Siis ruoan hinta oli noussut, taas
Kun käy kaupassa kerran viikossa tekemässä viikon ostokset, niin hyvin huomaa, miten paljon hinnat on nousseet. Tuntuu, että ne hinnat on nousseet nyt viime viikkoina joka kauppakäyntikerralla. Esimerkiksi maito, mikä maksoi vielä muutama viikko sitten 0,59 e, maksoi viime viikolla 0,74 e ja tänään 0,85 e. Ihan nätti hinnannousu. Samoin jogurtin hinta on noussut muutamassa viikossa melkein eurolla. Maksaakohan juhannuksena sama maito 2 euroa? Ja jogurtti varmaan 4 euroa.
Kommentit (48)
Euroopan kaasuvarastot ovat taas täynnä.
https://graphics.reuters.com/UKRAINE-CRISIS/EUROPE-GAS/zdvxozxzopx/
Halvin olut on nyt tasan euron. Jos oluen hinta nousee, ehdotan ydinaseilla tapahtuvaa ensi-iskua.
Vierailija kirjoitti:
Valtio haista koon!! Ei ole enää varaa, mennä töihin.
Ei ääntä vihreälle elämän vaikeuttamiselle
Olen käyttänyt jo aiemmin mahdollisimman vähän rahaa ruokaan. Hintojen nousun huomaa mutta kai se pitää vain kestää. Kuulostaa ihan villiltä miten moni täällä voinut aiemmin ostaa juustoa ja lihaa ja voi edelleen ostaa niitä, vaikka tekisikin tiukkaa. Kalliita ovat aina olleet.
Seuraan hopean hintaa säännöllisesti ja se on taas noussut. Ja tulee nousemaan.
Itse olen mm. lopettanut leikkeleiden ja juustojen ostamisen kokonaan. Pelkkä Oivariini ohuen ruisleivän päällä on alkanut maistua pienen totuttelun jälkeen hyvältä. Valmisruokien, pizzojen yms. syöminen on myös loppunut itselläni, ja olen alkanut tekemään itse ruokaa paljon ahkerammin kuin ennen.
Kauppiaita en halua rikastuttaa osaltani yhtään enempää tämän karmean hinnannousun myötä, vaan käytän saman rahasumman ostoksiin kuin ennenkin, nyt vain tinkien tuotteista, joita en aivan välttämättä tarvitse.
Kyllä nousee hinnat.hallitus ei ota kantaa. Ei noin paljon kustannukset nouse hilataan ylösja sinne jäävät maailman kallein maa
Tarinahan ei kerro miten usein kauppa saa hinnankorotuksia ostoistaan tai kauppansa olemassaoloon liittyvistä maksuita.