Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAKUISET sunnuntain viettoon!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se laskettupäivä vaan koitti,eikä pikku nyytistä vielä tietoakaan :(

Voi kun olisin jo NIIIIN valmis vaihtamaan tämän masun sellaiseen pieneen tuhisevaan kääröön! Mutta minkäs teet. kaippa se sieltä päättää tulla sitte ku on valmis,eli jatketaan ODOTUSTA!

Mitään oireita ei oo suuntaan eikä toiseen edelleenkään.Yöt menee niin ja näin.Liitoskivut on ankarat ja selkäkin temppuilee vähän väliä.Näihin kaikkiin sitä on tietty jo tottunut,varmaan pahinta on tää henkinen puoli kuitenkin.No se näistä valituksista.

Täälläkin on puhelin soinnut monta kertaa päivän aikana ja omat sekä appivanhemmat on käynnyt katsomassa tilanteen paikanpäällä. Pikkasen alkaa sekin hermoja kiristämään.

Huomiseen!

Päivänsäde 40+0

Vierailija
22/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee taas niin sikana, etten jaksanut kovin pinoja lukea.. Mutta, jos joku on vauvauutisia kertoillut, niin paljon onnea! ;)

Sen huomasin, ettei JENI ole vielä ilmottautunut :) Joskohan olis jo tullut lähtö..?

Itsellä ei mitään uutta. Tasaisesti kipeä ja ahdistava olo joka puolelta. Alamahaa repii, liitoskipuja jne. Viime yönä suoli tyhjeni täälläkin semmosella paineella, että huhhuh. Muuten oli tosi paska yö, vaelsin vessan ja sängyn väliä jms. Limaa tuli koko viime yön tosi paljon ja se yhdistettynä tuohon ripuloimiseen sai toiveet heräämään, mutta pyh!

Aamupäivällä haravoin pihaa, imuroinut olen myös ja kävin vanhempieni luona reilun 30km:n päässä. Mutta oisko pari pientä supistusta tullu. Saunaan tekis mieli ja nythän tuo ukko alko vihjailemaan SIITÄ käynnistyskeinosta, haluaisi kuulemma jo hänkin nähdä, että mimmonen poitsu siellä masussa majailee :)

Mies muuten oli TOSI iisisti koko illan, otti vaan muutaman kaljan ja tuli käytönnössä selvinpäin baaristakin kotiin. Ihanaa!

Nyt alkaa silmissä vipattaa, joten pakko lopetella.

OIkein paljon rautaisia hermoja kaikille meille vielä isomahaisille. Palkinto häämöttää päivä päivältä lähempänä!

Mianni 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu aika huono viikonloppu mä olen niin kypsä tähän oloon, väsymykseen ja vit..tukseen..

Vaikka osasinkin odottaa et yli menee mut tämä ei ole kivaa!!!

Pakko myöntää et tänään ekaa kertaa tuli ihan kyyneleet silmiin ihan vain sen takia ku vauva ei tahdo millään syntyä :(

Nuorimmal tytöllä olis 2v synttärit 12pvä ja esikoisella samana päivänä kuvaus kerhossa.

Perjantaiksi on viel neuvolaan aika ennen ku siirryn sairaalaan yliaikaiskontrolleihin.

Aion kyllä sit ottaa synnäri kamat mukaan sille ekalle käynnille en aio siel ravata vaan mun puolesta saa käynnistää sit jo heti.

Nyt poistun surkuttelemaan..

Ja ajattelin laittaa puhelimen kii huomen ahdistaa ku kaikki soittelee et joko on syntynyt ym.. ihan ku en HITTO ilmoittais sit.

hexu ja poju rv 40+6 (40+5)

Vierailija
24/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea vauvautuneille myös multa!!! Melkein tuntee jo nenussa sen ihanan vauvojen tuoksun!!! ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Aika paljon tullut jo lokakuisia pikkuisia!

Jenin poissaolon havaitsin myös!!!! Oliskohan hää jo päässyt.....???!!! Muistan omasta esikoisen odotuksesta miten tuskaista se ylimeneminen oli! Yliaikakontrollissa jouduin ravaamaan vaikka kuinka monta kertaa ja aina hemmetti soikoon kassit kainalossa takaisin kotiin! Lopulta käynnistettiin joskus 42+2, kun en enää kotiin suostunut lähtemään. Ja kun oli vielä eka lapsi, niin olin NIIN kärsimätön!

Nyt on hiukan eri sävelet, toivon että menis 2 viikkoa yli että ehdin varmasti laittaa koko yläkerran valmiiksi! (remontti on ens viikon lopulla toivottavasti valmis!!! JAHUU!!!)

BB jännistystä myös täällä Wades: Kaarlo ulos, se on karmee ja pelottava! Sari on niin ihanan hassuliini, ei sitä voi sieltä päästää pois!!!

Ei ainakaan siivous S (onneksi =D) aiheuta suppareita täällä, pesin ikkunat, hankasin sohvat ja villamaton ja yhden puisen maton kostealla sienellä ja mikrokuituliinalla. Pesin jokaikisen nurkan pesuhuoneesta ja vessasta, siivosin kaikki kaapit ja laatikot. Sain jotain uuta puhtia kun remppa lähestyy loppuaan!!! 2 päivää on jo mennyt noita touhutessa. Jos pari kakkua vielä leipois pakkaseen (ja söis toisesta ainakin puolet =D )

Jaksamista kaikille loppumetreille!!!!

loka_mama 38+6 (kääk huomenna jo 39!!!! =O )

Vierailija
25/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiks tuhannet onnittelut kaikille nyyttinsä saaneille! :) En oo päässyt/kerinnut koneelle moneen päivään, että vähän oon pihalla ketkä on jo vauvansa saanut, mutta mielessä ootte kaikki. ;) Pitääpä päivittää tiedot vielä tänään ja lukea vanhoja pinoja.

Itse lähden nyytin hakureissulle huomenna aamulla. :) Perjantaina siis tehtiin sektio päätös ja tiistai aamuna vauva syntyy suunnitellulla sektiolla. IHANAA! Huomenna aamulla siis ensin labraan ja sitten osastolle sisälle. Ilalla saan tulla vielä kotona käymään, mutta yöksi sitten takasin sairaalaan. Tiistaina aamulla sitten herätys joakus kuuden aikaan ja saan peräruiskeen ja laitetaan pissakatetri ym. ja kahdeksan aikaan mennään leikkussaliin... Eli kohtahan meillä on jo vauva! Malttamattomana siis odottelen tiistaita!

Perjantaina olo oli aivan epätodelinen ja tuntu aivan hölmöltä tietää etukäteen millon se vauva syntyy. Nyt ajatukseen on jo vähän tottunut ja olo on kaikin puolin todella rauhallinen ja helpottunut.

Sektioon päädyttiin monesta eri syystä, esikoinenhan syntyi myös sektiolla piiiiitkän altiesynnytys yrityksen jälkeen. Sillon säännöllisiä suppareita noin 10min. välein oli viis päivää, ilman minkäänlaista lopputulosta. Pojan sydänääniin tuli muutoksia, joten tehtin sektio päätös. Sektio ei ollut varsinanen hätäsektio, mutta poika kärsi hapenpuutteesta ja joutui keskolaan kolemksi päiväksi saamaan lisä happea.

Eli nyt sektio päätös tehtiin sekä mun synnytyspelon takia, ja siksi että on syytä epäillä, että mulla synnytykset ei etene normaalisti, vaan pitkittyvät helposti tolasiksi maratoon synnytyksiksi.

Mutta mä en varmaan pääse koneelle nyt taas pitkään aikaan, joten toivotan onnea ja voimia kaikille synntykseen ja supistussäteitä lähetän kaikille niitä toivoville. :) Huomenna ehkä kerkeen vielä illalla pikaisesti lukea pinon ennen sairaalaan paluuta, mutta nyt meen lukemaan vanhoja pinoja ja päivittämään tietojani jakautuneista lokamassuista. :)

Ilmotan kumpi tuli ja miten sektio sujui, kun kotiudun vauvan kanssa.

Kuinkahan moni saa vauvan vielä ennen mua?

Onnestasoikea Möhömassu + masukki rv 39+1

Vierailija
26/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ekaks onnittelut kaikille uusille nyytin hakeneille!!! Ja paljon onnea myös niille, jotka suunnitellusti menevät hakemaan nyyttinsä huomenna!

Ite meen huomenna aamulla klo 10 lääkäriin. Jänskättää!! Minkähän kokoinen vauva on / mitä mieltä lääkäri on siitä, miten hyvin mahtuu tms. Entä onko mitään tapahtunut vielä kohdunsuulla. Mulla suoli kanssa alkanut toimimaan hyvin - jonkin verran ripulia jo lähes viikon verran. Ja alavatsa ollut kipeä öisin - ei kuitenkaan suppareita.

Viimeks kun kävin lääkärillä, sai se aikaan suppareita. Saas nähdä aiheuttaako lähdön jo ens viikolla..! Hui, toisaalta ei mikään mahdottomuus, mutta mielelläni vielä reilun viikon odottaisin.

Kirjoittelen huomenna paremmin sitt lääkärin jälkeen. Tulin vaan pikaseen lukemaan viestejänne, kun en oo koko viikonloppuna ehtinyt koneelle. Josko Je-Ni:stäkin olisi jo kuulunut jotakin - vai joko nyt on jo lähtenyt hakemaan nyyttiään.. :)

T: Peggy-75 rv 36+5

Vierailija
27/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MITÄ, ei kai JE_NI ole lähtenyt hakemaan vauvaa?!?! :) Kyllä muistaakseni uhkaili että laittaa ainakin tekstarin Peggylle, mutta ettei olis unohtunut kiireessä...

Meillä oli taas ihan järkky päivä tuon esikoisen kanssa, en tajua miten tyttö onkin niin äkkiä ruvennut ihan uhmaikäiseksi! Käytiin leikkitreffeillä kaverin luona, sieltä palatessa tyttö nukahti autoon vartiksi ja sitten oli sitä mieltä että unet oli siinä. Puoltoista tuntia riehui sängyssään, oppi mm. ottamaan yöpuvun (ja vaipan) pois. Lopulta sitten päätin koittaa että nukahtaisko vaunuihin, no nukahtihan se puolen tunnin kävelyn ja hanskojen heittelyn ja kurkistelun jälkeen. Nukkui päiväunia siis klo 16:45-17:30 kun normaalisti nukkuu klo 12-14... sitten oli kauhean itkuinen ja vihainen kun heräsi, tietysti, ja illan ollut ihan ylikierroksilla.

Että kivaa pitää tässä talossa!

Varmaan tuosta kävelylenkistä johtuen rupesi taas supistamaan ja on tässä pari-kolme tuntia epätasaisesti suppaillut. Kävin äsken suihkussa että loppuisivat, meinaa vieläkin vähän kiristellä :o Mut eiköhän tästä lakkaa... taas. Vähän kyllä rupes jännittämään kun ei suihku ihan kokonaan lopettanut :) Tänään oiskin just " hyvä" päivä lähteä laitokselle kun molemmilla meillä miehen kanssa alla jotain alle 5h unta viime yöltä, varmaan olis virkeää, mulla särkee silmiä koko ajan.

No, taidan kuitenkin käyttää illan maalaamalla esikoiselle ostettuja tuoleja ja pöytiä :)

Coe

Vierailija
28/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa ruvennut nyt viikonloppuna ärsyttämään noi kyselyt. Soitellaan ihan jostain mitättömästä asiasta ja samalla vaivihkaan kysellään josko jotain tapahtuis. Ihan ku vastaisin puhelimeen jos mulla jotain kovemman luokan supistuksia olis. Tuleville isovanhemmille ollaan kyllä ajateltu ilmottaa sitten kun lähtö sairaalaan tulee, mutta ihan vaan tekstarilla ja sitte puhelimet pois päältä. En miä jaksa/halua siinä tilanteessa varmastikaan keskustella kenenkään kanssa. Ymmärrän kyllä että kaikkia jännittää meitin puolesta mutta vois nekin ymmärtää että ehkä meitä kuitenkin jännittää kaikista eniten. Ja kun VARMASTI ilmotetaan sitten kun on jotain ilmotettavaa... Aaargh. Ja sitten ku jotku toljottaa sitä laskettua aikaa vaikka on ihan yhtä todennäköstä että se syntyy nyt tai kolmen viikon päästä.... Kerpele. Kylläpäs nyt kiukuttaa. :)

Jooh mutta eipä täällä olla tänään(kään) synnyttämään lähössä, eilisen oudot tuntemuksetkin oli siis jotain ihan muuta. Pyh pah.

-Late rv 38+4-

Vierailija
29/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei aiemmin ole ollut mitään kunnon supistuksia mutta tänä iltana niitä on nyt tullut. Ainakin ne on sellaisia epämiellyttävän tuntuisia ja aika kipeitä. Tulee jotain 15-30 minuutin välein vasta.. Olen melkein 100 % varma, että tässä hiipuvat yöllä, mutta onhan vaan jännää, että edes jotain alkaa vihdoin tapahtua!

Huomennahan on siis laskettu aika (siis parin tunnin päästä). Tuleepa tosiaan isäänsä jos syntyy just laskettuna aikana! On isänsä niin tarkka ja täsmällinen kaveri! No, enpähän vielä älyttömiä intoile, mutta jännittävää on kovasti!

Hyvää yötä kaikille! Ja supistelusäteitä kaikille niitä hinkuaville!

terveisin Alisa 39+6

Vierailija
30/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan miehen työläppäriltä ja tästähän löytyy jopa ää:t ja öö:tkin =)

Kiitos SASKULLEkin vastauksista ja kiitokset muillekin tsempityksestä!! Täytyy kyllä myöntää, että nää on täällä ihan täpinöissään ja eipä ole juuri uni tullut öisin. Huomenna tähän aikaan on jo ihan tuore nyytti sylissä ja kyllä jännittää!!!

Sairaalassa käytiin eilen verikokeiessa ja laittelemassa paperit valmiiksi. Nimikin kerrottiin, että saavat laittaa vauvan paperit kuntoon myös. Nyt sitten puolesta yöstä lahtien syömättä ja juomatta ja aamupvällä osatolle klo 11 paikallista aikaa. Sektio tehdään klo 12.30 eli Suomen aikaan 22.30. Vanhemmat ja meidän kummankin sisarukset on soitelleet tänän ja onnea toivotelleet, jännää on siis siellä Suomessakin. Ja siskolleni tehdään huomenna punktio ja kerätään hormooneilla kasvatettuja munasoluja talteen ja hedelmöitetään, keskiviikkona istutetaan alkio kohtuun kasvamaan joten jännät ajat siksikin siellä (siis lapsettomuushoidoissa ovat). Pitää peukutella sitten tuossa sektion omassa hänelle.

Sairalassa olen 3-4 yötä joten tulen sitten loppuviikosta kertomaan kuulumiset.

Tsemppiä Möhkömahalle (toivottavasti meni nimim. oikein) sektioon ja onnea muillekin synnytyksiin sillävälin. Onkohan Je-Ni tosiian lähtenyt myös synnyttämään...?

Voikaahan hyvin siellä!

Millian ja pikkuneiti 38+2

Vierailija
31/32 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ALISA: Kuulostaa oikein hyvältä, jos kerran suppareita ei aiemmin ole tullut ollenkaan :) Veikkaan että isäänsä vauva tulee ja huomenna syntyy.

MILLIAN olikin mielessäni kun tuossa maalailin niitä huonekaluja ja muistin että pitää tulla toivottamaan " have a good c-section" :)

(.) - Supparit kaiketi hiipuivat, koko illan on kyllä särkenyt mahaa ja esikoisestakin välillä harvenivat joskaan eivät loppuneet. Maha on myös ollut toiminnassa, neljä kertaa olen vessassa saanut tänään käydä, ja muistelen että esikoisesta edellispäivänä just oli tuota toimintaa. Siispä pikkuisen vielä jännitän, että jatkuisko yön aikana. Aamulla sit kuitenkin neuvolaan jos ja kun mitään ei tapahdu, ja KAMPAAJALLE! Niin että vaikken tuukkaan ilmottautumaan niin en ole mitään vauvaa hakemassa! Pikemminkin toisin päin, tuun varmasti kertomaan sitten kun lähtö joku päivä tulee.

Coe

Vierailija
32/32 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan nää nyt niitä..???Nyt on supistellu kipeästi 2 tuntia ja mietiskelen että jokohan nyt??Olo on aika tuskanen ja kipeä,ei nukkumaan luonnollisesti pysty että jos tämä ei tästä nyt parin tunnin sisällä rauhotu niin otamme suunnan synnärille..Mies nukkuu eikä tiedä vielä mitään,en kehtaa herättää jos nämä ei nyt niitä oikeita olekkaan niin pitää hänen sitten töihin herätä kuitenkin 6 jälkeen niin turhaan kehtaa valvottaa..

Onhan tämäkin jo sitten minun 5 synnytykseni ja edelleen miettii että osaako oikeaan aikaan lähteä synnärille,nyt on kuitenkin tilanne se että kohdunsuu on auki 4cm ja kanavaa jäljellä 0,5cm että aika hyvä tilanne jo..Kuinkakohan nopeasti se tilanne alakerrassa edistyy,mietityttää,niin en kauhean pitkään uskalla kotonakaan olla,ettei nyt tähän synny..

No koitan mennä lepäämään,ja jos ei lähtö nyt satukkaan tälle yölle/aamulle niin käyn pistämässsä viestiä aamusella..

jemin rv 40+4