Miten pitäisi tulkita kummilapsen vanhemman viesti..
Lähetin synttäripaketin, tuli vastauksena sanasta sanaan: Kiitos lahjastaEi siis perään mitään hymiötä, huutomerkkiä tai edes pistettä. Jäin vain miettimään, itse laittaisin jotenkin ilahtuneemman viestin, hymiötä ym perään. Onko viestittely nykyään tällaista?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko nyt siinä tilanteessa, että viesteihin tarvitsee aina laittaa hymiöitä, muuten ne on tylyjä? Mutta entäs kun hymiöitäkin voi tulkita monella tavalla. Hymynaama voi olla suoraa kettuilua. Menee kommunikointi kyllä Jeesuksen vaikeaksi.
Näemmä. Uskomatonta kyllä.
Sit viel semmonen, kun vein kummilapselle syntymäpäivälahjan, niin tämän sisarus alkoi kiukkuamaan kun hän ei saanut lahjaa. Ei kai sitä lahjaa tarvitse sisaruksellekin ostaa.
Kyseessä sama perhe, jolle kiitoksen sanominen on ylivoimaista.
Huh huh
Miksi ihmessä ryhdyit lypsylehmäkummiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko nyt siinä tilanteessa, että viesteihin tarvitsee aina laittaa hymiöitä, muuten ne on tylyjä? Mutta entäs kun hymiöitäkin voi tulkita monella tavalla. Hymynaama voi olla suoraa kettuilua. Menee kommunikointi kyllä Jeesuksen vaikeaksi.
Ota kuva / videopätkä kun lapsi avaa tai on avannut lahjan ja kirjoita "Paljon kiitoksia!"
Aloittaja kirjoitti:
No siis tää on mun elämää..
Hanki parempi ja aivot myös.
Vierailija kirjoitti:
Sit viel semmonen, kun vein kummilapselle syntymäpäivälahjan, niin tämän sisarus alkoi kiukkuamaan kun hän ei saanut lahjaa. Ei kai sitä lahjaa tarvitse sisaruksellekin ostaa.
Kyseessä sama perhe, jolle kiitoksen sanominen on ylivoimaista.
Huh huh
Lapsi käyttäytyy lapsen lailla, niin olet sinäkin käyttäytynyt. Meillä ollaan viisaita, kun yhdellä on merkkipäivä, hän saa lahjan, muuta saa karkkiaskin tai tikkarin. Ei ole tarvinnut riitelyä kuunnella minun lapsuudessani, ei lasteni eikö nyt lapsenlasteni lapsuudessa. Tuo korvaava lahja tietysti vain niin kauan kun ovat pieniä, isona ei enää tarvinnut.
Ap:lle nyt on jo vastattu, hän hakee liikaa huomiota, mutta eiköhän tuo kummilahjoittelu ole aikansa elänyt käytäntö. Varmaan kummilapsen vanhemmatkin tyytyväisempiä, jos ei tule lahjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota kuva / videopätkä kun lapsi avaa tai on avannut lahjan ja kirjoita "Paljon kiitoksia!"
Niin, nykyään puhutaan paljon siitä, että nykyvanhemmat on uupuneita.
Miksiköhän?
No siksi kun nämä vaatimukset on tällaisia. Tavallinen kiitoskaan ei enää riitä, vaan sen kiitoksen pitää olla extra special.
Siinäpä äiti sitten niiden kemujen jälkeen - joita pitää olla yhdet kavereille ja toiset sukulaisille - sitten kuvaa kymmeniä customoituja videonpätkiä eri lahjojen antajille ja tarkistaa yösydännä vielä, ettei vaan siellä taustallakaan näy sotkua (huono äiti!) ja että kaikki mummot (oikeat ja pappojen uudet puolisot) saa varmasti samantasoiset ja ettei niissä kummien viesteissä vain ole mitään piiloviestejä tai muuta mistä suurinkaan Ammattiuhriutuja voisi vetää palkokasvia takaraivoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on mennyt reilusti yli tunti lahjan hommaamiseen ja lähettämiseen:
Tilaus netistä, nouto, pakkausmateriaalien ym. keruu kokoon, kortin kirjoitus, pakettitarra, lahjapaketointi, laatikkoon pakkaus, osoitetiedot päälle, mittaus, kuljetustilaus netistä, vienti Postiin.
Jos vastauksena tulee vaan murahdus "Kiitos lahjasta" niin pakostikin tulee vaikutelma, ettei kannata lahjaa enää lähettää, kun saajalle / huoltajalle tekstarinkin lähetys vaikuttaa olevan pakollinen paha.Ai kamala kun paketin postittaminen on niin rankkaa! No miksi rupesit kummiksi, kun se on kerran noin kamalaa ja vaivalloista?
Yhdyn edellisiin. Näköjään teidän penskoille tulee niin paljon tavaraa että kunnollisen kiitosviestinkin laittaminen v i tuttaa, vaikka vie häviävän murto-osan ajasta minkä lahjanantaja on käyttänyt ilahduttaakseen saajaa. Paras siis olla laittamasta tai sanoo, että saa lahjat, kun seuraavan kerran nähdään.
Siis tässä ärsytti itseäni tuo paketin postittamisen pilkkominen hirveän moneen työvaiheeseen, jotta homma vaikuttaisi mahdollisimman vaikealta ja työläältä. Jos lahjan antaminen ja postittaminen on oikeasti noin kuormittavaa, niin olisikohan kannattanut vähän miettiä mihin ryhtyi, ennenkuin suostui kummiksi?
Etkö itse ole postittanut lahjoja? Työlästä on varsinkin nykyään itsepalvelukulttuurin aikana, kun postimaksun määrittely, lahjapaperiin kääriminen ym. tehtävä itse. Päälle pakettiteipin, lahjapaperiteipin, tarrojen, kynän, osoitteen, saksien ym. metsästys ja lopulta jälkien siivoaminen.
Lähetä mobilepayllä lapselle 20 euroa ja sano että ostaa itse jotain mieluista.
Tai lähetä se äidille ja sano että hoitaa puolestasi.
Problem solved.Ei tuollainen ole kunnollinen lahja, että äiti joutuu itse hommaamaan jtn. Varsinkaan esim. 3-vuotiaalle, mikä minun tilanteeni.
No mutta kun muu on niin työlästä. Kun on hankkinut lapsen ja pyytänyt jonkun kummiksi , niin pitäähän aikaa olla ostaa lahja kummin rahoilla.
Mielenkiintoinen keskustelu..
Muistatteko sitä aikaa kun säpo ja tekstarit tuli, silloin korostettiin että ainakin viesteissä kannattaa niitä hymiöitä olla, muuten vaikuttaa tylyltä. Ja että pitää vähän miettiä miten kirjottaa. Nyt sitten ei saisi hymiöitä käyttää koska se koetaan jopa kettuiluna :D
Niin ne ajat muuttuu, nykyisin ei ole kiireen vuoksi aikaa kirjottaa normi viestiä!
No, ihmettelin asiaa siksi että tää kummilapseni vanhempi normisti käyttää hymiöitä, joten oli erikoista minusta. Tulin kuitenkin tulokseen että ehkä hän tosiaan antoi puhelimensa lapselle ja käski laittaa Kiitos viestin. Ei tullut ekana heti mieleen kun en itse tekisi niin, eihän vastaanottaja voi tietää viestin lähetti joku muu kuin hän.