Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko minun pakko antaa oman lapseni Reima Tecit ym. hyvät

Vierailija
07.10.2006 |

vaatteet kummilapselleni, joka on pari vuotta omaani nuorempi. Olen säästänyt ns. parhaimmat vaatteet kolmatta lastamme varten, josta kovasti haaveilemme (siis jos on samaa sukupuolta kuin toinen niin samat vaatteet käy). Kummilapseni äiti vihjailee rivien välistä tarvitsevansa ensi talveksi lapselleen toppahaalarin, jonka tietää meiltä löytyvän. Ise hän on niin nuuka, että ei raaski ostaa mitään kalliita haalareita lapselleen.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä säästämiään vaatteita mahdollisella lapsellaan. Jos ajatellaan, että toppahaalari on ostettu talvelle 2005 ja on vaikka kokoa 100cm (oletus 4v. ikäiselle). Nyt ap toivoo lasta ja tähän lapsen saamiseen menisi vaikka yksi vuosi. Vauva syntyisi kesällä 2007. Säästetty toppahaalari menisi lapselle talvella 2011, jolloin lapsi olisi 4v. Jos lapsi olisi " oikeaa" sukupuolta, niin siitä huolimatta haalarin värit olisivat kuuden vuoden takaa. Materiaalit kehittyvät ja muoti muuttuu. Jokainen päättää toki itse säästääkö vai antaako vaatteet kiertoon.

Vierailija
2/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei raski vaatteita antaa edes lainaan siltä varalta et ehkä tulee vielä lapsi joskus samaa sukupuolta! ohoh! Ymmärrän jos on tunnearvojuttu (olen itsekin pitänyt ekat päällä olleet potkupuvut) mutta vaan siks kun on " parempia vaatteita" . Voi taivas, mitä sellainen toppahaalari sit edes maksaa (asun ulkomailla ja täällä irtoaa 40-50 euroa)?

Meiltä on annettu kaikki vaatteet ja kaikki muutkin tavarat kiertoon, jos vielä tulee lapsia niin ostetaan uusia tai saadaan itse joltain sukulaiselta. Ei tulis kyl mieleenkään ottaa maksua tai antaa vaan lainaan sukulaiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereilta tulee meille vaatetta ja me annamme puolestamme omamme kiertoon. Ei tulisi mieleenkään säilöä jotain reimatec-haalaria vuosiksi vaatekomeroon! Eihän ne toppahaalarit nyt NIIN arvokkaita ole, että niitä kannattaa pihdata monta vuotta JOS vaikka sattuisi itselle syntymään iltatähti.

Vierailija
4/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ReimaTec-haalarit maksaa reippaasti yli 100 euroa!

Vierailija
5/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ei kertakaikkiaan tarvi antaa tai edes lainata omia vaatteita kenellekään muulle.

Vierailija
6/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on viisi vuotta vanhan reimatecin arvo?

Vierailija
7/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on opetettu kotona että saituus on sairautta.

Vierailija
8/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkia vaatteita on joka kaudeksi myös todella paljon, jolloin ne kuluvat vähemmän kuin jollakin joka kulkee koko talven samassa haalarissa. en todellakaan anna näitä kavereilleni lainaksi vaan sääsätn omille tuleville lapsille.

Vierailija
9/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ENKÄ IKINÄ ANNA MUILLE!!!!!!!!!!

Hyvää loppuelämää ja aurinkoista loppuvuotta!

Vierailija
10/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, saan kotihoidontukea 290 euroa + hoitolisää 160 euroa kuukaudessa, olen yh.

siis tuloni on 350e/kk miinus verot.

Jos sinun palkastasi tai keiden tahansa, palkasta menisi PUOLET talvihaalarin hintaa, niin etkö pitäisi sitä kalliina?

Tai no, miettikää että vaikka koko toisen puolison palkka (puolet perheen tuloista kuten minulla, yh:lla) menisi yhteen talvihaalariin, niin eikö tuntuisi jo hyvinkin kalliilta?

Vieläkö tekisi mieli lahjoittaa se ilmaiseksi pois?

... kuitenkin pitäisi vielä seuraavakin haalari ostaa.

33

Vierailija
11/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakosta oltava saita, on se sitten sairasta tai ei.

ja vielä lisäksi: Mun baari-ilta ei maksaisi 100 euroa!!! Siis jos mulla edes olisi varaa käydä baarissa. Ja jos joskus käyn, otan mukaan vain sisäänpääsymaksun hinnan + kahden siiderin verran rahaa.

Matkat joko kävelen tai pyöräilen.

33

Vierailija
12/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytetty ja vanhaa vuosimallia. Tosin siskon tai veljen vahalla on jonkinlainen tunnearvo, mutta toisaalta ainakin omalla kohdallani lisäarvoa tulee siitäkin, että samaa vaatetta on pitänyt kummilapsikin.

Vierailija
13/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkoulun tunnit alkavat aamulla jo kahdeksalta. Todella omaperäinen kommentti, joopa.

Vierailija
14/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä saitoja sitten tosiaankin riittää, jos on tuollainen tilanne eikä (39/40 siis) saa keneltäkään sukulaiselta/ystävältä käytettynä tai uutena haalaria tai yleensäkin vaatteita. Jossei suomalaiset yleensäottaen ois niin helkkarin pihejä, niin silloin kyllä 39lläkin ois varaa laittaa se haalari ilmaiseksi kiertoon kun tietäis et apua tulee muilta.

Ei se ole saituutta jos jonkun on pakko pihistellä, mutta se on jos ei raski antaa eteenpäin mitään siltä varalta että joskus saattaa vielä tarvia, ja tuloja sen verran ettei talous kaadu siihen uuden ostamiseen jos sitä tarvetta joskus vuoden parin päästä sittenkin tulee.

Vierailija
15/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin mieheni siskolta heidän lainaan, kun pojat ovat jo 18 v. Olisin sitten ostanut ja saanut lahjaksikin lisää duploja ja palauttaessani laittanut nämä koroksi, mutta hän ei halunnut lainata vaan halusi säästää tuleville lastenlapsille. Duplothan eivät edes kulu kuten vaatteet. Pojat eivät edes seurustele vielä.

No sain sitten serkultani ison arkullisen duploja että nyt meillä on. Itsekin annoin juuri leluja kiertoon, näin se menee kivasti toiselle tarpeeton muovipala on toiselle aarre.

Vierailija
16/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tulipa mieleeni että voisit ehdottaa haalareita hinkuavalle että ostaa lapsellesi haalarit ja annat ne sitten hänen lapselleen käytön jälkeen :D

Vierailija
17/43 |
08.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään anna mitään edes lainaksi.

Vierailija
18/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kysyin mieheni siskolta heidän lainaan, kun pojat ovat jo 18 v. Olisin sitten ostanut ja saanut lahjaksikin lisää duploja ja palauttaessani laittanut nämä koroksi, mutta hän ei halunnut lainata vaan halusi säästää tuleville lastenlapsille. Duplothan eivät edes kulu kuten vaatteet. Pojat eivät edes seurustele vielä.

No sain sitten serkultani ison arkullisen duploja että nyt meillä on. Itsekin annoin juuri leluja kiertoon, näin se menee kivasti toiselle tarpeeton muovipala on toiselle aarre.

Vierailija
19/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilemme useammasta lapsesta ja tällä ajatusmaailmalla hankimme esikoiselle laadukkaita vaatteita ja varusteita, jotta ne siis kestäisivät hyvinä vielä seuraaville lapsille eikä tarvitsisi kaikkea uutena hommata.

Siskoni oli esikoisensa kohdalla lainannut muilta vaatteita ja tavaroita jotka sitten jätti palauttamatta tai palautti milloin missäkin kunnossa. jotkut lainatavaroista oli jopa myynyt itse eteenpäin...!! Nyt siskolle syntyy pian toine lapsi ja meillä vasta yritellään kakkosta. Sisko on äidille puhunut kuinka kiva on ettei tarviotse tällä kertaa hommata uudelle vauvalle mitään kun ****:lta löytyy kaikki tarvittava lainaan.

Tässä nyt ollaan miehen kanssa mietitty millä lailla asian kohteliaasti ilmaisee. Emme halua lainata hänelle mitään, pakko myöntää. Olen kotihoidontuella ja ylimääräistä rahaa ei juuri jää. Ollaan kuitenkin katsottu että hyvin pärjätään koska vauvaa varten lähes kaikki olisi valmiina. Jos lainaan tavarat siskolle näin ei olisi =(

Vierailija
20/43 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Haaveilemme useammasta lapsesta ja tällä ajatusmaailmalla hankimme esikoiselle laadukkaita vaatteita ja varusteita, jotta ne siis kestäisivät hyvinä vielä seuraaville lapsille eikä tarvitsisi kaikkea uutena hommata.

Siskoni oli esikoisensa kohdalla lainannut muilta vaatteita ja tavaroita jotka sitten jätti palauttamatta tai palautti milloin missäkin kunnossa. jotkut lainatavaroista oli jopa myynyt itse eteenpäin...!! Nyt siskolle syntyy pian toine lapsi ja meillä vasta yritellään kakkosta. Sisko on äidille puhunut kuinka kiva on ettei tarviotse tällä kertaa hommata uudelle vauvalle mitään kun ****:lta löytyy kaikki tarvittava lainaan.

Tässä nyt ollaan miehen kanssa mietitty millä lailla asian kohteliaasti ilmaisee. Emme halua lainata hänelle mitään, pakko myöntää. Olen kotihoidontuella ja ylimääräistä rahaa ei juuri jää. Ollaan kuitenkin katsottu että hyvin pärjätään koska vauvaa varten lähes kaikki olisi valmiina. Jos lainaan tavarat siskolle näin ei olisi =(