Työpaikka on muuttanut henkilökunnan parkkipaikat maksullisiksi, en enää jaksa tätä
Olen matalapalkka alalla ja töihin pääsee melkeinpä ainoastaan omalla autolla tai taksilla. Julkiset eivät oikein kulje, joten olen kulkenut autollani. Hintojen nousun myötä minulla on muutenkin ollut hieman tiukkaa ja nyt henksun autopaikat muuttuvat maksullisiksi. Laskin että minulla menee palkasta 200 jatkossa siihen, että saan pitää autoani töissä, mutta vaihtoehtoa ei oikein ole. Bensakin kallista. Pelkästään töihin pääseminen on törkeän kallista nyt. En tiedä nyt mitä teen. Miksi tavallisen ihmisen elämän täytyy olla yhtä kituuttamista? Viimeisetkin motivaationrippeet käydä töissä karisi pois. Vaikeaa on. Anteeksi, oli pakko purkautua johonkin.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään, että työnantaja kiskoisi rahaa parkkipaikasta. Voi olla, että jäis ottamatta työpaikka vastaan sellaisesta firmasta.
Ajattelet, että parkkipaikka on työnantajalle jotenkin ilmainen? Vuokratiloissahan sitä yleensä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200 varmaan vuodessa? Todella kurjaa. Hyvä jos löytyisi kävelymatkan päästä ilmainen ruutu. Jonkun tutun pihaan jos sais jättää auton, hyvä tuuri jos sellainen tuttu asuu lähellä töitä.
Ei vaan kuussa. Olisikinvuodessa. Paikatovat ulkopuolisille olleet aina törkeän kalliita, mutta jatkossa myös henkilökunnalle.
-ApSius missä tämä työpaikka sijaitsee? Noin kallis hintataso on vain Helsingin kantakaupungissa ja sinne kulkee julkiset.
Kehyskuntien asukkaat tulevat kotoa autolla, eivät he matkan aikana vaihda julkiseen kulkuneuvoon vaan haluavat toimiston viereen. Maksaahan se matkakorttikin jotain.
Tuossa tapauksessa kannattaa jo ruveta laskemaan, mitä maksaa liityntäpysäköinnin käyttö jossain kauempana. Säästyy bensaakin, kun ei aja niin kauas. Parhaimmassa tapauksessa pääsee pyörällä alkumatkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parkkipaikka maksu ei voi olla 200 euroa / kk.
Tuo summa on vuodessa.
Ap valehtelee jos väittää että parkkipaikka autolla on muka 200 euroa kuukaudessa.Helposti voi olla tuon verran vaikka jossain pk-seudun ostoskeskuksessa.
Mies kyseli kerran autopaikkaa Helsingissä. Oli just 200 eur/kk. Ei oikein houkuta kokin palkoilla.
Niilläjoilla sitten olisi varaa maksaa paikasta, onkin ilmaiset paikat. Joka firmassa missä olen työskennellyt on pomoille omat paikat.
Meillä sama tilanne, mut kyse kaupungin paikoista. Kaupunki poisti kaikki pitkäaikaispysäköinnin paikat muutamalta kadulta, jossa keskustassa työssäkäyvät ja lähitalojen asukkaat ovat voineet parkkerata koko päivän. Parin-kolmensadan metrin päässä on muutama kadun pätkä, joilla saa pysäköidä ilman rajoitusta, mutta niissä on aina asukkaiden autot parkissa.
Asukaspysäköintilupa lähikaduilla on kohtuuhintainen, mutta vain asukkaille. Yrityspysäköinti maksaa sen 200/kk ja mikään ei takaa että paikkaa olisi vapaana näillä kaduilla missä se olisi voimassa.
Ratkaisin tilanteen niin että ostin käytetyn vanhan fillarin ja parkkeeraan sitä kauempana olevan parkkipaikan lähellä, jätän auton siihen ja pyöräilen loppumatkan. Julkista liikennettä meidän kaupungissa ei mainittavasti ole, joten oma auto muutama km keskustan ulkopuolelta tulevalle on välttämätön, ainakin jos on jotain kannettavaa, kauppareissua, lasten kuljetukset jne. Fillari on ollut ihan hyvä ratkaisu, kunnes jonain päivänä sekin varastetaan tai rikotaan
Osta potkulauta. Auto parkkiin kauemmas ja skuutilla loppumatka.