Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka on muuttanut henkilökunnan parkkipaikat maksullisiksi, en enää jaksa tätä

Vierailija
28.04.2022 |

Olen matalapalkka alalla ja töihin pääsee melkeinpä ainoastaan omalla autolla tai taksilla. Julkiset eivät oikein kulje, joten olen kulkenut autollani. Hintojen nousun myötä minulla on muutenkin ollut hieman tiukkaa ja nyt henksun autopaikat muuttuvat maksullisiksi. Laskin että minulla menee palkasta 200 jatkossa siihen, että saan pitää autoani töissä, mutta vaihtoehtoa ei oikein ole. Bensakin kallista. Pelkästään töihin pääseminen on törkeän kallista nyt. En tiedä nyt mitä teen. Miksi tavallisen ihmisen elämän täytyy olla yhtä kituuttamista? Viimeisetkin motivaationrippeet käydä töissä karisi pois. Vaikeaa on. Anteeksi, oli pakko purkautua johonkin.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene pyytämään autopaikkakustannuksien verran palkankorotusta. Jos ei nouse, niin työpaikan vaihtaminen.
Tietenkin kesäaikaan härski ostaisi jonkun rekisteröimättömän sähköhärpäkkeen (skootterin), jonka jättäisi parkkiin pääoven viereen/eteen.

Joo just niin. Työpaikan vaihtaminen. Aivan. Todella helppo ja hyvä ratkaisu. 

Vierailija
42/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kimppakyyti mahdollinen? Voisitte jakaa kulut parkkipaikasta ja viikkottain kuskata toisenne töihin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt ilmainen parkkipaikka lämpimässä parkkiluolassa ja maksullisuutta suunnitellaan. Voisin parkkeerata kyllä sitten ilmaiseksi ja laittaisin sinne 600m päähän sitten jonkin fillarin jolla ajaisin oven eteen 600m päästä.

Vierailija
44/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkkipaikka maksu ei voi olla 200 euroa / kk.
Tuo summa on vuodessa.
Ap valehtelee jos väittää että parkkipaikka autolla on muka 200 euroa kuukaudessa.

Isossa kaupungissa kymppi per päivä ei ole paljon jossain parkkihallissa. Ap itse varmaan asuu paikassa, jossa matka sinne työpaikan suuntaan ei onnistu kokonaan julkisilla. Meille tuli parkkipaikkoihin 30 euron omavastuu ja ilmaisia paikkoja on parin sadan metrin päässä. Usealle autoilijalle tuollainen kävely on valtavan ulinan aihe.

Vierailija
45/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi kukaan muu kuin opiskelija työskentelee matalapalkka-alalla.

Minä taas en ymmärrä miksi välttämättömissä töissä, jotka jonkun on pakko tehdä (siivous, vartiointi, päivittäiskauppojen kassat yms yms) on niin huono palkkaus. 

Ne ei vaadi koulutusta. Kaupan kassalla osaa istua kuka vaan. Etenkin nykyään kun tarvitse muistaa hintoja eikä ylipäänsä tietää mitään mistään. Senkun lääppi viivakoodeja.

Vierailija
46/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.
Ap valehtelee jos väittää että parkkipaikka autolla on muka 200 euroa kuukaudessa.

Isossa kaupungissa kymppi per päivä ei ole paljon jossain parkkihallissa. Ap itse varmaan asuu paikassa, jossa matka sinne työpaikan suuntaan ei onnistu kokonaan julkisilla. Meille tuli parkkipaikkoihin 30 euron omavastuu ja ilmaisia paikkoja on parin sadan metrin päässä. Usealle autoilijalle tuollainen kävely on valtavan ulinan aihe.

Suomen suurimman kaupungin keskustan lähistöltä saa parkkipaikan helposti noin satasella kuussa.

Vierailija
47/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

200e/kk eli jos työ päiviä on 22 niin se tekee 9e 10 senttiä per päivä. ei kuulosta epärealistiselta minusta.

Vierailija
48/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

200e/kk eli jos työ päiviä on 22 niin se tekee 9e 10 senttiä per päivä. ei kuulosta epärealistiselta minusta.

jos vertaa hsl lippuun niin 5€ vs muutama euro ja seurana nisti ym. käyttäisin edelleen autoa.

Vierailija
49/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.

No meillä maksaa kans about 200e/kk. Ja jos jäät tekemään ylitöitä, niin vielä enemmän.

Tässä terveiset: haistakaa vitttu!

Vierailija
50/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee 9 euroa vuorokaudessa parkkihallissa. Revi siitä. Käyn toki siellä nyt vain 3 päivänä viikossa ja muualla muut päivät.

Vierailija
51/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.

Suomen suurimman kaupungin keskustan lähistöltä saa parkkipaikan helposti noin satasella kuussa.

Ehkä, mutta näkyy moni tuohon läheiseen parkkitaloonkin pysäköivän työpäivän ajaksi. Hinta on 15 euroa.

Vierailija
52/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.

Ehkä, mutta näkyy moni tuohon läheiseen parkkitaloonkin pysäköivän työpäivän ajaksi. Hinta on 15 euroa.

330€/kk

Vierailija
53/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ymmärrä miksi välttämättömissä töissä, jotka jonkun on pakko tehdä (siivous, vartiointi, päivittäiskauppojen kassat yms yms) on niin huono palkkaus. 

Ne ei vaadi koulutusta. Kaupan kassalla osaa istua kuka vaan. Etenkin nykyään kun tarvitse muistaa hintoja eikä ylipäänsä tietää mitään mistään. Senkun lääppi viivakoodeja.

Joku siellä kassalla tms töissä kuitenkin joutuu olemaan. Jos ihminen viettää päivästään jotain 8h vähintään (ja esim turvallisuusalalla on ihan tavallista 12h työvuorot) työnantajan hyväksi, niin eikö ole ihan vähimmäistä että siitä saa sellaisen korvauksen jolla myös elää? On myös matalapalkkaisia töitä joihin todellakaan ei pääse ilman koulutusta. 

Vierailija
54/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska niihin kuitenkin riittää työntekijöitä huonollakin palkalla. Mutta kysymys on edelleen miksi kukaan muu kuin opiskelija tekee töitä huonolla palkalla, kun Kelasta saisi tukea ja vapaa-aikaa riittäisi.

Vierailija
55/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 varmaan vuodessa? Todella kurjaa. Hyvä jos löytyisi kävelymatkan päästä ilmainen ruutu. Jonkun tutun pihaan jos sais jättää auton, hyvä tuuri jos sellainen tuttu asuu lähellä töitä.

Ei vaan kuussa. Olisikinvuodessa. Paikatovat ulkopuolisille olleet aina törkeän kalliita, mutta jatkossa myös henkilökunnalle.
-Ap

Sius missä tämä työpaikka sijaitsee? Noin kallis hintataso on vain Helsingin kantakaupungissa ja sinne kulkee julkiset.

Vierailija
56/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

200 varmaan vuodessa? Todella kurjaa. Hyvä jos löytyisi kävelymatkan päästä ilmainen ruutu. Jonkun tutun pihaan jos sais jättää auton, hyvä tuuri jos sellainen tuttu asuu lähellä töitä.

Ei vaan kuussa. Olisikinvuodessa. Paikatovat ulkopuolisille olleet aina törkeän kalliita, mutta jatkossa myös henkilökunnalle.
-Ap

Sius missä tämä työpaikka sijaitsee? Noin kallis hintataso on vain Helsingin kantakaupungissa ja sinne kulkee julkiset.

Kehyskuntien asukkaat tulevat kotoa autolla, eivät he matkan aikana vaihda julkiseen kulkuneuvoon vaan haluavat toimiston viereen. Maksaahan se matkakorttikin jotain.

Vierailija
57/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tilanne, että eri työpisteitä on kolmessa eri kunnassa. Olen yhdessä paikassa kahtena päivänä/vko, muissa yhtenä päivänä. Tarvitsisin tolppaa pahimmilla pakkasilla, eli ehkä noin 7-14 päivää vuodessa.
Ei onnistu, että maksaisin päiviltä, jolloin sitä tarvitsisin (vapaita paikkoja siis on), vaan minun pitäisi varata itselleni vakipaikka joka kunnasta, ympärivuotisesti - ja jokaisessa kunnassa paikka maksaa 250-300e.
Joo, käyn siis pahoilla pakkasilla käynnistämässä auton/ajamassa pikku matkan, kesken työpäivän, jottei jäädy, tai vedän jatkoroikalla jostain ikkunan kautta lämppärit päälle.

Vierailija
58/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.

kuukausivuokra ei sielläkään ole 30 x päivähinta. Väärin laskettu.

Vierailija
59/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole kyllä koskaan tullut mieleenkään, että työnantaja kiskoisi rahaa parkkipaikasta. Voi olla, että jäis ottamatta työpaikka vastaan sellaisesta firmasta.

Vierailija
60/66 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo summa on vuodessa.

kuukausivuokra ei sielläkään ole 30 x päivähinta. Väärin laskettu.

Niitä paikkoja ei kuukausivuokrata. Mutta paikkojen käyttäjät luultavasti tekevät vähintään osittaista etätyötä. Jos on 1-2 päivää viikossa toimistolla, satasella selviää silti eikä kannata vuokrata paikkaa kauempaa.