Jos joku kysyy mumminne nimeä, vastaatteko
Kommentit (14)
En keksi mitään syytä miksi joku haluaisi tietää mummoni nimen.
Äidinäidin, johtunee siitä, etten ole koskaan tavannut toista mummiani (isän puolen).
Vierailija kirjoitti:
haluaa vastata jonkin sun tilin security questioniin :)
Vierailija kirjoitti:
"Oletkos sinä, oletko X.X:n pojan tytär? Mikäs se X:n vaimon nimi oli, siis sinun mummosi?"
Kyllä sillä He ovat jo haudas
Myös äitini, sekä pappani.
Heidän nimet oli Lempi,
Martta, Maria
Äitini ja pappani nimeä en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
haluaa vastata jonkin sun tilin security questioniin :)
ei ole mitään tilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oletkos sinä, oletko X.X:n pojan tytär? Mikäs se X:n vaimon nimi oli, siis sinun mummosi?"
ei mun sukulaisia kukaan tunne kun olen muualta muuttanut ja sukututkijoille olen estot laittanut. Enkä tiedä ketä se edes kiinnostaisi kun sukulaiset ovat jo enimmäkseen kuolleet.
Vierailija kirjoitti:
Joku voi vaikka olla kiinnostunut tuon ajan nimistä. Ja kyllä, tiedän, että palstalla on niin eri-ikäisiä ihmisiä, ettei voi yleistää ajanjaksoa, mutta voihan sitä vaikka etsiä omalle lapselle nimeä, ja noissa vanhemmissa nimissä voi joskus olla aika jänniä nimiyhdistelmiä. Voi myös olla nimiä joita ei ole ennen kuullut, ja mitkä viehättävät. Ei ihan joka paikassa jyllää salaliitot.
Itse käyn usein hautuumailla rauhoittavilla kävelyillä ja luen kivistä nimiä.
Mun mummi oli äidinäiti. Isänäiti oli mummo.
Mummo oli rakkaampi ja perheenjäsen kun asu lähellä ja hoiti minua ku vanhemmat töissä, ja myöhemmin aina menin koulun jälkeen sinne.
Mummi jäi vähän etäisemmäksi kun ei asunut samalla paikkakunnalla vaan Tampereella, vaikka siellä käytiin viikonloppusin äitin kanssa vähänväliä ja oltiin lomilla. Rakas mummikin oli, mutta etäisempi, ja hänellä oli skitsofrenia niin huonoina aikoina lateli vain pelottavia raamatunjakeita suustaan. Mummi oli kokenut kaikenlaista Savosta köyhästä pirtistä lähdettyään, oli ollut aikoinaan arvostettu kokki suurillekin herroille. Tekikin maailman herkullisinta ruokaa. Vaikka teki mummokin, ja mummokin oli evakkona 11 lapsen äitinä kokenut vaikka mitä. Mummo oli hajamielinen hassuttelija, mummi taas älykäs ja vakava pohdiskelija. Poltti piippua ja sätkiä, sormenpäät oli kellertävät. Mutta ihana hymy ja söpö ja hellä kun oli järjissään.
Oho, en tainnut vastata kysymykseen.
Mainitsen aina molemmat, olisi minusta loukkaavaa mainita vain jompikumpi, vaikka olikin mummo ja mummi.
Tulipas taas kova ikävä molempia. Olen onnekas että sain sellaiset mummot ja ne ovat aina lähellä, suojelemassa minua ja unessa ovat anyaneet neuvojakin.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei mun sukulaisia kukaan tunne kun olen muualta muuttanut ja sukututkijoille olen estot laittanut. Enkä tiedä ketä se edes kiinnostaisi kun sukulaiset ovat jo enimmäkseen kuolleet.
Ootko niitä joilta voi kysyä mitä tahansa ja vastaus koskee aina sua itseäsi?
Ootko huomannut muut ihmiset? Niitä kiinnostaa joskus oudotkin asiat kuten nyt tässä kyselyssäkin.
Miksi et vaan voinut vastata kyssäriin?
Tää on niin helppo, niillä on molemmilla sama nimi 😁
Molemmat. Kunhan ensin olen muistellut, että heidän nimensä eivät ole jossain salasanakyselyssä vastauksena.