Gardajärvi, suosituksia
Teen mieheni kanssa kesällä matkan Italiaan. Meillä on loman viimeiset 5 yötä Gardajärvellä Sirmionessa. Te jotka olette lomailleet Gardalla, onko jakaa hyviä suosituksia missä kaikkialla siellä kannattaa käydä, tai onko järkevän junamatkan päässä päiväretkiaarteita?
Kiinnostaa myös mikäli Gardajärven seudulla oli myös mielestänne huonoja/ylihypetettyjä paikkoja, mitkä olisitte voineet jättää välistä 🙂
Kommentit (35)
Garda-järvi on hienoa seutua. Ollaan pari kertaa oltu siellä ja ne iltauinnit järvessä on olleet aina yhtä upeita.
Autoilijan kannattaa sitten ottaa huomioon, että siellä ajetaan ihan persuksissa kiinni ja paikalliset ohittaa herkästi aina kun vaan joku suoran tapainen tulee vastaan. Tiet on kapeita, joten välillä autojen sivupeilit melkein ottaa osumaa toisiaan vasten. Ensimmäistä kertaa siellä ajavalla voi olla rystyset valkoisena ratin ympärillä.
Suosittelen vierailemaan myös Veronassa. Se on aika lähellä ja sen keskusta on kävelijälle ystävällinen paikka.
Gardan ympärillä on monia pieniä kyliä, joissa iltamenot jatkuu aamuun asti jos vain sää sallii.
Me olemme olleet tuolla molemmat kerrat kesäkuussa ja molemmilla kerroilla on ollut lämmintä liki 30 astetta. Läheskään kaikissa majoituspaikoissa ei ole sitten ilmastointia, joten kannattaa varautua hankkimaan tuuletin paikan päältä.
Tuohan on kuuluisa moottoripyöräreitti, gardajärven ympäri. Eli vuokrapyörät hommatkaa, tyyliin Ducati Panigale V4s
Kaverini sai sieltä juuri koronan. Oli lomailemassa siellä.
Malcesine on todellakin hyvä valinta! Ylipäätään Gardajärven pohjoispuolella maisemat oli mielestäni kauniimpia ja jylhempiä ja olimme tyytyväisiä,kun itse yövyimme juuri Malcesinessa. Köysiradalla vuoren huipulle ehdottomasti -maisemat upeat! Malcesinesta oli todella helppoa ja kätevää ainakin pari vuotta sitten tehdä päiväretkiä esim Riva de Gardaan ja Limoneen lautoilla. Molemmat vierailemisen arvoisia,kauniita paikkoja ja erilaisia keskenään ja lautasta oli komeat näkymät ihastella järveä. Pääsisipä uudelleen! Hyvää reissua :)
Viehättävä Gardan kaupunki kannattaa ottaa hubi-spotiksi josta tehdä extemporemaisia pistoja lähiympäristöihin. Lazisen Oliiviöljy-museolle täältäkin ehdoton suositus.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini sai sieltä juuri koronan. Oli lomailemassa siellä.
Kuinkahan moni sai Suomessa koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ihmeitä nähtävyyksiä ole, muuta kuin upea Gardajärvi idyllisine kylineen siinä ympärillä, upea paikka. Esim tuo viesti nro 8 kuulostaa loistavalta suunnitelmalta. Autonvuokraus on hyvä, toki pitää olla hyvähermoinen kuljettaja. PohjoisGarda on vuorineen upeampi kuin etelä. Jos haluaa, niin voi poiketa Venetsiassa, joka ei ole kaukana.
Joo saa nähdä mitä mieltä mies on Italian autoilusta 😅 Meidän matka alkaa Venetsia-Dolomiitit-Firenze osiolla ja tämä Garda on loman loppupysäkki 🙂
Ap
Vähän jännä järjestys reitille mutta mikäpä siinä. Italiassa on joustava liikenne, anna tilaa mutta sinullekin annetaan. Ei ole siellä niin justiinsa kuin Suomessa;) Gardaa pääsee hyvin kiertämään autolla ja ylemmäs myös, kaunis paikka jota mukava kierrellä ympäriinsä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännä järjestys reitille
Vähän? Ihan järjetön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän jännä järjestys reitille
Vähän? Ihan järjetön.
Hahahaha joo voihan tuo olla ehkä sijainnillisesti "vähän jännä". Mutta meille sillä ei ole niin väliä 🙂
Itse ajattelin että olisi kiva että ollaan eka venetsiassa: kaupunkimainen
Doloilla: vuoristo ja luonto
Firenze: kaupunki / kulttuuri / viinitilat
Garda: järvi
Eli siis vähän vaihdelle maastosta maastoon 😅😅
Ap
Italiassa on nyt tilaa hyvissä hotelleissa, kun venäläiset ovat poissa. Ystäväperheen viiden hotellin ketjusta on vain kaksi ollut avoinna tämän kuun puoleen väliin (kaikki siis vähintään paikallista 5*). Venetsiassakin oli aika väljää. Meillä on siellä kolmio ja kävimme kolme viikkoa sitten.
Gardalla kävimme koronakeväänä, kun siellä ei ollut ketään. Uskomattoman kaunista!
-ulkosuomalainen
Mä olen ollut Gardalandissa kesätöissä yhden kesän. Oliskin kiva palata huudeille joskus lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ollut Gardalandissa kesätöissä yhden kesän. Oliskin kiva palata huudeille joskus lasten kanssa.
Ja mä olen ollut kesätöissä kaupungilla perkaamassa puskia :D Siis vau! Menee vähän offtopicin puolelle, mutta miten sä päädyit aikoinasi Gardalandiin kesätöihin ja mitä teit siellä? :)
AP
Sirmione oli niin täynnä ja kansoitettu sekä meluisia että olin helpottunut etten valinnut sitä loman varsinaiseksi majoituspaikaksi. Asuttiin Rivassa ja oli nappivalinta.
Vierailija kirjoitti:
Sirmione oli niin täynnä ja kansoitettu sekä meluisia että olin helpottunut etten valinnut sitä loman varsinaiseksi majoituspaikaksi. Asuttiin Rivassa ja oli nappivalinta.
Joo mä myös vaihdoin nyt tämän tukikohdan Sirmionesta Malcesineen :) Uskon että se oli tässä kohdin oikeampi valinta meille. Onko sulla Rivasta jotain hyviä vinkkejä missä kannattaa käydä, esim. ravintolat/nähtävyydet?
Ap
Veronaan on hyvät yhteydet jos haluaa nähdä myös vähän kaupunkimaisempaa menoa.
Järvellä on vilkas laivaliikenne ,voisi esimerkiksi mennä toiseen suuntaan laivalla,, joka poikkeaa lähes joka pikkukaupungissa ja palata bussilla takaisin . Bussimatka kannattaa ehdottomasti tehdä itärannikkoa pitkin.
Jos itse haluaa ajaa , kannattaa i järven pohjoispäästä lähteä Dolomiiteille ,upeat maisemat, mahdollisuus nousta hissillä korkeille huipuille jne.