Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täältä poistettiin aloitus kun kysyin että tuleeko nyt avoimeksi esim. toimistotöitä kun sairaanhoitajat eroaa?

Vierailija
27.04.2022 |

Mikähän siinäkin nyt sitten oli väärin. Oliko väärin kyselty työn perään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toimistotöitä tulis jos sairaanhoitajat eroaa? Loogisesti luulis että tulis sairaanhoitajan paikkoja.

Vierailija
2/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vainoaa sua! Foliohattu päähän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli outo kysymys... Jotenkin sellaisenaan ei mitään logiikkaa.
Näin, en kommentoinut tai poistanut.

Vierailija
4/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toimistotöitä tulis jos sairaanhoitajat eroaa? Loogisesti luulis että tulis sairaanhoitajan paikkoja.

Mitä yleensä nähnyt. Niin hoitsut tekee kaikki työt sairaalassa, ne on ottanut myös hallinnon ja asuakaspalvelun duunit itselleen vaikkei varsinaisesti tosiaan kuulu. Luulisi tulevan avoimeen hakuun nyt tuhansia sellaisia töitä joita voi muutkin tehdä etenkin hallinnon ammattilaiset.

Vierailija
5/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin askaruttaa että kun yleensä toimistoduuneista saa pari tonnia saako nyt sitten sen hoitsujen 3 tonnia samasta työstä, eli toimistotöistä.

Vierailija
6/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä yleensä nähnyt. Niin hoitsut tekee kaikki työt sairaalassa, ne on ottanut myös hallinnon ja asuakaspalvelun duunit itselleen vaikkei varsinaisesti tosiaan kuulu. Luulisi tulevan avoimeen hakuun nyt tuhansia sellaisia töitä joita voi muutkin tehdä etenkin hallinnon ammattilaiset.

Niinhän sitä luulisi. Itsekkin työntelen sairaalassa siivousvaunuja ja usein joku luulee minua hoitajaksi.

Vierailija
7/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi. Itsekkin työntelen sairaalassa siivousvaunuja ja usein joku luulee minua hoitajaksi.

Jostain syystä mulle ei tulisi kyllä mulle ainakaan mieleenkään että hoitaja työntäisi siivousvaunuja..Tai että siivousvaunuja työntävä olisi hoitaja.

Vierailija
8/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin haluan julkiselle terveysasemalle seisomaan kahvimuki kädessä mittailemaan katseella asiakkaita. Ainakin sellaisia töitä on paljon sairaanhoitajilla.

Vierailija
9/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat, jos teet näitä töitä ylitöinä, viikonloppuisin, öisin ja juhlapyhinä.

Vierailija
10/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat, jos teet näitä töitä ylitöinä, viikonloppuisin, öisin ja juhlapyhinä.

Ei haittaa, niinhän se joka duunissa nykyään menee. Esim. Hotellien respassa tehdään myös yötöinä toimistotöitä.

Vierailija
11/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä työttömyydestä korvaus 500 euroa kuussa. Voin tehdä myös juhlapyhinä.

Vierailija
12/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä mulle ei tulisi kyllä mulle ainakaan mieleenkään että hoitaja työntäisi siivousvaunuja..Tai että siivousvaunuja työntävä olisi hoitaja.

No ei tästä kovin montaa päivää ole, kun moppi oli kourassa ja kyseltiin olenko hoitaja. Ihan ikkunoitakin pestessä tullaan kyselemään lääkityksistä onko henkilön kyseinen vaiva saanut oikeanlaista hoitoa.
Sitten olet siinä vain: Ööö...?!

Vierailija
13/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tästä kovin montaa päivää ole, kun moppi oli kourassa ja kyseltiin olenko hoitaja. Ihan ikkunoitakin pestessä tullaan kyselemään lääkityksistä onko henkilön kyseinen vaiva saanut oikeanlaista hoitoa.

On eri asia tiedustella onko hoitaja, kun on sellaisen tarpeessa. Kuin että se tarkoittaisi että olet kysyjän mielestä sellainen. Olen minäkin usein varmistanut kaupassa jos on kaupan univormussa onko myyjä, kun ne voikin olla jotain hyllyntäyttäjiä jne. 

Vierailija
14/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On eri asia tiedustella onko hoitaja, kun on sellaisen tarpeessa. Kuin että se tarkoittaisi että olet kysyjän mielestä sellainen. Olen minäkin usein varmistanut kaupassa jos on kaupan univormussa onko myyjä, kun ne voikin olla jotain hyllyntäyttäjiä jne. 

Luetun ymmärtäminen...

Vierailija
15/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan hyvä asia organisaation kannalta että hommiin tulee vähän uutta verta ja erillaista ammattinäkemystä esim. hallintoon alan ammattilaisia.

Vierailija
16/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan hyvä asia organisaation kannalta että hommiin tulee vähän uutta verta ja erillaista ammattinäkemystä esim. hallintoon alan ammattilaisia.

Hallintoa hoitamaan hallintoalan ammattilaisia.

Vierailija
17/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väärin vaatia niistä samoista hommista joita ne hoitsut on tehnyt, jos on kuitenkin oman alan hommia muuten samaa liksaa. Eli sellaisista toisen alan töistä joita hoitsut on omineet. Monissa maksetaan paljon huonommin yleensä.

Vierailija
18/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hoitajat eivät tule taatusti irtisanoutumaan, se on fakta.

Tuota irtisanoutumista käytetään vain pelotteena, jotta vaatimukset hyväsyttäisiin.

Käytännössä irtisanoutuneiden määrä ja vähäiseksi.
Toivottavasti sopu syntyy tämän viikon lopussa, kun sovintoesitys tulee hoitajille.
Ja mitäs vaikka irtisanousivatkin, hoitajat saavat rekryfirmojen kautta parempaa palkkaa, ryhtymällä keikkahoitajaksi.  Jopa niihin samoihin sairaaloihin joista ovat irtisanoutuneet.

Ilman hoitajia ja liian vähällä hoitajamäärällä julkinen sairaanhoito ei pärjää, sen toiminta on silloin lainvastaista,  koska potilasturvallisuus vaaraantuu perusteellisesti.
Jostain julkisen sektorin on kuitenkin palkattava niitä ammattitaitosia ja kokeneita hoitajia, ja he palkkaavat niitä tällöin rekryfirmoilta,  ja kovaan hintaan.

Vierailija
19/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hoitajat eivät tule taatusti irtisanoutumaan, se on fakta.
Tuota irtisanoutumista käytetään vain pelotteena, jotta vaatimukset hyväsyttäisiin.
Käytännössä irtisanoutuneiden määrä ja vähäiseksi.
Toivottavasti sopu syntyy tämän viikon lopussa, kun sovintoesitys tulee hoitajille.
Ja mitäs vaikka irtisanousivatkin, hoitajat saavat rekryfirmojen kautta parempaa palkkaa, ryhtymällä keikkahoitajaksi.  Jopa niihin samoihin sairaaloihin joista ovat irtisanoutuneet.
Ilman hoitajia ja liian vähällä hoitajamäärällä julkinen sairaanhoito ei pärjää, sen toiminta on silloin lainvastaista,  koska potilasturvallisuus vaaraantuu perusteellisesti.
Jostain julkisen sektorin on kuitenkin palkattava niitä ammattitaitosia ja kokeneita hoitajia, ja he palkkaavat niitä tällöin rekryfirmoilta,  ja kovaan hintaan.

Juuri tuon takia kannattaisi työnantajan palkata vähän eri alojen tekijöitä, niin ei potilasturvallisuus vaarannu kun tulee riitaa palkoista. Saa edes osan töistä hoidettua.

Vierailija
20/26 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloiden osastoilla ei hoideta mitään sairaalan hallintoa.

Siellä hoidetaan vain ja ainostaan niitä potilaiden asioita.

Aiemmin se tehtiin se käsin, nyt se tehdään koneilla. Ihan kaikki on kirjattava ylös, joka ikinen juttu mitä potilaalle tehdään, sekä hänen vointinsa aamulla, päivällä ja illalla sun muut.

Siksi se näyttää siltä, että hoitajat ovat aina koneilla, eivätkä tee sitä sairaanhoito työtä, vaikka koko ajan sitä koneella tekevät.

Osastosihteereitä on irtisanottu monissa sairaaloissa, säästösyistä. Samoin tekstinkäsittelijöitä.
Nyt sairaanhoitajat joutuvat tekemään ne osastosihteerienkin työt, kuten kotiuttuttamisen kirjaukset ja muut asiat, jotka menevät laskutukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi