Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on seksuaalinen markkina-arvo ja mikä sen määrittää miehen ja naisen kohdalla?

Vierailija
29.04.2022 |

Seksuaalinen markkina-arvo on yksinkertaisesti se, kuinka haluttu mies on naisten keskuudessa ja nainen miesten keskuudessa. Jos on haluttu poikamies, niin miehellä on korkea markkina-arvo, ja jos juuri kukaan nainen ei ole miehestä kiinnostunut, niin miehellä on matala markkina-arvo. Miehen markkina-arvoa nostavat erityisesti nämä ominaisuudet, ja lähtökohtaisesti sitä parempi, mitä enemmän niitä yhdellä miehellä on:- komeus- pituus- varakkuus- sosiaalinen statusKorkea sosiaalinen status voi tulla mm. näistä: kuuluisuus, korkea asema yhtiössä tai suuressa organisaatiossa ja arvostettu asema yhteisössä tai omassa viiteryhmässä. Korkea sosiaalinen status on esim. suuren yhtiön toimitusjohtajilla tai kuuluisilla miehillä (pl. ehkä ns. turhat julkkikset, jotka ovat tunnettuja vain siitä, että ovat tunnettuja).Mutta ei tarvitse olla korkea sosiaalinen status koko yhteiskunnan tasolla, vaan jos on omassa viiteryhmässään arvostetussa asemassa, niin silloin on siinä omassa viiteryhmässä korkea markkina-arvo. Esimerkkejä viiteryhmistä on tietyn alan opiskelijat, erilaiset alakulttuurit, taidepiirit ym. Mutta kun naisilla on erilaisia makuja! Niin onkin, mutta halutuimpia ovat silloinkin ne, joilla on omassa viiteryhmässään korkea sosiaalinen status. Taiteilijalla, joka ei osaa oikeasti maalata, on siis todennäköisesti vähemmän kysyntää taidepiireissä kuin taitavalla taidemaalarilla.Naisten kohdalla markkina-arvon määrä paljon enemmän VAIN ulkonäkö kuin miesten kohdalla, mutta jonkin verran sosiaalinen status omassa viiteryhmässä voi varmaan nostaa myös naisen markkina-arvoa. Esim. korkeasti koulutettujen miesten keskuudessa korkeasti koulutetulla naisella on lähtökohtaisesti hieman korkeampi markkina-arvo kuin yhtä kauniilla matalasti koulutetulla naisella, ja taitavalla naislaulajalla on muusikkopiireissä korkea sosiaalinen status ja hänellä on todennäköisesti korkeampi markkina-arvo kuin nuotin vierestä kiekujalla, joka on ulkonäöltään yhtä viehättävä. Mutta vaatimattoman näköinen taitava naislaulaja ei ole markkina-arvoltaan yhtä korkea kuin vaatimattoman näköinen taitava mieslaulaja, nainen ei voi siis "kompensoida" esim. taidoillaan yhtä paljon kuin mies.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA-konkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mössöä muutenkin, ihmisten välinen kemia, toisen luonteenlaatu ja arvostus?

Miehille seksin osalta täysin yhdentekeviä ja eivät kompensoi jos kauneuden puutetta.
Olennaista oli seksuaalinen markkina-arvo, ei parisuhteen markkina-arvo.
Teoriassa oli yksi puute. Miehen ikä vaikuttaa paljon myös miehen seksuaaliseen markkina-arvoon. Vanhat miehet eivät kauniita nuoria naisia kiinnosta. Vain äärimmäisen korkeat tulot nostavat keski-ikäisen tai vanhemman miehen seksuaalista markkina-arvoa.

Pääasiassa vanhat miehet eivät kiinnosta nuoria, kauniita naisia. Paitsi jos kyseessä on fetissi tai järkiliitto, missä köyhä, nätti tyttö yrittää edetä elämässään.

Toi on oikeasti vähän tyhmää molemmilta. Pelkkä nuoruuden ja ulkonäön palvonta mieheltä ja rahan perässä meneminen naiselta. Jälkeläisistä ei tule vahvoja. Suhde on kylmä ja onneton ja voi päätyä eroon.

Vierailija
22/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys. Se, että näkyy syyt seurauksien takaa. Kyky rakastaa. Rohkeus rakastaa ja valita kumppani ilman rajoitteita. Järkevästi myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MA-konkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehille seksin osalta täysin yhdentekeviä ja eivät kompensoi jos kauneuden puutetta.
Teoriassa oli yksi puute. Miehen ikä vaikuttaa paljon myös miehen seksuaaliseen markkina-arvoon. Vanhat miehet eivät kauniita nuoria naisia kiinnosta. Vain äärimmäisen korkeat tulot nostavat keski-ikäisen tai vanhemman miehen seksuaalista markkina-arvoa.

Pääasiassa vanhat miehet eivät kiinnosta nuoria, kauniita naisia. Paitsi jos kyseessä on fetissi tai järkiliitto, missä köyhä, nätti tyttö yrittää edetä elämässään.

Toi on oikeasti vähän tyhmää molemmilta. Pelkkä nuoruuden ja ulkonäön palvonta mieheltä ja rahan perässä meneminen naiselta. Jälkeläisistä ei tule vahvoja. Suhde on kylmä ja onneton ja voi päätyä eroon.

Tyhmät vanhemmat saavat typeriä lapsia.

Vierailija
24/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kuinka monta ja minkälaatuista orgasmia mies per kerta/ per viikko pystyy tuottamaan. 

Vierailija
25/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron esimerkin. Nuorena tapasin baarissa Amerikkalaisen öljymiljardöörin, joka ihastui minuun. Olin hotellisiivooja ulkomailla omasta halustani. Minulla ei ollut aikomustakaan pyrkiä parempiin töihin.
Kävelin illalla vieraassa kaupungissa etsien majapaikkaani. Olin rohkea, ennakkoluuloton ja avoin. Tapasin sattumien kautta tämän miljardöörin. Tämä mies oli oikeasti hierarkian huipulla kaikilla mittareilla. Joten ilmeisesti minäkin olin.

Vierailija
26/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerron esimerkin. Nuorena tapasin baarissa Amerikkalaisen öljymiljardöörin, joka ihastui minuun. Olin hotellisiivooja ulkomailla omasta halustani. Minulla ei ollut aikomustakaan pyrkiä parempiin töihin.
Kävelin illalla vieraassa kaupungissa etsien majapaikkaani. Olin rohkea, ennakkoluuloton ja avoin. Tapasin sattumien kautta tämän miljardöörin. Tämä mies oli oikeasti hierarkian huipulla kaikilla mittareilla. Joten ilmeisesti minäkin olin.

Riskinottokyky, luottamus omiin kykyihin, sopeutuvaisuus, uteliaisuus, heittäytyminen, joustavuus. Nämä kaikki ovat ihmiselle todella tärkeitä ominaisuuksia. Jos ajatellaan, miten ihminen perustaa öljy-yhtiön, niin noita samoja ominaisuuksia tarvitaan.

Vierailija
27/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, kuinka monta ja minkälaatuista orgasmia mies per kerta/ per viikko pystyy tuottamaan. 

Olettaen, että saat sen saman naisen kanssasi sänkyyn 2 kertaa viikossa.

Vierailija
28/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riskinottokyky, luottamus omiin kykyihin, sopeutuvaisuus, uteliaisuus, heittäytyminen, joustavuus. Nämä kaikki ovat ihmiselle todella tärkeitä ominaisuuksia. Jos ajatellaan, miten ihminen perustaa öljy-yhtiön, niin noita samoja ominaisuuksia tarvitaan.

Myös vaisto on ihmiselle todella tärkeä ominaisuus. Kehen voi luottaa ja kehen ei.

Vierailija
29/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MA-konkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole yhdentekeviä, sillä onhan sellaisen naisen saaminen seksiin, joka on kaunis, haluttava, älykäs, upea luonne paljon arvostettavampaa kuin naisen, joka ei tuollainen ole. Sen vuoksi, että tuollaisen naisen saaminen seksiin kohottaa omaa itsetuntoa (oli naisen motiivi mikä tahansa). Tuollaista suhdetta mies muistelee pitkään, vaikka se olisi ollut vain yksi kerta.
On miesten aliarvioimista kuvitella, että vain naisen ulkonäkö merkkaa. Se vain ei ole totta.

Harrastin nuorena sinkkuna seksiä miltei sadan naisen kanssa ja kertaakaan en ajatellut että luonteella olisi ollut merkitystä kenen kanssa sänkyyn menin. Ja sänkyyn päätyi välillä aivan seinähulluja naisia. Ei se seksistä huonompaa tehnyt.

Seksi on seksiä, parisuhde on parisuhde.

Vierailija
30/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta on keino nostaa

Käytännössä ei. Jos katsoo parikymppisiä kauniita naisia, niin ne harrastaa 99,9% seksistä saman ikäisten miesten kanssa.

Vierailija
31/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mitä meidän pitäisi tehdä tällä tiedolla tai miksi sen meille kerroit?

Vierailija
32/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MA-konkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole yhdentekeviä, sillä onhan sellaisen naisen saaminen seksiin, joka on kaunis, haluttava, älykäs, upea luonne paljon arvostettavampaa kuin naisen, joka ei tuollainen ole. Sen vuoksi, että tuollaisen naisen saaminen seksiin kohottaa omaa itsetuntoa (oli naisen motiivi mikä tahansa). Tuollaista suhdetta mies muistelee pitkään, vaikka se olisi ollut vain yksi kerta.
On miesten aliarvioimista kuvitella, että vain naisen ulkonäkö merkkaa. Se vain ei ole totta.

Harrastin nuorena sinkkuna seksiä miltei sadan naisen kanssa ja kertaakaan en ajatellut että luonteella olisi ollut merkitystä kenen kanssa sänkyyn menin. Ja sänkyyn päätyi välillä aivan seinähulluja naisia. Ei se seksistä huonompaa tehnyt.

Entä mitä nyt tekisit? Edelleen tekisit aivan samalla tavalla? Epäilen. Koska ihmisillä on tapana kasvaa, myös henkisesti.
-eri

Vierailija
33/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä se, että tämä mies oli tarpeeksi älykäs ja viisas nähdäkseen nämä ominaisuudet. Usein miehet eivät ole. Ei välttämättä kannata etsiä ja haluta juuri sitä, mitä muutkin miehet haluavat. Se on laumasieluista. Jos esim. etsii öljyä aina sieltä, mistä muutkin, niin ei välttämättä koskaan iske kultasuoneen.

Vierailija
34/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä olisi perjantai ilman tasojankkauspaskaa

Haha, spot on!

Vierailija
35/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä se, että tämä mies oli tarpeeksi älykäs ja viisas nähdäkseen nämä ominaisuudet. Usein miehet eivät ole. Ei välttämättä kannata etsiä ja haluta juuri sitä, mitä muutkin miehet haluavat. Se on laumasieluista. Jos esim. etsii öljyä aina sieltä, mistä muutkin, niin ei välttämättä koskaan iske kultasuoneen.

Ja sitten vielä minun hauskat juttuni. Kerroin siinä Harvardin ym. kävijöiden ympärillä, kuinka työkseni kuuraan paskaa vessanpöntöistä. Kuinka koen työn vaikeaksi. Itsekin nauroin omille jutuilleni. Sosiaalinen riski, rohkeus, riettaus ja nöyryys. Nämä ovat kaikki mainioita ominaisuuksia ihmisissä.
Tietyt vastoinkäymiset elämässä. Positiivisuus. En kyllä yhtään ihmettele, miksi tämä miljardööri ihastui silloin minuun.

Vierailija
36/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä minun hauskat juttuni. Kerroin siinä Harvardin ym. kävijöiden ympärillä, kuinka työkseni kuuraan paskaa vessanpöntöistä. Kuinka koen työn vaikeaksi. Itsekin nauroin omille jutuilleni. Sosiaalinen riski, rohkeus, riettaus ja nöyryys. Nämä ovat kaikki mainioita ominaisuuksia ihmisissä.
Tietyt vastoinkäymiset elämässä. Positiivisuus. En kyllä yhtään ihmettele, miksi tämä miljardööri ihastui silloin minuun.

Täydellinen aitous ja avoimuus kulttuurissa, jossa puhetapakin kertoo yhteiskuntaluokasta. Jossa on sosiaalinen hierarkia ja siivoojat ovat varmasti alinta kastia.

Vierailija
37/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan kuulostaa todella itsevarmalta, kun muut opiskelevat Harvardissa ja hotellisiivoojana liityt seuraan ja kerrot kesäkuulumisia.

Vierailija
38/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos parisuhteen haluaa niin se otetaan mikä silloin ilmestyy hollille kun on toimintaan halukas. Ei siinä mitään makuja ole tai mieti. 

Vierailija
39/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MA-konkari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä mitä nyt tekisit? Edelleen tekisit aivan samalla tavalla? Epäilen. Koska ihmisillä on tapana kasvaa, myös henkisesti.
-eri

Jos olisi parikymppinen, tekisin aivan samalla tavalla. Nyt keski-ikäisenä ei voisi baarit vähempää kiinnostaa. Tai irtoseksi, elämä vaimon kanssa on paljon mukavampaa.

Vierailija
40/79 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen korkea arvoinen koska olen helvetin hyvännäköinen
saisin seksiä keneltä naiselta tahansa
ammatiltani olen "vain" talonmies

On virhe kuvitella että naiset toimivat kuten miehet.
Jos te miehet olettekin valmiit seksiin kenen tahansa kauniin naisen kanssa mistään muusta välittämättä, naiset eivät ole samanlaisia. Ei ole sellaista komeaa miestä joka saisi seksiä keneltä tahansa naiselta.
Enkä kyllä oikeasti usko että on sellaista naistakaan joka saisi seksiä keneltä tahansa mieheltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän