Tiesitteko muuten, että opettajan kesäloma EI ole 3 kk
Jatkuvasti täältäkin saa lukea, kuinka opettajan työn parhaat puolet ovat kesä-, heinä- ja elokuu tai kuinka kohta alkaa neljännesvuoden mittainen loma.Jos näin luulit, niin mietipä uudestaan. Milloin koululaiset ovat olleet lomalla elokuun? Joskus vuonna miekka ja kivi?Peruskoulun opettajan kesäloma on 2 kk, joka toki sekin on pitkä, mutta silti rasittaa tämä hokema kesä-, heinä- ja elokuusta.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on loma ollut yleensä 9 vkoa. Ei siitä tosiaan kolmea kuukautta tule.
T. Ope
9 vk on aika tasan kaksi kuukautta.
Tiesin, se on 9 vkoa. Päälle vielä 1 viikko syyslomaa, 2 viikkoa joululomaa ja 1 viikko talvilomaa. Plus kaikki pyhäpäivät. Ei huono.
Muistaa täytyy myös syysloma. Kyllä se vaan piristää rankan syksyn keskellä.
T. Ope
Kaikki opettajat eivät saa palkkaa loma-ajalta
Ei tietenkään olei kun koulu loppuu noin 4.6 ja alkaa noin 10.8.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin, se on 9 vkoa. Päälle vielä 1 viikko syyslomaa, 2 viikkoa joululomaa ja 1 viikko talvilomaa. Plus kaikki pyhäpäivät. Ei huono.
Niin. Raskas työ vaatii pitkät lomat, jotta palautuu ..
T. Ope
Ja lyhyet työpäivät.
Törkeimpiä ovat perhevapailla olevat, jotka palaavat kesäksi töihin.
On se silti aivan uskomattoman pitkä. Turhaan takerrut tuohon detaljiin, jos joku on erehtynyt. Kaikki tietävät, että se on 2 kk!
Vierailija kirjoitti:
Kaikki opettajat eivät saa palkkaa loma-ajalta
Ja toiset palaavat loma-ajaksi töihin.
13 viikkoa tekee enemmän kuin neljännesvuoden mun matikalla. Opettajien matikka on sitten vissiin erilaista?
Ennen vanhaan koulu alkoi syyskuun 1, jos oli arkipäivä. Lauantaina oli koulupäivä. Ja kesäloma alkoi kesäkuun alusta. Ennen oli paremmin, kun ei menny koko kesä kouluhommiin, vaan lomaa 3 kk.
T. Ope
Tiesin. Suunnilleen kesäkuun puolivälistä elokuun alkupuolelle tuo tuntuu olevan.
Itse en tuota kadehdi koska pidän itse lomani mieluummin syyskuussa tai lokakuussa jopa, tätä mahdollisuutta opettajilla ei ole. Tai muutenkaan mahdollisuutta pitää lomia kuin samaan aikaan kun oppilaat.
Vierailija kirjoitti:
13 viikkoa tekee enemmän kuin neljännesvuoden mun matikalla. Opettajien matikka on sitten vissiin erilaista?
Kesäloma peruskoulussa on 9 vk.
Opettajien työkaverit on alaikäisiä räkä-miskoja. Varmaan loistavaa seuraa, ainakin kaltaistaan...
Ja kaikki lomansa ovat ansainneet.
Meillä kouluissa kesäloma on melkein 2,5 kk. Lisäksi viikko syyslomaa, pari viikkoa joululomaa ja viikko hiihtolomaa. Yhteensä lomaa on reilu 3 kk.
Vertailun vuoksi itselläni on 5 viikkoa lomaa koko vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ja lyhyet työpäivät.
Törkeimpiä ovat perhevapailla olevat, jotka palaavat kesäksi töihin.
Miten niin tärkeimpiä? Meillä ainakin sijaisten työt loppuu keväällä joten miksi oikea ope ei saisi silloin palata töihin?
On se silti aivan uskomattoman pitkä.
Lomastako edelleen puhe?
T. Ope
Minulla on loma ollut yleensä 9 vkoa. Ei siitä tosiaan kolmea kuukautta tule.
T. Ope