Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pitäisi tulkita kummilapsen vanhemman viesti..

Ei tällä kai väliä
28.04.2022 |

Lähetin synttäripaketin, tuli vastauksena sanasta sanaan: Kiitos lahjastaEi siis perään mitään hymiötä, huutomerkkiä tai edes pistettä. Jäin vain miettimään, itse laittaisin jotenkin ilahtuneemman viestin, hymiötä ym perään. Onko viestittely nykyään tällaista?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi täytti 10v, äitinsä ei todellakaan enää valvo mitään öitä lapsen vuoksi. Kiirettäkään hänellä ei ole, ainoa lapsi ja tiedän että hyvinkin aikaa laitella viestejä. Oletteko tosiaan sitä mieltä että hymiöitä ei tarvitse käyttää, senkun töksäyttää kiitos. No, onhan sekin parempi kuin ei mitään. Ehkä olen epäluuloinen hullu, kun mietin pitäisikö mun ymmärtää tästä viestistä jotain rivien välistä :D tyyliin surkee lahja.. Mutta tiedän ettei se ollut surkea vaan juuri se mitä lapsi halusi.

Vierailija
22/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressiivisuutta ei tule tukea / lietsoa, joten huolestu vasta sitten kun sinulle puhutaan suoraan.

Mitä edes voisit tehdä asialle, jos tässä on takana joku loukkaantuminen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsot seuraavan juhlan yhteydessä, kirjoittaako pitkän ihmettelyviestin kun et olekaan sillä kertaa nähnyt vaivaa ja lähettänyt lahjaa.
Sitten tiedät, kantsiiko ollenkaan pitää yhteyttä.

Siis eikö sillä kummilapsella ole sinun mielestäsi tässä hommassa mitään merkitystä? Ihankuin tää olis vaan joku lahjananto-rituaali, jossa sitä lasta ei edes tarvitse olla olemassa :D

Vierailija
24/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Lapsi täytti 10v, äitinsä ei todellakaan enää valvo mitään öitä lapsen vuoksi. Kiirettäkään hänellä ei ole, ainoa lapsi ja tiedän että hyvinkin aikaa laitella viestejä. Oletteko tosiaan sitä mieltä että hymiöitä ei tarvitse käyttää, senkun töksäyttää kiitos. No, onhan sekin parempi kuin ei mitään. Ehkä olen epäluuloinen hullu, kun mietin pitäisikö mun ymmärtää tästä viestistä jotain rivien välistä :D tyyliin surkee lahja.. Mutta tiedän ettei se ollut surkea vaan juuri se mitä lapsi halusi.

Kyllä kuule 10-vuotiaankin kanssa tulee valvottuja öitä.

Ja vanhemmalla voi olla vaikka mitä muuta ongelmaa elämässään.

Mistä helvetistä sinä tiedät hänen kiireensä? Onko sulla mitäääään omaa elämää? Oikeasri?

Milloin se kiitoskin on alkanut olla riittämätöntä?

Vierailija
25/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vain voi käydä noin. On kiireellä lähetetty viesti tai joku keskeytti kesken viestin ja hymiö unohtui. Ja voi olla, että lapsen äiti ja lapsi ovat pikkuisen huonosti käyttäytyviä. Älä ota itseesi, ehkä ensi kerralla menee paremmin.

Vierailija
26/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsot seuraavan juhlan yhteydessä, kirjoittaako pitkän ihmettelyviestin kun et olekaan sillä kertaa nähnyt vaivaa ja lähettänyt lahjaa.

Siis eikö sillä kummilapsella ole sinun mielestäsi tässä hommassa mitään merkitystä? Ihankuin tää olis vaan joku lahjananto-rituaali, jossa sitä lasta ei edes tarvitse olla olemassa :D

Eiköhän sen lahjan pitäisi jo itsessään osoittaa että välittää ?

Vierailija
27/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli esim älypuhelin rikki ja käytin viikon kuopuksen vanhaa simpukkapuhelinta.

En tod jaksanut sillä näpytellä jotain hymiöhymiölässytyksiä

Vierailija
28/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

No jos lahja oli lapselle mieluinen, niin sittenhän kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Ehkä nyt alkaisi olla aika kiinnittää huomio kummilapsen kiitoksiin eikä äidin. Iän kaikenko äidin pitää lahjoista kiitellä, vaikka kummilapsellesihan sä ne annat?

Vierailija
29/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus vain voi käydä noin. On kiireellä lähetetty viesti tai joku keskeytti kesken viestin ja hymiö unohtui. Ja voi olla, että lapsen äiti ja lapsi ovat pikkuisen huonosti käyttäytyviä. Älä ota itseesi, ehkä ensi kerralla menee paremmin.

Millä lailla on huonosti käyttäytyvä kun lähettää kiitosviestin?

Vierailija
30/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan mun lapsettomilta siskoiltani, jotka uhriutuivat juurikin noin ja jauhoivat loputtoomiin lahjoistaan jne.
Siinä kun itse on nukkunut kahden tunnin yöunia muutamankin kuukauden, ei oikeasti jaksa kuunnella tuollaista!

Miten ihmeessä tämäkin nyt onnistuttiin vääntämään äidit vs. lapsettomat -vastakkainasetteluksi?

Vierailija
31/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

No jos lahja oli lapselle mieluinen, niin sittenhän kaikki on mennyt niinkuin pitääkin. Ehkä nyt alkaisi olla aika kiinnittää huomio kummilapsen kiitoksiin eikä äidin. Iän kaikenko äidin pitää lahjoista kiitellä, vaikka kummilapsellesihan sä ne annat?

^tämä. Olisi kohteliasta lapsen ihan itse kiittää. Varmasti on sen ikäisellä kännykkä.

Vierailija
32/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta kun minä.. "

Joidenkin ihmisten mielestä hymiöiden käyttö on noloa. Jonkun mielestä hymiöitä täytyy käyttää. On niitä jotka tulkitsevat hymiöitä tavallaan.

Ihan jo ärsyttää tuollainen turha tärkeily.
Viime viikolla jossain viihdeuutisessa luki että🙂 = v**uilua.

Ihan oikeesti. aikuiset ihmiset?

Toiset kitisee kun odottavat joka käänteessä kiitoksia. Toisille täytyy soittaa ja toisille lähettää lahja ja mielellään kalliimpi.

Ihan järjetöntä pelleilyä.

Vierailija
33/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi juuri ihmetyttää tämä, että kehotetaan lopettamaan koko yhteydenpito, jos kummilapsen vanhempi ei muista kiitellä. Ei vaikuta siltä, että lahjaa annetaan silloin sen takia, että välitetään siitä kummilapsesta.

Vierailija
34/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

^tämä. Olisi kohteliasta lapsen ihan itse kiittää. Varmasti on sen ikäisellä kännykkä.

Ja se lapsikin saattaa olla kiireinen. Koulussa kire. Korona. Joku muu tauti. Harrastuksissa kiirettä. Jotain ongelmaa. Joku sukulainen kuollut. Mummo saanut dementiadiagnoosin. On elämä.

Kyllä sen nyt pitää eiittää että huoltaja asiallisesti kiittää.

Jeesus!

Vierailija
35/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta kun minä.. "
Joidenkin ihmisten mielestä hymiöiden käyttö on noloa. Jonkun mielestä hymiöitä täytyy käyttää. On niitä jotka tulkitsevat hymiöitä tavallaan.
Ihan jo ärsyttää tuollainen turha tärkeily.
Viime viikolla jossain viihdeuutisessa luki että🙂 = v**uilua.
Ihan oikeesti. aikuiset ihmiset?
Toiset kitisee kun odottavat joka käänteessä kiitoksia. Toisille täytyy soittaa ja toisille lähettää lahja ja mielellään kalliimpi.
Ihan järjetöntä pelleilyä.

Taitaa ihmiset harrastaa niin paljon piilovittuilua, että se tekee vainoharhaiseksi

Vierailija
36/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi juuri ihmetyttää tämä, että kehotetaan lopettamaan koko yhteydenpito, jos kummilapsen vanhempi ei muista kiitellä. Ei vaikuta siltä, että lahjaa annetaan silloin sen takia, että välitetään siitä kummilapsesta.

Vanhempihan kiitti! Väärin kiitetty.

Vierailija
37/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siten, että kiitti lahjasta.

Vierailija
38/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ihan mun lapsettomilta siskoiltani, jotka uhriutuivat juurikin noin ja jauhoivat loputtoomiin lahjoistaan jne.
Siinä kun itse on nukkunut kahden tunnin yöunia muutamankin kuukauden, ei oikeasti jaksa kuunnella tuollaista!

Miten ihmeessä tämäkin nyt onnistuttiin vääntämään äidit vs. lapsettomat -vastakkainasetteluksi?

No kun toisella on loputtomasti liikaa aikaa märehtiä pikkuasioita ja toisella ei ole.

Jos tulee yllätyksenä niin kaikilla lapsettomilla ei ole loputtomasti aikaa saati mielenkiintoa märehtimiseen.

Vierailija
39/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Kyllä kuule 10-vuotiaankin kanssa tulee valvottuja öitä.
Ja vanhemmalla voi olla vaikka mitä muuta ongelmaa elämässään.
Mistä helvetistä sinä tiedät hänen kiireensä? Onko sulla mitäääään omaa elämää? Oikeasri?
Milloin se kiitoskin on alkanut olla riittämätöntä?

No huh huh. Ei aito kiitos ole mikään töksäytys. Ole tyytyväinen siitä että nykyään ei tartte laittaa kiitoskorttia kuin ehkä häiden jälkeen. Joku on vaivalla sun lapselle laittanut paketin, voisit olla aidosti siitä kiitollinen ja laittaa ystävällisen viestin / soittaa. Jos lapsi tarpeeksi vanha, laita lapsi asialle.

Vierailija
40/111 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kirjoitti:

Ja se lapsikin saattaa olla kiireinen. Koulussa kire. Korona. Joku muu tauti. Harrastuksissa kiirettä. Jotain ongelmaa. Joku sukulainen kuollut. Mummo saanut dementiadiagnoosin. On elämä.
Kyllä sen nyt pitää eiittää että huoltaja asiallisesti kiittää.
Jeesus!

Joillekin tuntuu olevan itsestäänselvää että lahjoja tulvii ovista ja ikkunoista. Silloin voi kiitoksetkin unohtua. Mutta entäs jos lahja unohtuu? Mitäs sitten tapahtuu ?