Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä palstalla ketään vaasalaista? Puhutaanko Vaasassa enemmän ruotsia kuin suomea?

Vierailija
28.04.2022 |

Ovatko asunnot kalliita?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidinkieli
– suomenkielisiä 67,3 %
– ruotsinkielisiä 23,4 %
– muut 9,3 %
https://fi.wikipedia.org/wiki/Vaasa

Ja silti ihan vi**uiluna suomenkielisille Vaasan sairaalassa kaikki kyltit on ensin ruotsiksi!

Keskussairaala on poikkeus, siellä työkielenäkin on ruotsi.

Vierailija
22/25 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä koomista tämä suomalaisten järjettömän huono itsetunto.  Miksi sitä ollaan niin kateellisia ja katkeria ruotsalaisille ja ruotsia puhuville? Eikö teitä hävetä tuo lapsellinen kauna ja kateus?

Onhan se tiedossa että suomalaiset on anteeksi-että-olen-olemassa kansaa, ja tuntee valtavaa alemmuutta Ruotsia kohtaan mutta en ymmärrä mistä se juontuu?

Teette itsenne  naurunalaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asunnot on kalliita niin kuin kaikissa muissakin opiskelijakaupungeissa. Kun menet Cittarin kassajonoon, myyjä arvioi pikaisesti pärstäkertoimen perusteella, kummalla kielellä palvelee sua. (Esim. jos menen kauppaan meikattuna, tyylikkäästi pukeutuneena ja hymyilen kassalle, mulle puhutaan ruotsia, mutta jos menen verkkareissa, ilman meikkiä ja tukka pesemättä, mulle puhutaan suomea)

Mulle ne veti aina ihan todella ihailtavan tehokkaasti kaiken kahdella kielellä. "Kaks-viiskyt-två-femtio, kiitos-tack".

Joo, näin se menee kaupassa, jos asiakas ei paljasta kieltään, sanotaan summa sekä ruotsiksi että suomeksi.

Vierailija
24/25 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
25/25 |
03.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Turusta ja mulle vaasalaiset puhuneet suomea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän