä en ole hyvännäköinen ainakaan omasta mielestäni. Ei tietääkseni kenenkään muunkaan mielestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta hienot rouvat eivät ikinä juokse arkivaatteissa, ellei ole hengenhätä. Juokseminen arkivaatteista osoittaa alhaista statusta.
Mua ei haittaa alhainen status tai joku status muutenkaan. Olen sivistynyt ja jopa akateeminen (woohoo) sekä ihan keskiluokkainen, mutta en välitä jostain statuksesta nirppanokkien silmissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump tykkäsi myös juosta joka paikkaan.
Mulla on testein todettu Mensa-tason älykkyys. Ei kaikki ole noin yksioikoista kuin oletat.
ApEi pahalla mutta jos sulla on mensa-tason älykkyys niin ei se tästä sun aloituksesta kyllä millään tavalla ilmi tule. Älykäs ihminen juoksee jos huvittaa eikä todellakaan kysele Vauva-palstalla miksi muut tuijottaa. Älykäs ihminen pystyisi myös päättelemään itse miksi ne muut kattelee ohikiitävää ihmistä.
Varmaankin teoriassa tiedänkin lukuisia syitä, mutta kiinnostaisi ihmisten mutu-tuntemukset aiheesta. Mun mielestä on ärsyttävää, kun eräs itselleni tuntematon ihminen katsoi mua pitkään, niin oli halusin myös purkaa tuntojani, kun ei ole ketään läheistä ystävää tai juttukaveria mulla.
Monella on niin hyvä itsetunto, etteivät muiden katseet hetkauta mitenkään. Mulla voi joku pidempi katse jäädä muistoihini pitkäksi aikaa ja pohdin yksikseni mielessäni vain päivästä toiseen, mikä minussa on vikana ja miksi olen joidenkin mielestä alempiarvoinen ihminen kuin muut.
Ap
En tiedä, onko tämä provo tai trolli, mutta Ap, et ole yhtään huonompi tai alempiarvoisempi kuin muut. Juokset niin paljon kuin haluat, se ei kuulu muille, vaikka näkyy. Voit alkaa kasvattaa itsetuntoasi ja ottaa (stereotyyppisesti) pohjalaisen asenteen: " Kattokaa vaan, kyllä mussa kattomista onkin!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Forrest Gump tykkäsi myös juosta joka paikkaan.
Mulla on testein todettu Mensa-tason älykkyys. Ei kaikki ole noin yksioikoista kuin oletat.
ApEi pahalla mutta jos sulla on mensa-tason älykkyys niin ei se tästä sun aloituksesta kyllä millään tavalla ilmi tule. Älykäs ihminen juoksee jos huvittaa eikä todellakaan kysele Vauva-palstalla miksi muut tuijottaa. Älykäs ihminen pystyisi myös päättelemään itse miksi ne muut kattelee ohikiitävää ihmistä.
Varmaankin teoriassa tiedänkin lukuisia syitä, mutta kiinnostaisi ihmisten mutu-tuntemukset aiheesta. Mun mielestä on ärsyttävää, kun eräs itselleni tuntematon ihminen katsoi mua pitkään, niin oli halusin myös purkaa tuntojani, kun ei ole ketään läheistä ystävää tai juttukaveria mulla.
Monella on niin hyvä itsetunto, etteivät muiden katseet hetkauta mitenkään. Mulla voi joku pidempi katse jäädä muistoihini pitkäksi aikaa ja pohdin yksikseni mielessäni vain päivästä toiseen, mikä minussa on vikana ja miksi olen joidenkin mielestä alempiarvoinen ihminen kuin muut.
ApEn tiedä, onko tämä provo tai trolli, mutta Ap, et ole yhtään huonompi tai alempiarvoisempi kuin muut. Juokset niin paljon kuin haluat, se ei kuulu muille, vaikka näkyy. Voit alkaa kasvattaa itsetuntoasi ja ottaa (stereotyyppisesti) pohjalaisen asenteen: " Kattokaa vaan, kyllä mussa kattomista onkin!"
Ei ollut kumpikaan eli ei ole provo, enkä ole trollikaan. Mutta kiitoksia kauniista sanoista. Koetan ajatella positiivisesti, vaikka tekisi mieli manata itseni maan rakoon aina, kun kohtaan jotain paheksunnaksi etäisestikin tulkittavaa elämässäni.
Ap
On huono itsetunto kyllä. Jopa sairaalloisen huono itsetunto. Ehkä mun pitäisi vain harrastaa juoksemista niin paljon liikuntavarusteissa vapaa-ajalla, että arjen keskellä alkaisin suosia pelkkää kävelyä ja nauttia siitäkin.
Ap