Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko suuttui, kun mieheni ei suostunut lainaamaan yrityksensä pakua ilmaiseksi muuttoon

Vierailija
27.04.2022 |

Eli sisko suuttui tälläisestä asiasta. Miehen paku on täynnä työkaluja ja muuta rekvisiittaa, jonka tyhjentämiseen ja siivoamiseen ja uudelleen lastaamiseen menisi useampi tunti eli siinäkin olisi jo vaivaaMies lupautui lainaamaan pakettiautoa 60 euron tuntihinnalla tuttava-alennuksineen. Tästäkös sisko sitten suuttui, koska muutto on viikonloppuna eikä se kuulemma ole yrityksen kassasta pois :D. Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin.

Kommentit (760)

Vierailija
201/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/5

Vierailija
202/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: siskolla ei ole edes korttia koska "ei tarvitse mihinkään", joten myös kuski olisi pitänyt saada, ja ilmaiseksi tietenkin. Sitten vielä saisi kuunnella koko matkan ajan kuinka turhaa ja kallista auton omistaminen on. 60/h on liian vähän jos näin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuuskymppiä tunti on ihan passeli hinta koska siskosi mitä ilmeisimmin myös kuvitteli että miehesi hoitaa tavaroiden kantamiset myös. Koko päivähän tuohon menee. Miksei sisko hanki omaa miestä jolla pakettiauto? 

Vierailija
204/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60e tunti plus bensat on kyllä sikamaista.

Miksei ota vuokraamosta?

En antaisi työautoani.

Meillä oli tyttären muutto takavuosina näin. Oli helppoa ja halpaa.

Vierailija
205/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuuko sisko tyhjentämään pakettiauton ennen muuttoa ja laittamaan sitten kamat takaisin paikoilleen muuton jälkeen? Ja palauttaa pakettiauton täyteen tankattuna? 

Vai kuvitteleeko hän että hänelle tyhjennetään pakettiauto valmiiksi muuttoa varten, pakettiauton omistaja hoitaa myös muuton ja tankkaa auton? Yleensä tämä jälkimmäinen on normaalia näille "lainaajille". 

Vierailija
206/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motonetissä on peräkärryn vuokraus 10e vuorokaudelta, mainitse siskolles.
Eikö noilla teidän tuntitaksoilla vuokraa jo ammattilaisia muuttamaan?
Meillä päin on ollut kyllä tapana autella läheisiä ja sukulaisia muutoissa ihan ilmaiseksi tai ruokapalkalla.
Mies ei selvästikään halua antaa autoa lainaksi, niitä saa muualtakin kyllä.

Se on miehen työväline.

Meillä on läheisellä tämmöinen työpaku, joka lisäksi on täynnä työkaluja ja tarvikeita. Ei tulisi pieneen mieleenkään pyydellä tyhjentelemään muuttoa varten, kun lähellä on edullinen vuokraamo.

Vierailija
207/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei suoraan sanonut, että auto ei ole tuollaiseen käytettävissä? Perusteluiksi olisi riittänyt suoraan jo tuo, ettei kannata käyttää tuntien työtä purkamiseen ja uudelleen lastaamiseen. Kun auto ei ole missään vuokrauskäytössä käyttövalmiina. Varsinkin kun peräkärryjä ja pakettiautoja muuttoon saa vuokrattua hyvinkin kohtuullisesti.

Sisko ei halua maksaa. tuossa saa kätevästi myös kuskin ja kantoapua.

Jos se auton raivaus on niin hirveä homma niin olisin sanonut, että sitä ei voi käyttää, mutta jos sisko vaikka vuokraisi pakun niin voidaan tulla avuksi.

Sisko ei halunnut maksaa autosta penniäkään.

No eihän aloituksessa semmoista mainittu, sanottiin vain että suuttui kun pyydettiin törkeän korkeaa hintaa. Voihan se olla ettei hän ollenkaan tajunnut että se tyhjennys on niin iso homma? Ja joka tapauksessa ei ole pakko olla törkeä vaikka toisen pyyntö olisi liikaa.

Kyllähän siitä kävi ilmi että oletti ilmaiseksi saavansa käyttöön.

No, ei oikeastaan. Sanottiin vain että suuttui tuosta hinnasta. Ja ei siinä mitään outoa ole että kysyy siskonsa perheeltä apua. Missään ei sanottu että olisi edes ehdotettu jotain fiksua, tylysti vaan nolattiin toinen.

Sanottiinhan että sisko suuttui kun pyyntöön ei suostuttu. Jos siskolla olis mutterit kunnossa niin olis vaan sanonut että okei, ei sitten. Ei ole kovin fiksua suuttua siitä ettei pyyntöön suostuta. Ei kenenkään ole pakko suostua sukulaisten pyyntöihin. Sisko olisi saanut pakun kuudellakympillä tunti. Se ei siskolle kelvannut. Eli siskolla ei taida olla rahaa. 

Vierailija
208/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60 e sisältyi pakusta työkalujen ym tyhjennys ja takaisin laitto, siivous, bensat niin kai ihan ok hinta jo.
Eikö niihin paku kympillä ym pidä kuitenkin bensat hankkia?

60 e/h.

Vierailija
209/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin on ollut kyllä tapana autella läheisiä ja sukulaisia muutoissa ihan ilmaiseksi tai ruokapalkalla.

Suututaanko teillä päin jos jollekin ei jostain syystä auttaminen sovi?
Lakataanko vastaamasta puhelimeen ja viesteihin?
Meillä päin ei suututa , vaan ymmärretään ettei aina käy ja kieltäytyjällä on omat syynsä.
Toinen asia on k*sipäät, mutta ne tiedetään etukäteen eikä jakseta heiltä edes kysyä.

Vierailija
210/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ettei lainaa, mutta 60€/h on liikaa. Tuoltakin saa satkulla vuorokauden: http://www.pakupaku.fi/

Siksi kannattaakin hinnoitella työautonsa ulos tästä kisasta. Normaali ihminen älyää jättää sukulaisten työautot rauhaan.

Vierailija
211/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova homma putsata työkaluista paku muuttokuntoon! En ensinnäkään muuttaisi likaisella autolla huonekaluja. Vuokraamalla saa ihan asiallisia autoja.

Vierailija
212/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä päin ei suututa , vaan ymmärretään ettei aina käy ja kieltäytyjällä on omat syynsä.
Toinen asia on k*sipäät, mutta ne tiedetään etukäteen eikä jakseta heiltä edes kysyä.

Ap asuukin Porvoossa, siellä on eri meininki.

Nää vikaa loppufraasit paljastaa sen:
"Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin."

Vierailija
213/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinulla nuuka mies, ymmärrän että siskosi tuollaisesta suuttui. 60/h, ihan törkeetä. Itse antaisin auton käyttöön, mutta käyttäjä saisi tankata tankin täyteen ennenkuin palauttaa auton. Muuta maksua en ottaisi.

Vierailija
214/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä on puollustaminen?

Varmaan samaa kuin kuullostaminen

Tarkoitat nyt varmaan kuulottamista.

Vierailija
215/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun mielestä mieheni tarjous on varsin kohtuullinen, koska polttoainekkin on niin kallista nykyisin. Mitä mieltä olette tästä? Sisko ei enää vastaa puheluihin eikä viesteihin."

Tuon kokoisen pakun kulutus on minun arvioni mukaan 13l sadalla kilometrillä. Laskeskelin että kilometrejä tulisi  2 x 10 ja 4 x 30  eli 140 , jos dieselin hinnaksi ajattelee 2,20 niin se tekisi nelisen kymppiä. Ja tuo on tosiaan vain minun arviotani, mutta olen huomannut muutoissa, että arvioitu tavaramäärä on aina isompi ja laskin kaksi reissua.

Huomasinpa, tuossa että paikallinen kuljetuspalvelu pyytää 70-100, kun tuo 30 km matkan päästä tavaraa kuorma-autolla, jos saa tuoda sen itselleen sopivana aikana. Onhan sillä varmaan muutakin autossa, mutta isoja kuormia se tuohon hintaan tuo.

Vierailija
216/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteellinen keskustelu aiheesta:

N: Voisitkö sä lainata sun pakua, kun mä muutan?

M: En pysty.

N: Miksi et?

M: Se on ihan täynnä tavaraa.

N: Eikö sen voisi tyhjentää?

M: Siihen menisi monta tuntia, ja ne pitäisi järjestää sinne takaisin ennen maanantaita.

N: Eli et vaan halua tulla?

M: Kyllä minä voin tulla auttamaan sinua muutossa, ja kuskiksikin voin tulla, mutta sinun pitää vuokrata pakettiauto jostain muualta.

N: Miksi vuokraisin, kun sinun pakun saisi ilmaiseksi?

M: Ei sitä kuule ilmaiseksi saa. Se on 60€/tunti.

N: Törkeä hinta!

M: Sisältää polttoaineet ja kuskin. Ja sen, että tyhjennän ja siivoan sen ennen muuttoa, ja järjestän tavarat takaisin paikoilleen muuton jälkeen.

N suuttuu.

Vierailija
217/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä suuttuisin. Voisin kenelle tahansa sanoa, että ei lainata, mutta mieheni tai minun sisaruksille tai vanhemmille en kehtaisi. Ja varmasti suuttuisin itsekin. Eri asia kaikki hyötyä yrittävät tuttavat sun muut, mutta oma perhe on eri asia. Olisiko muuten ap:n miehen auton tyhjennys sitten käynyt sutjakkaammin ja helpommin, jos olisi saanut siskolta sitä rahallista hyötyä. Meillä ajatellaan eri tavoin, sukulaisilta ei tarvita rahallista korvausta mistään lainasta, sillä autamme puolin ja toisin. Ehkä tekin tarvitsette joskus apua, hassua, että sille pitää laittaa hintalappu.

Vierailija
218/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon kokoisen pakun kulutus on minun arvioni mukaan 13l sadalla kilometrillä. Laskeskelin että kilometrejä tulisi  2 x 10 ja 4 x 30  eli 140 , jos dieselin hinnaksi ajattelee 2,20 niin se tekisi nelisen kymppiä. Ja tuo on tosiaan vain minun arviotani, mutta olen huomannut muutoissa, että arvioitu tavaramäärä on aina isompi ja laskin kaksi reissua.
Huomasinpa, tuossa että paikallinen kuljetuspalvelu pyytää 70-100, kun tuo 30 km matkan päästä tavaraa kuorma-autolla, jos saa tuoda sen itselleen sopivana aikana. Onhan sillä varmaan muutakin autossa, mutta isoja kuormia se tuohon hintaan tuo.

Kiitosta vaan, mutta en mitään laskelmia kysellyt.

Minä puhuin tuosta ap:n tyylistä tehdä aloituksia, sen tunnistaa provoksi.

Vierailija
219/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä mä suuttuisin. Voisin kenelle tahansa sanoa, että ei lainata, mutta mieheni tai minun sisaruksille tai vanhemmille en kehtaisi. Ja varmasti suuttuisin itsekin. Eri asia kaikki hyötyä yrittävät tuttavat sun muut, mutta oma perhe on eri asia. Olisiko muuten ap:n miehen auton tyhjennys sitten käynyt sutjakkaammin ja helpommin, jos olisi saanut siskolta sitä rahallista hyötyä. Meillä ajatellaan eri tavoin, sukulaisilta ei tarvita rahallista korvausta mistään lainasta, sillä autamme puolin ja toisin. Ehkä tekin tarvitsette joskus apua, hassua, että sille pitää laittaa hintalappu.

Nyt on kysymys siitä, että jos se lainaa firman autoa yksityisajoon, siitä tulee tuhansien veroseuraamukset, mutta jos se vuokraa sen käypään hintaan, veroseuraamuksia ei tuye.

Vierailija
220/760 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ESim. ABC:ltä saa vuokrata peräkärryjä ja pakuja, peräkärryt 15e/vrk, pakut vähän enemmän.