Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minun pakko antaa oman lapseni Reima Tecit ym. hyvät

Vierailija
07.10.2006 |

vaatteet kummilapselleni, joka on pari vuotta omaani nuorempi. Olen säästänyt ns. parhaimmat vaatteet kolmatta lastamme varten, josta kovasti haaveilemme (siis jos on samaa sukupuolta kuin toinen niin samat vaatteet käy). Kummilapseni äiti vihjailee rivien välistä tarvitsevansa ensi talveksi lapselleen toppahaalarin, jonka tietää meiltä löytyvän. Ise hän on niin nuuka, että ei raaski ostaa mitään kalliita haalareita lapselleen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sinun tavaroita ja ite päätät mitä niillä teet. Jos ei kaverisi saa ostettua omia, olkoon ilman.

Vierailija
22/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kommentoi mitään säästämisestä, sanot vaan, että kirppareilta kantsii etsiä. Jos pakkotilanne tulee, niin sanot sitten, että haluat säästää lastenvaatteita, jos vaikka kolmas vielä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika...

Vierailija
24/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse antaa!

Vierailija
25/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummit ole hyväkskäyttöä varten. Itse annoin kummilapsen käyttöön ihanan syöttötuolin mut takas en saanut kun omalle lapselle olis ollut käyttöä.

Vierailija
26/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kannattaa katsella kirppareilta, minä en noita meidän lasten vaatteita vielä raaski antaa pois jos se kolmas joskus tulee."

Vierailija
27/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyse on todella hyväkuntoisista vaatteista. -AP

Vierailija
28/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin anna asian olla. Jos sitten kysyy haalaria niin sanot että haluat pitää sen omilla lapsillasi. Jos ei tuota kestä niin oma häpeänsä.

Vierailija
29/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ns. huonompia vaatteita annankin hänelle lainaksi/omaksi, mutta en halua siis lainata kalliita haalareita. -AP

Vierailija
30/43 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin seisotan vaikka turhaan kaapissa. Mutta ns. huonompia olen antanut lainaan/pois. Koska jos vaikka joskus tulisi käyttäjä niin onhan niitä mukavampi käyttää kun ovat vielä hyväkuntoisia, eikä monen lapsen kuluttamia, parhaassa tapauksessa käyttökelvottomia.

Vierailija
31/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minuakin korpee kun itse laitan joka vuosi kamalat summat ulkovaatteisiin ja noille piheille mammoille pitäisi kaikki antaa ilmatteeks...tein viime keväänä radikaalin teon ja myin kaikki ylimääräiset ulkovaatteet kirpparilla. " mikset antanut niitä sille ja sille?" utelijoille vastasin että minunkin täytyy ostaa uusia ja näillä kirpparirahoilla ostikin ison läjän uusia haalareita!

Kyllä se haalari kuluu kohtuullisen paljon yhdessä talvessa etenkin jos se on ainoa. en minäkään lainaisi!

Vierailija
32/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minusta voi noudattaa sellaista vuorovaihtoakin, ei aina niin, että toinen antaa, toinen ottaa.

Vierailija
33/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vihjailija kehtaa suoraan pyytää niin älä ole huomaavinasikaan hänen vihjeitään.

Vierailija
34/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä saa päättää omista tavaroistas. Tietenkin annat myös telkkarit ja muut jos tuttavillas menee rikki. Varaudu myös antamaan lapsesi pois, ties vaikka jollain kaverillasi tulisis keskenmeno tai vastaavaa.

Vierailija
35/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aina kinuamassa poikamme pieneksi jääneitä vaatteita lainaan, tai tarjoaa niistä pilkkahinnan ostaakseen omaksi.

Aluksi lainasinkin hänelle vauva-ajan vaatteita, olivat meidän pojan käytön jäälkeen kuin uusia, olivat niin pienen ajan käytössä kun poika kasvoi tohinalla. Siskoni lapsi on kuitenkin huomattavasti pienempi, ja kasvaa todella hitaasti. Kun sain vauvan vaatteet takasin, ne olivat suurin osa siinä kunnossa etten niitä itse enään käyttäsisi.

Huonoimmaksi menneet vaatteet (selkeä ikiläntti, reikä tms) siskoni lupasi korvata, tyyliin eurolla. Olin todella harmissani mutten osannut sitä sanoa ääneen. Seuraavalle lapselle jouduin ostamaan uudet vaatteet ja päätinkin että niitä en lainaa/anna kenellekään, edes siskolleni!!!!

Vierailija
36/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hän on aina kinuamassa poikamme pieneksi jääneitä vaatteita lainaan, tai tarjoaa niistä pilkkahinnan ostaakseen omaksi.

Aluksi lainasinkin hänelle vauva-ajan vaatteita, olivat meidän pojan käytön jäälkeen kuin uusia, olivat niin pienen ajan käytössä kun poika kasvoi tohinalla. Siskoni lapsi on kuitenkin huomattavasti pienempi, ja kasvaa todella hitaasti. Kun sain vauvan vaatteet takasin, ne olivat suurin osa siinä kunnossa etten niitä itse enään käyttäsisi.

Huonoimmaksi menneet vaatteet (selkeä ikiläntti, reikä tms) siskoni lupasi korvata, tyyliin eurolla. Olin todella harmissani mutten osannut sitä sanoa ääneen. Seuraavalle lapselle jouduin ostamaan uudet vaatteet ja päätinkin että niitä en lainaa/anna kenellekään, edes siskolleni!!!!

Vierailija
37/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat " yhteisiä" ja kaikki muukin, missä vaan voimme toisiamme auttaa. Loppujen lopuksi sillä lailla myös kaikki hyötyvät eniten!

Ihmetyttää millaisen kasvatuksen tuollaiset sisarusparit ovat saaneet.

Vierailija
38/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme hyvissä läheisissä väleissä, hoidamme toistemme lapsia vuoroin jotta vanhemmat pääsevät vapaalle, soittelemme ja kyläilemme viikottain.

Silti, minulla ei ole varaa vaatettaa hänen lapsiaan, haaveilemme kolmannesta vauvasta joten vaatteille tulee olemaan käyttöä, ei ole varaa hankkia kaikkea taas uusiksi.

Lisäksi minua risoo, ettei hän kunnioita lainavaatteita niin, että pyrkisi pitämään ne hyvässä kunnossa. Olemme luonteeltamme melko erilaisia, hän huoleton luonnonlapsi, minä järjestelmällinen suunnittelija. Luonteemme erilaisuudet eivät estä läheisiä välejämme, annamme toistemme elää tavallamme. Enkä koe olevani sydämetön sisko, vaikka en enään lahjoitakkaan ostamiani lasten vaatteita eteenpäin.

Vierailija
39/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tietty kätevää: Ei tarvi itse laittaa lapseensa penniäkään kun siskolta saa itkuhälyttimet, sitterit, vaunut ja jopa kaikki vaatteet. " KUN MEILLÄ ON KAIKKI YHTEISTÄ" .

Kätevää, eikö?

Mulla taas on miehen sisko sellainen, joka yrittää viedä meidän lapsilta jopa vaatteet päältä!

Kaiken hän OTTAISI, ilmatteeksi tietenkin =D

Enpä enää lainaa enkä anna. Tavarat kun palautuvat poikkeuksetta likaisina, rikkinäisinä tai muuten käyttökelvottomina takaisin.. Jos edes palautuvat. Osan meidän vauvakamoista myi huutonetissä kun " LUULI, ETTEI ME TEHDÄ ENÄÄ LAPSIA" , penniäkään ei myymistään tavaroistaan kyllä meille tuonut.

Vierailija
40/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tosiaankin meillä kiertää kaikki ja tuntuu, että kaikkien meidän lapset ovat kaikkien suojeluksessa.

Itse olen meidän sisarusparven varakkain, joten siinäkään mielessä en ole muiden " taskuilla" . Me lainaamme esimerkiksi kesämökkiämme muille sisaruksille - on siellä jokaiselle oma vierasmajakin.

20