Muuttuvatko raskaudet/synnytykset YLEENSÄ helpommiksi kerta kerralta
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kommentoi juuri TOISESSA raskaudessa oksentelun olleen rajuinta! Jännä.
Liittyisikö siihen, että toinen lapsi hankitaan "heti perään", ainakin olen havainnut tämmöisen noin 2 vuoden ikäeron olevan suosittu ekan ja tokan lapsen kohdalla. Kolmas on useammin sitten myöhemmin tullut iltatähti. Tuossa toisen lapsen odotuksen aikanahan äiti saattaa yhä imettää!
Eli korreloiko raju pahoinvointi imetyksen kanssa?Ei liity pahoinvointi imetykseen tai imettämöttömyyteen.
Mulle joku vanhan kansan besserwisseri murjaisi, kun toisessa raskaudessa oli hurja pahoinvointi verrattuna esikoiseen, että johtuu varmasti siitä kun imetin niin pitkään, että varmaan mulla kehossa yhä "mammahormoonia" joka pahentaa omia 🙈😂
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Haluaisin kuulla millä besserwisser selittäisi mun kokemuksen, eli esikoisesta ja kolmannesta oli oikein sairaalan tiputukseen johtanut pahoinvointi, tokasta en edes oksentanut. Toista odottaessani imetin yhä. Kolmonen kun sai alkunsa, oli edellisen imetys loppunut jo 5 vuotta sitten, näillä kahdella nuorimmalla kun on yli 7v ikäeroa. Eli mitämitä, eikä minulla ole mammahormoonia?
Tuon lajin ihmistyyppi kuin tuo besserwisser vaikuttaa olevan, kääntää tuon sinunkin kokemuksen niin, ettei sulla ollut pahoinvointia koska mammahormoonia oli yhä elimistössä, ja nyt se sitten suojasikin pahoinvoinnista. Kato faktoilla ei oo heille väliä, eikä sillä vaikka puheet menee aiempien kanssa ristiin, kunhan hän saa päteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni kommentoi juuri TOISESSA raskaudessa oksentelun olleen rajuinta! Jännä.
Liittyisikö siihen, että toinen lapsi hankitaan "heti perään", ainakin olen havainnut tämmöisen noin 2 vuoden ikäeron olevan suosittu ekan ja tokan lapsen kohdalla. Kolmas on useammin sitten myöhemmin tullut iltatähti. Tuossa toisen lapsen odotuksen aikanahan äiti saattaa yhä imettää!
Eli korreloiko raju pahoinvointi imetyksen kanssa?Ei liity pahoinvointi imetykseen tai imettämöttömyyteen.
Mulle joku vanhan kansan besserwisseri murjaisi, kun toisessa raskaudessa oli hurja pahoinvointi verrattuna esikoiseen, että johtuu varmasti siitä kun imetin niin pitkään, että varmaan mulla kehossa yhä "mammahormoonia" joka pahentaa omia 🙈😂
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Sano nyt vielä että toi besserwisseri oli mies, eihän kukaan nainen voi olla noin pihalla!!!!????
Pakko paljastaa hänen olleen nainen. Tiedän, olin minäkin kovin ällikällä lyöty, kuinka joku voi olla noin uuno, mutta koska tosielämässä olen diplomaattinen konfliktienvälttelijä, en väittänyt vastaan iskemällä faktoja tiskiin. Ois ehkä pitänyt.
Tuskinpa faktojen lateleminen olis häntä sivistänyt. Kommentoin tuonne aiemmin jo analyysini besserwisser- tutustasi, vaikuttaa ihmiseltä jolle tärkeintä on vaan saada päteä, vaikkakin sit keksityillä selityksillä. Mikäli olisit nää faktat kertonut, hän olisi kenties vaan kuitannut "et voi tietää, ei ole varmaa, voihan se siitä imetyksestä johtuakkin" ja vaihtanut puheenaihetta?
Toka raskaus vaikein, mutta synnytys helpoin. Nää on kovin yksilöllisiä asioita, niin kliseistä mut jokainen raskaus on omanlaisensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisessa raskaudessa oksensin neljännellä kuulla vielä, esikoisesta oksensin vain muutaman yksittäisen kerran.
Liitoskivut alkoivat toisessa aiemmin ja olivat pahempia. Mutta se raskausajan turvotus oli esikoisesta pahempaa, muutenkin yleisolemukseni oli nuutuneempu, toisessa raskaudessa mä sitten todellakin "hehkuin" oksentelusta huolimatta :DJa lapsilla on ikäeroa aika tasan 2 vuotta.
Hei mulla sama, odotan toista lastani nyt rv 13 eikä sitä alkuraskauden turvotusta ikinä ilmaantunut!!!! Esikoisen aikaan olin ekan kolmanneksen kuin pöhöttynyt alkkis, lihonut en ollut vaan se oli nimenomaan turvotusta, olen luonnostani hoikka ihminen niin kyllä erottui selvästi 😅
Mikä ketutti eniten raskaudessa? No se turvotus!!! Huhheijaa Hyi. Onneksi se turvotus hävis synnärille :D mun naama oli kuin kuu-ukko ja sormet nakit. Hrrrrrr.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Sano nyt vielä että toi besserwisseri oli mies, eihän kukaan nainen voi olla noin pihalla!!!!????
Pakko paljastaa hänen olleen nainen. Tiedän, olin minäkin kovin ällikällä lyöty, kuinka joku voi olla noin uuno, mutta koska tosielämässä olen diplomaattinen konfliktienvälttelijä, en väittänyt vastaan iskemällä faktoja tiskiin. Ois ehkä pitänyt.
Tuskinpa faktojen lateleminen olis häntä sivistänyt. Kommentoin tuonne aiemmin jo analyysini besserwisser- tutustasi, vaikuttaa ihmiseltä jolle tärkeintä on vaan saada päteä, vaikkakin sit keksityillä selityksillä. Mikäli olisit nää faktat kertonut, hän olisi kenties vaan kuitannut "et voi tietää, ei ole varmaa, voihan se siitä imetyksestä johtuakkin" ja vaihtanut puheenaihetta?
Ohis, mut kuvailit just mun serkkua! On iiiihan samanlainen kaikkitietäjä, myös asioissa missä on väärässä. Mä niin näen tän tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Jis mä kuulen jonkun imettäneen pitkään, oletan että puhutaan just yli kolmesta vuodesta. 1,5-vuotta on todella aika perus.
Voisin kuvitella, että joku elämänkoululainen wr-mamma pitääkin puolentoistavuoden imetystä hurjan pitkänä aikana. "Ku eihän sä voi vetää siin edes röökii, hei kamoon puoltoista vuotta, meitsi imetti niinku tasan 2kk esikoista ja muut ruokin sit korvikkerl, niiiin paljon iisimpää"
Mitä koulutetumpi nainen on, sitä kauemmin hän imettää (Suomessa).Olipa ällöttävä viesti. Sinä se wt tässä taidat olla.
En taida hengailla oikeissa porukoissa, kun en tunnista tätä röökinpoltto imettämisen lopetuksen syynä - ilmiötä? Luulis, että röökimuija ei sit imettäis ollenkaan? Selviäiskö se edes raskausajasta polttamatta? Ja jos kerta selviää, kuka hullu aloittaa 9kk tupakoimattomuuden jälkeen uudestaan polttaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Just joo, että puolentoistavuoden imetys on oikeen "pitkä".... Ja voihan mammahormonit, toi tais olla joku tietämätön boomeri, jolla jonkinnäköistä imetysvihaa? Ja mikä kommentti toi tollanen edes on, siis vaikka se pahoinvointi nyt johtuisikin sun imetyksestä (mistä se ei todellakaan johdu! Koska hcg ei ole imetys hormoni, eikä mikään imetys hormoni säily kehossa kuukausia imetyksen loppumisen jälkeen!) ) niin mitäpä toi kommentti sua auttaa yhtään siinä pahoinvoinnissa ?! Niinku, onpa empaattista.
Itte vastaisin takas, että anteeksi mitä tarkoitat tuolla väitteellä? Ettäkö itse olisin pahoinvointini aiheuttanut aiemman lapsen imetyksellä? Erikoinen näkökulma, jota mikään faktatieto ei tue, kerrotko mihin pohjaat tämän väitteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Haluaisin kuulla millä besserwisser selittäisi mun kokemuksen, eli esikoisesta ja kolmannesta oli oikein sairaalan tiputukseen johtanut pahoinvointi, tokasta en edes oksentanut. Toista odottaessani imetin yhä. Kolmonen kun sai alkunsa, oli edellisen imetys loppunut jo 5 vuotta sitten, näillä kahdella nuorimmalla kun on yli 7v ikäeroa. Eli mitämitä, eikä minulla ole mammahormoonia?
Hehhehe, ehkäpä mammahormoni on mutatoitunut sun kohdalla niin ettei se aiheuta pahoinvointia. Kyllä noilla selittäjillä kuule selityksiä löytyy :D
Näin yksilökohtaisua eroja turha alkaa analysoida. Niin moni tekijä vaikuttaa synnytyksiin ja raskauden kulkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Imetin 1,5-vuotta, eli en edes mitenkään pitkään, kun miettii että 2v ikään asti on suositus... Ja imetyksen loppumisesta oli tuolloin useampi kuukausi. Ja mitähän nuo "mammahormoonit" mahtoi olla, kun hcg hormonin nousu alkuraskaudessa sen pahoinvoinnin saa aikaan, eikä se kyllä ole koholla imetyksen aikaan 😂Jis mä kuulen jonkun imettäneen pitkään, oletan että puhutaan just yli kolmesta vuodesta. 1,5-vuotta on todella aika perus.
Voisin kuvitella, että joku elämänkoululainen wr-mamma pitääkin puolentoistavuoden imetystä hurjan pitkänä aikana. "Ku eihän sä voi vetää siin edes röökii, hei kamoon puoltoista vuotta, meitsi imetti niinku tasan 2kk esikoista ja muut ruokin sit korvikkerl, niiiin paljon iisimpää"
Mitä koulutetumpi nainen on, sitä kauemmin hän imettää (Suomessa).Olipa ällöttävä viesti. Sinä se wt tässä taidat olla.
En taida hengailla oikeissa porukoissa, kun en tunnista tätä röökinpoltto imettämisen lopetuksen syynä - ilmiötä? Luulis, että röökimuija ei sit imettäis ollenkaan? Selviäiskö se edes raskausajasta polttamatta? Ja jos kerta selviää, kuka hullu aloittaa 9kk tupakoimattomuuden jälkeen uudestaan polttaa ?
No kuule aivan vn sama, vaikka lopettaisikin. Ei kuulu minulle heidän röökin polttonsa. Pääasia etteivät imetä sitä lapsilleen. Ja joo en tosiaan hengaile porukoissa.
Vierailija kirjoitti:
Näin yksilökohtaisua eroja turha alkaa analysoida. Niin moni tekijä vaikuttaa synnytyksiin ja raskauden kulkuun.
Veit sanat suustani! Uskomattomimpia on nää daijut, jotka avoimesti kauhustelevat kuinka jollakulla voi oikeesti olla noin huono olo vielä toisella kolmanneksella, hän kun ei itse oksentanut kertaakaan raskauksuensa aikana! No Aijaa, liittyisikö siigen ettei kaikki ole sama kuin sinä? Ylipäänsä noi jotka koristaa, kuin ja se heidän oma kokemus on ainoa normi.
Ei näitä juttua pidä vertailla. Saati kommentoida toisen pahoinvointia, että mistähän tuokin nyt johtuu, et varmaan syö tarpeeks tai jotain. Ugh.
Haluaisin kuulla millä besserwisser selittäisi mun kokemuksen, eli esikoisesta ja kolmannesta oli oikein sairaalan tiputukseen johtanut pahoinvointi, tokasta en edes oksentanut. Toista odottaessani imetin yhä. Kolmonen kun sai alkunsa, oli edellisen imetys loppunut jo 5 vuotta sitten, näillä kahdella nuorimmalla kun on yli 7v ikäeroa. Eli mitämitä, eikä minulla ole mammahormoonia?