Erikoisjoukot Official
Suomen televisiohistorian rankimmaksi realityksi tituleerattu Erikoisjoukot pestaa 14 julkisuuden henkilöä koulutusleirille, jossa sekä henkisiä että fyysisiä rajoja koetellaan vuorokauden ympäri.
Mukana ovat: ex-hiihtäjä Sami Jauhojärvi, Miss Suomi Viivi Altonen, muusikko Elias Kaskinen, malli Sara Chafak, toimittaja Kimmo Ohtonen, missikeisarinna Sunneva Sjögren, somepersoona Sauli Koskinen, ex-nyrkkeilijä Amin Asikainen, dj ja mediapersoona Amanda Harkimo, somepersoona James Nikander, europarlamentaarikko Henna Virkkunen, ex-sulkapalloilija Ville Lång, ex-lumilautailija Heikki Sorsa sekä kansanedustaja Tom Packalén.
Kurssin kouluttajat ovat entisiä erikoisjoukko-operaattoreita, joilla on kokemusta sotilasoperaatioista mm. Irakissa, Afganistanissa ja Somaliassa.
Hylätyllä Lohjan Kalkkitehtaalla järjestettävällä koulutusleirillä julkkiksilla ei ole erikoisoikeuksia eikä helpotuksia.
Ravinnon määrää vähennetään päivä päivältä, ja tehtävien välit täytetään raskailla fyysisillä harjoitteilla, jotka alkavat aamuvarhaisesta ja jatkuvat yöhön. Lyhyet unet katkotaan lisäharjoituksilla – ainoana tavoitteena selvittää kokelaiden henkinen kantti sekä päättäväisyyden taso.
Erikoisjoukot alkaa Ruudussa maanantaina 30.5. Ensimmäinen jakso nähdään myös Nelosella ma 30.5. klo 21.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/3591cdc1-dc4e-4190-a4bc-fd8b21e…
Paljon samoja naamoja, joita on nähty muissakin tosi-TV-formaateissa. Mutta muutamia mielenkiintoisia kilpailijoita on, esim. Sami Jauhojärvi, Kimmo Ohtonen ja kansanedustaja Tom Packalén.
Kommentit (1083)
Pakko avautua! Eli minua ärsyttää että heittivät Aminin pihalle, hän oli kestävä, aina matkoilla nopea ja sitkeä. Teki myös tehtävät hyvin. Taitaa olla niin että eivät vain tykänneet pärstästä tai persoonasta. Läpinäkyvää vihaa häntä kohtaan kouluttajilta.
Enkä ymmärrä miksi naiset vielä mukana ja saavat paljon anteeksi, jos Amin olisi joka kävelyllä hännän huippuna hänet olisivat heittäneet ulos jo ekassa jaksossa. Naiset ei vaan pärjää,eivät pysy tahdissa.
Jauhojärvi oli suosikkini ja olisikin varmaan fyysisesti voittanut, mutta en minäkään hyväksy väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Pakko avautua! Eli minua ärsyttää että heittivät Aminin pihalle, hän oli kestävä, aina matkoilla nopea ja sitkeä. Teki myös tehtävät hyvin. Taitaa olla niin että eivät vain tykänneet pärstästä tai persoonasta. Läpinäkyvää vihaa häntä kohtaan kouluttajilta.
Enkä ymmärrä miksi naiset vielä mukana ja saavat paljon anteeksi, jos Amin olisi joka kävelyllä hännän huippuna hänet olisivat heittäneet ulos jo ekassa jaksossa. Naiset ei vaan pärjää,eivät pysy tahdissa.
Jauhojärvi oli suosikkini ja olisikin varmaan fyysisesti voittanut, mutta en minäkään hyväksy väkivaltaa.
Luottaisitko itse henkesi Aminin käsiin? Niinpä,en minäkään. Ei erikoisjoukoissa voi olla tollasta säheltäjää vaikka kuinka olisi fyysisen kunnon puolesta kärkikastia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luottaisitko itse henkesi Aminin käsiin? Niinpä,en minäkään. Ei erikoisjoukoissa voi olla tollasta säheltäjää vaikka kuinka olisi fyysisen kunnon puolesta kärkikastia.
Henkeni luottaisin vain kouluttajien käsiin, en kenenkään kilpailijan, että siinä suhteessa ihan samalla viivalla ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta vaikka sulla olis koko joukon paras fysiikka jokaisella osa-alueella, jos muuten et kykene tehtäviin. Aminilla jatkuvasti sähläystä kamppeiden ja ohjeiden noudattamisen kanssa. Edelleen tämä ohjelma perustuu mahdollisimman pitkälti oikeisiin erikoisjoukkojen valintakokeeseen, eikä siinä riitä pelkkä fysiikka. Tykkään Aminista, sympaattisen oloinen tyyppi eikä yritä ollamitään muuta kuin on. Mutta silti minun mielestäni oli täysin oikein että Amin lähti tässä vaiheessa kotimatkalle, ei selvästi ole hänen paikka tuo.
Vierailija kirjoitti:
Amin oli kävelevä aika pommi ja ihme, että sai jatkaa näinkin pitkälle. Ihan selvästi ongelmia ymmärtää asioita stressitilanteessa. Ihmettelen, ettei heitetty jo pihalle edellisessa jaksossa.
Seuraavaksi ruutuun Erikoiseukot, sillä niitähän somesukupolvi on täynnä.
Ami on kyllä tosi hyvä tyyppi ja ymmärtää omat rajallisuutensa. Tällä kertaa oli hänen aikansa lähteä ja meni kyllä ihan oikein vaikka kuinka symppistyyppi onkin.
Harmi, kun Jauhojärvi luovutti. Olisi ollut mukava seurata kuinka pitkälle hänen fysiikkansa kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jauhojärven luovuttaminen oli kyllä harmi, koska oli yksi suurimmista suosikeista voittamaan koko homman. Fyysisyydelläänhän tuo koulutus ei oikeastaan edes testannut Jauhojärveä, ja eikä tuo rohkeuden puutteestakaan kiinni olisi jäänyt kun kuitenkin ylitti itsensä korkeidenpaikkojen kanssa. Sitähän tuo jossain haastattelussa sanoi, että vähän säikähti sitä, että hän on valmis käyttäytymään aggressiivisesti ja tappelemaan tosissaan jostain tosi-tv-kilpailun voitosta. Olipa syy sitten mikä tahansa niin mies sen itse tietää varmaksi, turha on kenenkään ulkopuolisen kotipsykologin alkaa laittamaan sanoja toisen suuhun ja tuomita toisen arvomaailmaa jonkun tv-ohjelman perusteella.
Tuon Harkimon saisi muuten jo potkia pihalle. Olipa miten sisukas tahansa, niin ei tuossa ole enää mitään järkeä roikottaa mukana kun ihan joka kerta joutuu odottamaan ja potkimaan persiille.
Terveisin Naispelko29
Kyllä se vaan fyysisyydellään testasi Jauhojärveäkin, aina siihen saakka että päätti luovuttaa. Sami on tottunut siihen että kovan treenaamisen ja kisaamisen vastapainoksi saa riittävästi kunnon ravintoa, unta ja hieronnat päälle. Kaikki on optimaalista. Nyt kun ei saanut, alettiin mennä epämukavuusalueelle. Nehän jutteli Heikin kanssa siitä kuinka normaalisti ei ole koskaan pää kipeä, mutta nyt alkaa nälkä ja väsy viedä veroaan.
Harmitti vaan se ettei ollut pokkaa myöntää suoraan sitä miksi keskeytti, ja tietysti se ettei ollut kunnolla valmis menemään sille epämukavuusalueelle, katsomaan mihin ne rahkeet riittää. Siinähän olisi voinut pahimmassa tapauksessa hävitä miss Suomelle, bb-tähdelle (Sauli Koskinen), tai laulajalle. Siinä olisi Olympiavoittajan maine ollut jo koetuksella. Homma lakkasi olemasta kivaa siinä vaiheessa, kun ei tuntenutkaan enää olevansa kaukana muiden yläpuolella. Samaan aikaan osa jatkaa vaikka on joka päivä kuntonsa äärirajoilla ja työnnetään marssilla naamalleen ja pyydetään luovuttamaan. Silti ei luovuta.
No, nythän se hävisi miss suomelle, bb-tähdelle ja laulajalle. Kukaan noista ei ole luovuttanut. Paitsi Chafak tais olla myös entinen miss suomi, sen se Jauhojärvi sentään voitti.
Eikö nuo ole tuolla vain 10 päivää? Eikö tuon nyt kestä vaikka päällään seisoen.
Minä olisin luovuttanut ensimmäisenä päivänä joten arvostan kaikkia jotka ovat tuolla mukana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin luovuttanut ensimmäisenä päivänä joten arvostan kaikkia jotka ovat tuolla mukana.
Minäkin olisin jäänyt sinne suolle rämpimään.
Katoin sarjaa ehkä pari minuuttia ja alkoi ärsyttämään suunnattomasti se latistaminen ja dissaaminen jos kilpailija ei suoriutunut paineessa ihan kaikkien ohjeiden mukaan. Onneksi armeija jäi väliin. Omaan keskivaikean auktoriteettiongelman...
Vierailija kirjoitti:
Katoin sarjaa ehkä pari minuuttia ja alkoi ärsyttämään suunnattomasti se latistaminen ja dissaaminen jos kilpailija ei suoriutunut paineessa ihan kaikkien ohjeiden mukaan. Onneksi armeija jäi väliin. Omaan keskivaikean auktoriteettiongelman...
Vaikken itse sotilaspoliisikoulutusta kummempaa käynytkään, niin meillä oli kouluttajana laskuvarjojääkärikurssin priimus jolle tuntui olevan jääneet ilmeisesti siellä opitut koulutusmetodit varsinkin alkuvaiheessa päälle. Mitä olen kavereilta ja muutenkin kuullut niiden SPOLhommista niin melko suklaata oli suhteessa.. meillä tipahti puolet pois alkuperäisistä muihin yksiköihin ja ohjelmassa esiintyvä meininki ei vaikuta kovin vieraalta.
Vaikkei kaikkien kanssa siellä tullutkaan toimeen niin pahimmat töhöt tuossa karsiutui kuitenkin pois ja pystyi luottamaan siihen että hommat hoituu vaikka olisi nälkä, vituttaisi ja väsyttäisi. Omakohtaisella vajavaisellakin kokemuksella väittäisin ohjelmassa esiintyvien metodien toimivan joidenkin tarvittavien ominaisuuksien seulomiseen. Auktoriteettijuttujen osalta itse asennoiduin niin että tämä nyt on vain tällainen hoidettava homma eikä sitä kannata miettiä sen pidemmälle. Elämässä muuten tulee sitten kyseenalaistettua vaikkapa joitain lakeja oman moraalin kautta tarkasteltuna, mutta (sotilas)ryhmässä toimiessa individualismia on pakko lykätä jossain määrin sivuun.
Miks täältä poistuu kommentteja?
Eikö tosiaan saa sanoa että Jauhojärvi hävisi miss suomelle, bb-tähdelle ja laulajalle? Sehän hävisi. Luovutti kisan kesken, kun pää ei kestänyt. Eihän siinä mitään pahaa ole. Toki se voi ex-ammattiurheilijaa vähän hiertää että häviää missille tai tv-tähdelle.
Vierailija kirjoitti:
Miks täältä poistuu kommentteja?
Eikö tosiaan saa sanoa että Jauhojärvi hävisi miss suomelle, bb-tähdelle ja laulajalle? Sehän hävisi. Luovutti kisan kesken, kun pää ei kestänyt. Eihän siinä mitään pahaa ole. Toki se voi ex-ammattiurheilijaa vähän hiertää että häviää missille tai tv-tähdelle.
Tämä sensurointi on ihan naurettavaa. En tiedä onko se mode vai joku fani vai itse Jauhojärvi joka niitä täältä käskee poistaa, vai kuka. Aminia saa kyllä haukkua käveleväksi aikapommiksi ja vajakiksi joka ei osaa noudattaa ohjeita ja silmät seisoo päässä. Mutta jos kommentoi Jauhojärven ratkaisua mitenkään muuten kuin että se oli kunniallinen ja arvostettava teko ja osoitus korkeasta moraalista, niin viesti poistetaan. Tämä alkaa saada aika noloja piirteitä.
Minun mielestä parhaat lähti viimeksi. Ei tuo Harkimo oikeesti jaksa tuolla, ne auttaa sen aina jatkoon. Sauli ja lumilautailija on hyvät myös.
Mutta en luovuttais henkeäni kenenkään kokelaan käsiin, sitä paitsi tämä on viihde-ohjelma.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin alkuperäinen SAS-heppujen vetämä sarja oli mainio. Toivottavasti kotimainen versio on oikeasti rankka, loputtoman vituttava, väsyttävä ja pään kestävyyttä koetteleva.
Mistä sen alkuperäisen näkee?? Kiitos.
Jotenkin tuntui käsikirjoitetulta tuo Samin lähtö
Jauhojärven luovuttaminen oli kyllä harmi, koska oli yksi suurimmista suosikeista voittamaan koko homman. Fyysisyydelläänhän tuo koulutus ei oikeastaan edes testannut Jauhojärveä, ja eikä tuo rohkeuden puutteestakaan kiinni olisi jäänyt kun kuitenkin ylitti itsensä korkeidenpaikkojen kanssa. Sitähän tuo jossain haastattelussa sanoi, että vähän säikähti sitä, että hän on valmis käyttäytymään aggressiivisesti ja tappelemaan tosissaan jostain tosi-tv-kilpailun voitosta. Olipa syy sitten mikä tahansa niin mies sen itse tietää varmaksi, turha on kenenkään ulkopuolisen kotipsykologin alkaa laittamaan sanoja toisen suuhun ja tuomita toisen arvomaailmaa jonkun tv-ohjelman perusteella.
Tuon Harkimon saisi muuten jo potkia pihalle. Olipa miten sisukas tahansa, niin ei tuossa ole enää mitään järkeä roikottaa mukana kun ihan joka kerta joutuu odottamaan ja potkimaan persiille.
Terveisin Naispelko29