Apua, vinkkejä yövierotukseen!
Kuopus on 11kk ja ollut omasta tietoisesta valinnastani tissityttö päivin öin, nukkunut vieressä kuten esikoinenkin aikanaan, imetys ollut siis helppoa ja ihana on ollut nuuhkutella tuhisijaa pitkin yötä. Nyt on kuitenkin ollut jo pidempään hankalaa nukkua, kun tissittely on senkun yltynyt, nälkäänsä ei syö, vaan pitää mua tutina (oikeata ei ole huolinut ja kun oon antanut tottua rinnalle), roikkuu tississä pitkin yötä ja tarvii " huikat" pienimpäänkin havahtumiseen. Esikoisella oli aivan samanlaiset kuviot noin vuoden ikäisenä ja yövieroitimme hänet 1v2kk niin, että nukuin sohvalla muutaman yön ja mies hyssytteli ilman ruokaa kaksi yötä, kolmannen nukkui jo läpi yön. Noo...eilen illalla kokeilimme samaa kuopuksen kanssa, melko toiveikkaana kun esikoisenkin kanssa oli aikoinaan mennyt suht hyvin, vaan kuopuspa ei antanut periksi ei sitten millään. Parkui kuin syötävä useita tunteja, ei merkkejäkään väsymyksestä, ihan karsee yö takana, mies alkoi jo hermostua, riitaakin jo tuli kaikesta, esikoinen heräsi ja loppujen lopuksi aamuyöllä neljän aikaan oli pakko ottaa kuopus rinnalle, vaikka tiedän, että ei olis saanut sellasen huutokonsertin jälkeen luovuttaa, tiedä miten sitkeäksi nyt tästä karaistui....huh!
Olisiko muilla noin 1-vuotiaiden kanssa eläjillä vastaavanlaisia kokemuksia, miten ootte saaneet vierotettua yötissistä, yksin ei olla lasta jätetty hetkekskään, sellasia unikouluja en kestäis, parkumisenkin kuunteleminen on ihan tarpeex kauheeta äidin korviin.... itsepähän olen tämän aiheuttanut, kun olen totuttanut yötissiin, mutta kun en vaan ole raaskinut aikaisemmin vierottaa ja vastasyntyneestä asti on viereen rauhoittunut.
Tulihan tarinaa, oisko jelppiä!?
on. ;) Tsemppiä!