Saako teille tulla yhtäkkiä kylään?
Siis ilman että on ollut siitä mitään puhetta ennalta. Meille ei saa.
Kommentit (78)
Ei saa, en päästä sisään. Vanhempani asuvat meidän lähellä ja he saattavat tulla joskus pihalle jutustelemaan, mutta ei enempää.
Vierailija kirjoitti:
Koti on se jossa pitää saada olla rauhassa ilman yllätysvieraita. Periaate kysymys saako tulla kylään. Vaikka olisi aikaa ottaa vieraita niin todella töykeetä tulla ilmoittamatta.
Myös mun mielestä on kysymys puuttuvista käytöstavoista. Nykyajan moukkailua. Tulee todella negatiivinen mielikuva väkisin kylään tunkevista.
Kyllä saa, ja monet kyllä käyvätkin, itse oon tullut araksi näitten kyläilyjen suhteen, kun useimmille ei tunnu käyvän yllätysvisiitit, vaikka en mene toisten kotiin tarkastamaan siivousta, ja kotona saan syödäkin, joten tarjottavat ei ole tarpeen
Ei.
Kun aikoinaan muutettiin tänne, anoppi katsoi oikeudekseen piipahtaa ohi kulkiessaan. Piipahtaa saattoi olla 5 min, tai 5 h. Mulla meni hermot, ku saattoi tulla klo 7 aamulla tai yhdeksän jälkeen illalla. Suoraan saapasteli omistajan elkein sisälle.
Kyllähän tälle stoppi saatiin. Välit kyllä meni. Oli toki muutakin täysin rajatonta käytöstä.
Nykyisten kommunikaatiovälineiden aikana ei ole syytä mennä kenenkään luo ilman ennakkoilmoitusta, ellei toisin ole sovittu.
Ei todellakaan saa! Haluan vähäisellä vapaa- ajalls olla rauhassa ja tehdä sitä mitä haluan ja nähdä juuri niitä ihmisiä joita haluan.
Ei. Varoaikaa minimissään pari tuntia. Johtuu siitä sitkeästä perinteestä että aina pitää olla tarjottavaa ja siistiä.
No pääasiassa saa, koska meille ei ilmoittamatta pölähdä kuin läheisimmät ihmiset, ja heidän seuransa on aina tervetullutta - poikkeuksena tietysti jos ollaan sairaana tai just lähdössä jonnekkin.
Näistä ihmisistä ei ole vaivaa, eikä tarvitse olla vieraskorea. Ihan hyvin voidaan löhötä vaan sohvalla höpisten ja samalla töllöä katsellen. Tai jos olen siivoamassa, saattaa alkaa siivoamaan kaverina jne.
Ei saa. Puolisolleni yllätysvieraat olivat ok mutta ennen yhteenmuuttoamme sovimme, että hän ilmoittaa sukulaisilleen ja kavereilleen, että minä haluan että vierailuista on sovittu etukäteen. Myös silloin, kun en itse tapaa kyseisiä kavereita tai käyn korkeintaan tervehtimässä ja lähden sitten omiin juttuihini.
Ystäviä kutsutaan, muut saavat pysyä poissa.
En todellakaan hyväksy sellaista. Meille tuli sellaisia vieraita täysin puskista, joita muutoinkin harvoin tapaillaan, oli se sitten perkeleen kiva olla siinä tukka pystyssä ja kaikki tarjottava lopuillaan, en tajua, miksi jotkut harrastavat tällaista. Pitkänmatkalaisia ja harvoin muutoinkaan nähdään ja tavataan, niin yht'äkkiä ollaan oven takana naureskelemassa, ehkä se oli tarkoituskin aiheuttaa vidutusta. Naamani ehkä kertoi heille kaiken!
Saa tulla eikä hävetä päästää sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa, ja monet kyllä käyvätkin, itse oon tullut araksi näitten kyläilyjen suhteen, kun useimmille ei tunnu käyvän yllätysvisiitit, vaikka en mene toisten kotiin tarkastamaan siivousta, ja kotona saan syödäkin, joten tarjottavat ei ole tarpeen
Voin omalta osaltani kertoa miksi ei käy:
Minulla on viikossa keskimäärin vähintään yksi kokous töiden jälkeen. Keskimäärin siis. Tarkoittaa, että jollakin viikolla niitä voi olla neljä ja toisella nolla. Kuluvalla viikolla on neljä, maanantaina oli kaksi peräkkäin ja loppuviikon aikana on kaksi. Tänään luen (parhaillaan) niistä toiseen liittyvät paperit, joita on paljon.
Lisäksi opiskelen työn ohessa. Opiskelen lähes aina, jos en suorita tutkintoa niin sitten omaksi ilokseni avoimessa yliopistossa.
Kun siihen päälle laitetaan koira, jolla on omat ulkoilu- ja seuranpitotarpeensa, niin jäljelle jäävän ajan haluan todellakin levätä ja viettää rennosti puolisoni kanssa kahden.
No ei saa. En tykkää muutenkaan, että meille tullaan kylään. Mieluummin tarjoan vaikka ruuan jossain ravintolassa.
Ja siis en vaan pidä siitä, että mun kotiin tullaan. Meillä on aina siistiä ja vessaankin voi mennä ilman, että sitä olen erikseen käynyt vieraalle pesemässä mutta sellainen kyläilykulttuuri on itselle jotenkin vieras. Ei mulla ole mitään intoa muidenkaan kämppiin mennä istumaan, mieluummin nähdään jossain ravintolassa/kahvilassa.
EI SAA!
Eikä kyläilyt ole muutenkaan suotavia.
Vain läheisimmät, muuten en tykkää. Jos paikat ois aina tiptop niin tilanne vois olla toinen. :D
Koti on se jossa pitää saada olla rauhassa ilman yllätysvieraita. Periaate kysymys saako tulla kylään. Vaikka olisi aikaa ottaa vieraita niin todella töykeetä tulla ilmoittamatta.