Miksi kodista pitää tehdä hotelli?
Miksi "hotelliverhot", "hotellisänky" ja "hotellisisustus" ylipäätään? Koti on koti eikä hotelli. En ymmättä. Kertokaa!
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on jonkinlaista perfektionismia ja näyttämisen halua. Ja toki myös sitä, että rahaa riittää luksustyyliin. Mun koti on nukkavieru ja sisustettu muiden vanhoilla kalusteilla, jotka olen saanut ilmaiseksi. Kertoo lähinnä siitä, että olen köyhä :D
Mulle tyhjäksi konmaritettu laitosmainen huoneisto ei ole luksusta eikä tosiaankaan kieli luksuksesta vaan päin vastoin. Katsokaapa vaikka brittiaatelisten koteja; ne ovat täynnä esineitä, joilla on kaikilla oma tarinansa. Näistä eri aikakausilta ja eri elämänvaiheissa kerätyistä huonekaluista, tavaroista ja irtaimistosta rakentuu persoonallinen ja lämminhenkinen koti.
Minä ihailen juurikin kuvailemasi kaltaisia koteja - muilla ihmisillä. Itse en sellaisesta kuitenkaan pitäisi omassa elämässäni ja omassa käytössäni. Omaa persoonaani nimenomaan ilmentää minimalismi.
/eri
Vierailija kirjoitti:
Kai se on jonkinlaista perfektionismia ja näyttämisen halua. Ja toki myös sitä, että rahaa riittää luksustyyliin. Mun koti on nukkavieru ja sisustettu muiden vanhoilla kalusteilla, jotka olen saanut ilmaiseksi. Kertoo lähinnä siitä, että olen köyhä :D
Mä luulen, että sun nukkavieru koti on paljon paljon viihtyisämpi kuin kovalla rahalla kyhätty moderni minimalistikammio, missä on Vepsäläiseltä ostettu kymppitonnin maksanut järkyttävän ruma "merkkimerkinmerkinmerkki-designsohva" pari kuivanutta jättipalmunlehvää futuristisessa lattiavaasissa sekä joku metalliruotohökötys lampun virkaa toimittamassa katossa.
Hotelli sisustusta en ole nähnyt niiden ihmisten kodit joissa olen käynnyt. Koskaan en itse hotellissa asunnut,en yöpynyt.Oletan kukin sisustaa kotinsa ihan omalla mahulla ja sillä mihin rahat riittää?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä haetaan sitä sellaista arjen luksusta. Monille hotellissa käyminenhän on luksusta; valkoiset lakanat, laadukkaat petivaatteet ja kylpytakki, selkeä seesteinen sisustus ilman sotkua jne. Haetaan lomatunnelmaa kotiin.
Ja ei kai kukaan hotellisisustuksesta puhuessaan ajattele mitään rupusia 90-luvun holiday clubin hotelleja vaan vähän tasokkaampia paikkoja.
Täytyy olla tosi sotkuinen ja nuhjuinen koti, että pitää nykyhotelleja siisteinä ja luksuksena. Ne siivotaan tosi hätäisesti ja huonosti. Himmeällä valaistuksellakaan ei onnistuta häivyttämään kaikkia laikkuja ja roiskeita seinistä ja kalusteista. Siivoojat ehtivät hätinä vaihtaa petivaatteet ja pyyhkeet ja pyyhkäistä ehkä juuri lavuaarin, pytyn ja lattiat häthätää suurimmista paskoista.
Harva meistä kuitenkaan ihan säännönmukaisesti yöpyy TODELLA luksusluokan ökyhotelleissa. Näissä siivous on varmasti jo paremmalla tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sillä haetaan sitä sellaista arjen luksusta. Monille hotellissa käyminenhän on luksusta; valkoiset lakanat, laadukkaat petivaatteet ja kylpytakki, selkeä seesteinen sisustus ilman sotkua jne. Haetaan lomatunnelmaa kotiin.
Ja ei kai kukaan hotellisisustuksesta puhuessaan ajattele mitään rupusia 90-luvun holiday clubin hotelleja vaan vähän tasokkaampia paikkoja.Täytyy olla tosi sotkuinen ja nuhjuinen koti, että pitää nykyhotelleja siisteinä ja luksuksena. Ne siivotaan tosi hätäisesti ja huonosti. Himmeällä valaistuksellakaan ei onnistuta häivyttämään kaikkia laikkuja ja roiskeita seinistä ja kalusteista. Siivoojat ehtivät hätinä vaihtaa petivaatteet ja pyyhkeet ja pyyhkäistä ehkä juuri lavuaarin, pytyn ja lattiat häthätää suurimmista paskoista.
Harva meistä kuitenkaan ihan säännönmukaisesti yöpyy TODELLA luksusluokan ökyhotelleissa. Näissä siivous on varmasti jo paremmalla tasolla.
Yököttää, kun mies kävelee aina paljain jaloin hotellissa. Itsellä on aina omat lipokkaat mukana ja käyn jopa suihkussa ne jalassa. Ainoastaan sängyssä olen ilman kenkiä. Yököttää ne pölyiset ja limaiset lattiat ja toisten karvat ja eritteet siellä. Yöks.
Onko nää hotellisisustajat vaan nuoria sinkkumimmejä vai mitä tuumaavat esim. poikaystävät ja aviomiehet tai lapset ikuisesta hotellielämästä?
Nykyään valtaosa naisista on joko näitä hotellisisustajia tai sitten Marimekkomammoja. Melko tylsää.
Mulle tyhjäksi konmaritettu laitosmainen huoneisto ei ole luksusta eikä tosiaankaan kieli luksuksesta vaan päin vastoin. Katsokaapa vaikka brittiaatelisten koteja; ne ovat täynnä esineitä, joilla on kaikilla oma tarinansa. Näistä eri aikakausilta ja eri elämänvaiheissa kerätyistä huonekaluista, tavaroista ja irtaimistosta rakentuu persoonallinen ja lämminhenkinen koti.