Nyt minua ärsyttää vanheneminen. Kun katsoo peiliin.
Olen 53 v. Viimeisen vuoden kahden aikana olen huomannut, että kaula menee rypyille kun kääntää päätä, vartalosta on tullut tasapaksumpi, kädet ovat ryppyset, sibeliusryppy näkyy vaikka ei rypistä otsaa, rinnat kauhean isot, vyötäröllä makkara. Viimeinen niitti oli äsken salilla: huomasin sivuprofiilista, että takapuoli puoliintunut. Argh Käyn salilla, syön terveellisesti, olen normipainoinen, hoidan ihoani yms yms. Eikä tästä ole mitään hyötyä!Ei, en aio himourheilijaksi, tai alkaa käymään kosmetologilla isolla rahalla tai lopettaa kaikkia elämän nautintoja. Niin ulkonäköorientoitunut en ole. Mutta silti jotenkin masentaa ei auta se, että kuulen aika ajoin olevani ikäistäni nuoremman näköinenkoska tästähän ei ole kuin yksi suunta ja se on alaspäin. miksi nuorena ei ymmärtänyt iloita tiimalasivartalosta, siitä että pystyi syömään mitä tahansa, kimmoisasta ihosta? Miten muuttaa omaa asennettaan? Vai pitääkö vain katsoa peiliin pimeässä eteisessä ulkovaatteet päällä?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta on nyt eksytty. Ap kuvaili, mitä aika on salassa tehnyt ja olo melkein masentuu. Veikkaan, että jokainen nainen joka vähimmässäkään on kauneuden ystävä, hätkähtää ymmärtäessään ajan tehdessä tuhojaan ja miten vielä voisi tehdä jotain eikä ajatuksella antaa mennä. Ihan oikea ajatus onkin.
Miten masentunut ap olisi jos olisi elänyt koko elämänsä rumana naisena?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin kuolla nuorena??
Ei. Muttei haluta näyttää naisena quasimodolta, on sitä nuorenakin kauneusvirheitä.
Kauneusleikkauksissa käyneet vanhat naiset ja miksei miehetkin niitä quasimodoja ovat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin minä, tein tismalleen samoja huomioita ja kyllähän se masentaa, vieläkin. Voi olla että menenkin kirurgille kun eihän tätä jaksa kun aattelee että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.
Niinpä. Itse olen ollut nuorempana kirugisia toimenpiteitä vastaa, mutta kummasti en enää ole.
ApNäin kesän alussa kaikki kurja tulee esiin, pitäskö ruskettua että näyttäs paremmalta. Syksyn pimeys peittää sitten kaulaliinoineen kaulan.
Aurinkoahan pitää vältellä viimeiseen saakka, vanhentaa ihoa😂
Sopiva määrä aurinkoa on terveellistä ihmiselle. Ei tarkoita että keskipäivällä paahdetaan itsensä kahvipavuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko mieluummin kuolla nuorena??
Ei. Muttei haluta näyttää naisena quasimodolta, on sitä nuorenakin kauneusvirheitä.
Kauneusleikkauksissa käyneet vanhat naiset ja miksei miehetkin niitä quasimodoja ovat
Nykyään ne tehdään yleensä pieni muokkaus kerrallaan eikä mitään irvikasvoja. Mutta nykyään on myös kaikenlaisia tehokkaita ei-kirurgisia hoitoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54v nainen.
Huomaan kyllä peilistä, että ikää on tullut, vaikka mieli on nuori. Ehkä hieman harmittaa ulkonäön rapistuminen, mutta pistän sen edelle kuitenkin kehon terveyden. Pidän itseni hyvässä fyysisessä kunnossa aktiivisella liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla.
Jos nyt jotain ikääntymisen muutoksia haluaisin korjata, niin ehkä silmäluomia voisi kohottaa. Mihinkään naaman kiristyksiin en lähtisi. Omaa ulkonäköään voi silti freesata kauniilla kampauksella, nätillä ehostuksella, sopivilla vaatteilla ja ylipainon välttelyllä.
No kyl se on rapistunu sinulla on viimeiset 30 vuotta. Naisen alamäki alkaa 24 vuotiaana ja kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.
Miten tästä nuoruuden kropasta pitäisi jotenkin erityisesti nauttia?
Ikääntyminen on normaalia, jos olet 53v normipainoinen ja liikunnallinen niin sinulla menee loistavasti, rypyistä viis.
Miehet eivät muuten ikinä mieti näitä juttuja. Farmariasussa ap menisi varmasti kolmevitosesta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54v nainen.
Huomaan kyllä peilistä, että ikää on tullut, vaikka mieli on nuori. Ehkä hieman harmittaa ulkonäön rapistuminen, mutta pistän sen edelle kuitenkin kehon terveyden. Pidän itseni hyvässä fyysisessä kunnossa aktiivisella liikunnalla ja terveellisellä ravinnolla.
Jos nyt jotain ikääntymisen muutoksia haluaisin korjata, niin ehkä silmäluomia voisi kohottaa. Mihinkään naaman kiristyksiin en lähtisi. Omaa ulkonäköään voi silti freesata kauniilla kampauksella, nätillä ehostuksella, sopivilla vaatteilla ja ylipainon välttelyllä.No kyl se on rapistunu sinulla on viimeiset 30 vuotta. Naisen alamäki alkaa 24 vuotiaana ja kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.
T. Mies
Uskon että sillä on yhteys, että niin moni nainen on kolmekymppisenä onnellisempi kuin kaksikymppisenä, ja että miehet väittää naisten alamäen alkavan kolmekymppisenä. Naisen elämässä on niin paljon muutakin sisältöä kuin näyttää kivalta nuorena. Onko miehen elämässä muuta sisältöä kuin arvostella naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54v nainen.
Jos nyt jotain ikääntymisen muutoksia haluaisin korjata, niin ehkä silmäluomia voisi kohottaa. Mihinkään naaman kiristyksiin en lähtisi. Omaa ulkonäköään voi silti freesata kauniilla kampauksella, nätillä ehostuksella, sopivilla vaatteilla ja ylipainon välttelyllä.No kyl se on rapistunu sinulla on viimeiset 30 vuotta. Naisen alamäki alkaa 24 vuotiaana ja kolmenkympin jälkeen se on jo vapaapudotusta.
T. Mies
Uskon että sillä on yhteys, että niin moni nainen on kolmekymppisenä onnellisempi kuin kaksikymppisenä, ja että miehet väittää naisten alamäen alkavan kolmekymppisenä. Naisen elämässä on niin paljon muutakin sisältöä kuin näyttää kivalta nuorena. Onko miehen elämässä muuta sisältöä kuin arvostella naisia?
Se alamäki alkaa 25 vuotiaana naisella. 30v nainen on jo liian vanha missiksi. Ja sitä kovempi paikka rupsahtaminen naiselle on mitä kauniimpi hän oli lyhyttäkin lyhyemmän nuoruutensa. Noloimpia ovat nämä takavuosien pyllistelijät, jotka laittavat nelikymppisenä nettiin"eroottisia"kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuin minä, tein tismalleen samoja huomioita ja kyllähän se masentaa, vieläkin. Voi olla että menenkin kirurgille kun eihän tätä jaksa kun aattelee että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.
Niinpä. Itse olen ollut nuorempana kirugisia toimenpiteitä vastaa, mutta kummasti en enää ole.
Ap
MItä 53-vuotias nainen tekee pakaraimplanteilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMItä 53-vuotias nainen tekee pakaraimplanteilla?
No puumailee!
Ei miellytä enää minunkaan peilikuvani. Nuorena olin kauniiksi sanottu, nyt en jotenkin meinaa tunnistaa itseäni.
Yritän ajatella, että pitää olla kiitollinen, kun olen saanut elää näin pitkään (57), ja olenkin kiitollinen. Tietääkseni mitään sairauksia ei ole. Monet eivät saa tätäkään.
tuumaaensin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMItä 53-vuotias nainen tekee pakaraimplanteilla?
No puumailee!
Kiva sille sitten 30 vuoden päästä, kuihtuneena vanhuksena, vaihtaa vaippoja hoitolaitoksessa. Pakaraimplantit.
Enpä ole koskaan ajatellut, että terveelliset elämäntavat estäisivät vanhenemisen viiskymppisenä. Kai se pitää vaan hyväksyä, että sitä rypistyy. Perässä tullaan iha kohta. T.40v.
Ap linjoilla.
Eniten minua lohdutti tässä ketjussa tuo, että enpä ole nuorena kuollut.
Juuri tuo rypistyminen paljastaa, ettei nuori ymmärrä vanhenemista. Minäkin vuosikymmen sitten ajattelin, ettei rypyistä ole haittaa, kunhan ne ovat naururyppyjä. Eikä naururypyistä olekaan haittaa - en ole maininnut silmäkulmien harakanvarpaita - ne ovat kivat.
Minua ärsyttää ihon velttous. Ja kaikki muut epämiellyttävät merkit. Ja kollageenia on kyllä purkista vedetty, mutta ei näköjään riittävästi.
Vuotta vanhempi mieheni juuri nyt tuossa vieressä ihmettelee, mitä valitan, tiedostan kyllä, että pään sisäinen ongelma tämä on. Onko tämä se kuuluisa keski-iän kriisi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ryhti, kaunis hymy ja myönteinen elämän asenne kaunistaa vanhankin. Ja ihailijoita riittää kyllä vanhanakin.
Tsemppiä naiset! N66v
Tämähän se on naisten elämän ykkösasia läpi elämän. Ihailkaa minua koska ... olen nainen. Jatkuvaa itsensä myymistä. Säälittävää.
Minä olen niin iloinen siitä että olen elossa ja vielä terve ettei elämän rypyt haittaa yhtään.
Monta läheistäni olen alle 5-kymppisenä sairauksille menettänyt.
Vanheneminen on etuoikeus.
Minä olen aina ollut ruma kauhtana muutenkin, ja ikääntymisessä harmittaa eniten se, että missään vaiheessa ei tullut sellaista rumasta ankanpoikasesta joutseneksi tai edes kauniiksi ankaksi-hetkeä naisena, joka tuli monelle muulle. Edelleen enemmän se vesihiiden perikuva siellä peilissä möllöttää kuin kaunis lintu.
No, ehkä musta tulee sitten tosi hehkeä kasikymppinen!
Onko tämä kauniiden naisten ongelma ainostaan?
Hyvä ryhti, kaunis hymy ja myönteinen elämän asenne kaunistaa vanhankin. Ja ihailijoita riittää kyllä vanhanakin.
Tsemppiä naiset! N66v