Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun on 50 vuotias niin tuntuuko aika pitkältä siihen kunnes on 70 vuotias?

Vierailija
02.06.2025 |

no miten on?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan.  Kun viimeiset 10 vuotta on mennyt kuin hujauksessa, tajuaa että seuraavat 20 menee vielä nopeammin. 

Vierailija
2/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 jälkeen aika alkaa kulua nopeammin ja 60 jälkeen kiihtyy entisestään. Suhteessa sama aika kun 5 -vuotiaalla jouluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 57 ja minusta aika on mennyt aina todella hitaasti. En tajua mitä ihmiset tarkoittavat näillä sutkauksillaan sinne hurahti taas se viikko, näin nää päivät vaan vilahtaa silmissä, onko siitäkin jo 10 vuotta muistan kuin eilisen päivän ja sitä rataa. Joskus varsinkin töissä tekisi mieli kiljua, että ei ole tämä päivä tai viikko vilahtanut tossa vaan vaan se on ollut pitkä kuin nälkävuosi.

Vierailija
4/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on tutkittu ja johtuu siitä että ihmiset ei enää kehitä itseään ja tee uusia asioita siinä 25v jälkeen. Sen takia aika tuntuu menevän nopeammin kun tehdään vaan samaa juttua päivästä toiseen. Sitten 0-25 menee taas hitaasti koska ihminen kehittyy ja oppii kaikki uudet asiat siinä vaiheessa

Vierailija
5/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57 ja minusta aika on mennyt aina todella hitaasti. En tajua mitä ihmiset tarkoittavat näillä sutkauksillaan sinne hurahti taas se viikko, näin nää päivät vaan vilahtaa silmissä, onko siitäkin jo 10 vuotta muistan kuin eilisen päivän ja sitä rataa. Joskus varsinkin töissä tekisi mieli kiljua, että ei ole tämä päivä tai viikko vilahtanut tossa vaan vaan se on ollut pitkä kuin nälkävuosi.

Minusta sanonta "päivät ovat pitkiä mutta vuodet lyhyitä" pätee ajankuluun. Siitäkin on jo 20 vuotta kun mietin 11-tuntisessa kesätyössä että se ei lopu ikinä. 

Vierailija
6/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sanonta "päivät ovat pitkiä mutta vuodet lyhyitä" pätee ajankuluun. Siitäkin on jo 20 vuotta kun mietin 11-tuntisessa kesätyössä että se ei lopu ikinä. 

Siis, 11 h/pvä

Vierailija
7/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene yhtään liian nopeasti. Hyvä vauhti ja helppo pysyä mukana. 😊

Vierailija
8/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta tuntuu, että 70 on kaukana. 

Kun mietin 20 vuotta taaksepäin, niin en enää oikein muista, mitä silloin tapahtui. Muistan toki, minkä ikäisiä lapseni silloin olivat, tai minulla on verkkokalvoilla kuvia tietyistä tapahtumista, mutta kuvat ovat sameita. En muista, mitä ajattelin tai mitä tunsin. 20 vuotta on pitkä aika. Olen muuttunut ihmisenä jo kahdesti tai kolmesti sinä aikana.

Vierailija
9/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justhan olin 40v. Ja sitten 50v. Ihan vips  vaan. Nyt olen jo lähempänä 6kymppiä kuin sitä 5kymppiä. No toivottavasti saisi elää sinne 7kymppiseksi asti ja terveenä.... 

Vierailija
10/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit 😬

Vierailija
11/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 vuodesta 60 vuoteen meni hujauksessa. 

Mitään en tehnyt enkä saanut aikaiseksi, yhtä möllötyämistä jos ei ole rahaakaan tehdä mitään.

Vierailija
12/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota on tutkittu ja johtuu siitä että ihmiset ei enää kehitä itseään ja tee uusia asioita siinä 25v jälkeen. Sen takia aika tuntuu menevän nopeammin kun tehdään vaan samaa juttua päivästä toiseen. Sitten 0-25 menee taas hitaasti koska ihminen kehittyy ja oppii kaikki uudet asiat siinä vaiheessa

Puhu vaan omasta puolestasi. Kyllä minä ja kaikki viisikymppiset ystäväni nimenomaan teemme taas uusia juttuja. Osa huvikseen, kun lapset aikuistuneet ja on enemmän rahaa, osa pakon edessä, kun ovat eronneet tai menettäneet työnsä. Mutta uuden äärellä kumminkin, tavalla tai toisella.

Vierailija
13/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä alkaa ajatella, että kuolema on kohta lähellä? Tai että sen kuoleman ajatus konkretisoituu.

Vierailija
14/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä alkaa ajatella, että kuolema on kohta lähellä? Tai että sen kuoleman ajatus konkretisoituu.

kuolema konkretisoitui, kun omat vanhemmat kuolivat. Olin 50-55 v. Tajuaa itse olevansa seuraavana jonossa. Mutta en silti ajattele kuoleman olevan lähellä.

Vierailija
15/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ahdistuneisuushäiriöstä kärsivänä se kuolema tuntuu olevan jatkuvasti ovella. 

Vierailija
16/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuvitellaan kaikkea 20 vuoden sykleissä tällä kertaa. Olisi 20, 40, 60 ja 80. Mitä ihmettä? Kuinka täysillä pitää elää. 

Vierailija
17/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ahdistuneisuushäiriöstä kärsivänä se kuolema tuntuu olevan jatkuvasti ovella. 

Me olemme monet ahdistushäiriöisiä. ;) t. eri

Vierailija
18/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntuu hitaalta  jos katsoo eteenpäin vuosia  mutta vilkaiseppa taaksepäin minnekkä ne vuodet katosivat,  joko senkin kuolemasta on  jo 20.v vastahan se tapahtui muutama vuosi sitten.

Vierailija
19/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ei pelota, käynyt kuoleman kielissä monta kertaa, milloin aivoverenvuoto, milloin sähköisku. Kuolema on "kappas!"

Vierailija
20/37 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miettii, että jotain 17 vuotta, tai jopa enemmän, vielä ennen kuin pääsee eläkkeelle, niin tuntuu todella pitkältä ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän