Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperheet, ollaanko teillä koko ajan kipeänä?

Vierailija
26.04.2022 |

Ainakin täällä Tampereella tuntuu, että etenkin lapsiperheet ovat koko ajan jossain taudissa. Jos ei flunssaa niin koronaa, ja noroa tai muita oksennustauteja. Ystävän perheessä on menossa jo neljäs oksennustauti tänä keväänä.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan, mikä on se ikä, että lapsi lopettaa jatkuvan sairastelun. Nyt siis 9v.

Päiväkotiaika oli pelkkää sairastelua. Tein tyltä, jossa oli kolmen viikon työvuorot ja joka listassa olin poissa hoitamassa lasta.

Luulin, että kouluikäisenä asia muuttuu. No, harvenihan nuo poissaolot, mutta sairaudesta toiseen mennään yhä. Milloin helpottaa??

Vierailija
22/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen lapsista harvoin sairas, toinen tuntuu taas olevan jatkuvasti flunssassa, norossa jne

Meillä sama. Minä ja nuorin ollaan koko ajan jossain lenssussa ja flunssassa ja vatsakivussa, vanhemmat lapset ovat aina terveenä. Keskimmäinen ollut jo vuosia aina terve. Vanhimmalla ollut vakavampia hommia, mutta tällaiset flunssat sun muut menevät lievällä väsymyksellä näköjään ohi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä yksi viisi vuotias. Tammikuun jälkeen meillä on ollut noro, kihomadot (tiedän, ei ole mikään sairaus), korona ja nyt taas flunssa. Yleensä lapsi on tosi terve.

Vierailija
24/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut kipeänä kokoajan piikkien jälkeen

Vierailija
25/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti-ikäinen on 3-4viikon välein kipeänä. Muut eivät juurikaan. Raskasta kun kokoajan joutuu olemaan töistä pois. Ahdistaa vaikka tiedän, että monella muullakin pienen lapsen vanhemmalla on sama tilanne siellä. Toivottavasti tämä joskus helpottaa. Esikoinen ei koskaan sairastellut näin paljon ja nykyään ei oikeastaan yhtään.

Vierailija
26/34 |
27.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun pitäisi laskea, kuinka paljon perheet ja valtio säästäisivät, jos pikkulapsia ei laitettaisi tautitehtaisiin, vaan lapsille olisi väljä ja pienistä ryhmistä koostuva päivähoito.

Vierailija
27/34 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset viedään liian aikaisin päiväkotiin tautien jälkeen, tartuttavat kaikki muut!

Vierailija
28/34 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun lapsi aloitti päiväkodin, ollaan oltu joka ikinen kuukausi kipeä

Vierailija
29/34 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun pitäisi laskea, kuinka paljon perheet ja valtio säästäisivät, jos pikkulapsia ei laitettaisi tautitehtaisiin, vaan lapsille olisi väljä ja pienistä ryhmistä koostuva päivähoito.

Meidän lapsi on perhepäivähoidossa, jossa on 5 lasta. Silti ollaan kipeenä kuukausittain

Vierailija
30/34 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itse myös olen ollut tämän vuoden puolella jo kaksi kertaa vatsataudissa ja kolme kertaa flunssassa (yksi niistä korona). Normaalisti en saa näin usein flunssia, vaikka lapset olisivat sairaina. Mutta meillä sairasteltiin koko korona-ajan normaalia vähemmän, joten väkisinkin ne taudit, joilta säästyimme, tulevat nyt.

Vierailija
31/34 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ollut tauotta koko ajan joku kipeenä ellei jopa kaikki samaan aikaan, siitä asti kun lapset aloittivat päivähoidossa. Tätä jatkunut tauotta kesälomaa lukuunottamatta tauotta 1.5 vuotta. Räkistä, yskää, streptokokki ja kuumetauti, rikkoja, oksennustauteja. Terveitä oltiin ennen pvk:ta. Aivan lopu ollaan. En suosittele päiväkoteja kelkkaan, tautilinkoja. Vain koska mies pakottaa tähän lasten kidutukseen ja ma sokismiin. Tilanne ei parane, vastutuskyky ei kehity, ja taudit tarttuu myös vanhempiin... Töistä ei voi kumpikaan olla pois. Etäillä kipeänä. Mitään elämää ei ole koska ollaan AINA kipeänä. Ennen ei oltu koskaan. Ehkä kerran kolmeen vuoteen, ja sekin parissa päivässä ohi. 

Vierailija
32/34 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v, 7v, 6v ja 2v. Mies opiskelee ja itse olen päiväkodissa töissä. Me kerätään joka paikasta tauteja ja joku meistä vähintään kerran kuussa tuo jonkun taudin kotiin ja sairastuttaa kaikki. Välillä tuntuu ettei tervettä viikkoa ole. 

Vierailija
33/34 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Nuoremmalla lapsella oli kyllä 34-vuotiaana streptokokkikierre, joka sitten saatiin pysäytettyä. Tais olla ehkä kolme angiinaa peräkkäin n. puolen vuoden sisään. Muuten lapset ovat olleet aika terveinä. Toki ovat joitain flunssia ja oksennustauteja sairastaneet ja koronan kerran. Mutta esim. viime syksynä, kun vanhempi lapseni (tuolloin 11-vuotias) oli yhtäkkiä kovassa kuumeessa, olin ihan hädässä, kun se oli niin tavatonta. Lapset ovat nyt siis 9 ja 12, ja nuorempi on esim. sairastanut oksennustaudin kahdesti.

Vierailija
34/34 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Nuoremmalla lapsella oli kyllä 34-vuotiaana streptokokkikierre, joka sitten saatiin pysäytettyä. Tais olla ehkä kolme angiinaa peräkkäin n. puolen vuoden sisään. Muuten lapset ovat olleet aika terveinä. Toki ovat joitain flunssia ja oksennustauteja sairastaneet ja koronan kerran. Mutta esim. viime syksynä, kun vanhempi lapseni (tuolloin 11-vuotias) oli yhtäkkiä kovassa kuumeessa, olin ihan hädässä, kun se oli niin tavatonta. Lapset ovat nyt siis 9 ja 12, ja nuorempi on esim. sairastanut oksennustaudin kahdesti.

Jahah, ajatusviiva ei näköjään näy tällä palstalla enää. Siis 3 - 4-vuotiaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi