Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa koiranomistajista käyttäytyy näin ja mitä tilanteelle voi tehdä?

Vierailija
26.04.2022 |

Heti alkuun: kaikki koiranomistajat eivät ole tällaisia. Suurin osa osaa kasvattaa koiransa, pitää siitä hyvää huolta ja nämä ovat oikein mukavia koiria/omistajia. Valitettavasti joukkoon mahtuu myös toisenlaisia koiranomistajia.

Kyse on rauhallisesta keskiluokkaisesta omakotitaloalueesta pikkukaupungissa, jossa on ollut ongelmaa koiranomistajien kanssa. Jokaisessa omakotitalossa on suuri piha, mutta osa koiranulkoiluttajista tuo koiransa tekemään tarpeensa naapureiden pihoille. Lähtevät koiran kanssa lenkille ja siirtyvät heti naapurin nurmikolle pissattamaan/kakattamaan koiransa. Nämä omistajat eivät kerää jätöksiä. Jos asiasta sanoo jollekin näistä jätökset jättävistä koiranomistajista, katsovat he vain niskojaan nakellen ja lähtevät mitään sanomatta paikalta pois.

Monet alueella asuvista ovat laittaneet pihalle kyltin, joka muistuttaa, ettei koiraa saisi ulkoiluttaa heidän pihallaan. Näistä kylteistä ei välitetä, vaan kyltit on säännöllisesti käyty repimässä irti. Meidän pihalta revittiin kyltti ja kiinnitimme sen uudestaan piikkilangalla ja sekin käytiin repimässä eräänä yönä irti. Perheemme kotitaloa rajaavasta pensasaidasta on kuollut yksi suuri pensas, kun koirat käyvät juuri tuon pensaan kohdalla. Uusi pensas ei kasva enää tuossa kohdassa, koska virtsa on pilannut maaperän. Ongelmat ovat jatkuneet jo vuosia.

Onko muilla tällaista ongelmaa/miten tästä ongelmasta pääsee?

Kommentit (129)

Vierailija
61/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiksia tiheimmin ja niihin ilmaiset fifi-bagsit niinkuin Sveitsissä.

Ei auta näihin, jotka pissattavat sen koiran naapurin pensasaitaan. Kalliiksi tulee ostella harvasevuosi uusia taimia, kun koiranomistajat tappavat aina edelliset. Kun eihän se nyt mitään haittaa, jos meidän koira vähän pissaisee - mutta kun sen jälkeen siihen pissaa joka jumalan koira ohimennessään, kun omistajat toljottavat kännykää tai eivät muuten vain piittaa, eivätkä yritäkään estää sitä koiraa.

Vierailija
62/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmilla vastaava tilanne lapsuuskotini kanssa. En ymmärrä ollenkaan, miksi koiranulkoiluttajat eivät käytä koiriaan kaupungin puistomaisella alueella. Se sijaitsee vanhempieni kotia vastapäätä. Sen sijaan pitää tulla siihen lapsuuskotini pihalle.🙄

Vierailija
64/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M32 kirjoitti:

No minä kannoin naapurin koiran jätökset pihaltani talouspaperilla naapurin postilaatikkoon, kaksi kertaa piti sekin tehdä ennenkuin loppu meidän pihalle paskominen, ennen tätä sanoin kyllä asiasta muutamaan otteeseen.

Ei tullut sitten mieleen viedä niitä jätöksiä suoraan roskiin eikä toisten postilaatikoihin?

Niin, sulle ei tullut mieleen, että koiran jätökset eivät tipahda taivaasta?

Vierailija
65/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani harrastaa tätä. Olin ihan järkyttynyt, kun ei yhteisellä koiralenkillä kerännyt ison koiransa jätöksiä hoidetulta nurmialueelta. Annoin hänelle oman paskapussin ja hän vain naureskeli, että kyllä ne siihen maatuu, ei täällä "maalla" kukaan kerää. Asuu siis tällaisella pienellä maalaispaikkakunnalla. Minä keräsin hänen koiransa ulosteet ja kannoin pussin lähimpään julkiseen roskikseen.

Täytyy kyllä sanoa, että tuonne paikkakunnalle on vasta nyt lähivuosina tullut noita roskiksia eikä ilkeä kenenkään kotiroskiksiin laittaa, ellei ole erikseen tarralla merkitty. Enemmän siis näitä roskiksia pitäisi tulla ja myös lenkkipoluille!

Täällä yksi koiran omistaja, joka laittaa kakkapussin sen talon roskikseen (tai lähellä olevaan), jonka edestä jätökset kerätään. Pussi on kyllä solmittava huolella. Jos näkee sen vaivan, että kerää paskat, voi mielestäni "lainata" yksityistäkin roskista. Toki tästä voi joku suuttua ja esim. kieltokyltti saisi minut lopettamaan tämän. Ajattelen vain itse, että tärkeintä on kerätä ne jätökset pois ja siivota jälkensä.

Vierailija
66/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani harrastaa tätä. Olin ihan järkyttynyt, kun ei yhteisellä koiralenkillä kerännyt ison koiransa jätöksiä hoidetulta nurmialueelta. Annoin hänelle oman paskapussin ja hän vain naureskeli, että kyllä ne siihen maatuu, ei täällä "maalla" kukaan kerää. Asuu siis tällaisella pienellä maalaispaikkakunnalla. Minä keräsin hänen koiransa ulosteet ja kannoin pussin lähimpään julkiseen roskikseen.

Täytyy kyllä sanoa, että tuonne paikkakunnalle on vasta nyt lähivuosina tullut noita roskiksia eikä ilkeä kenenkään kotiroskiksiin laittaa, ellei ole erikseen tarralla merkitty. Enemmän siis näitä roskiksia pitäisi tulla ja myös lenkkipoluille!

Täällä yksi koiran omistaja, joka laittaa kakkapussin sen talon roskikseen (tai lähellä olevaan), jonka edestä jätökset kerätään. Pussi on kyllä solmittava huolella. Jos näkee sen vaivan, että kerää paskat, voi mielestäni "lainata" yksityistäkin roskista. Toki tästä voi joku suuttua ja esim. kieltokyltti saisi minut lopettamaan tämän. Ajattelen vain itse, että tärkeintä on kerätä ne jätökset pois ja siivota jälkensä.

Tykkäisitkö, jos joku kävisi paskalla sinun roskiksessasi?

Vierailija
67/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskiksia tiheimmin ja niihin ilmaiset fifi-bagsit niinkuin Sveitsissä.

Ei auta maaseudulla ilmaiset kakkapussit. Käyn sukuloimassa melko usein pikkukaupungin omakotialueella, jossa telineessä ilmaisia pusseja. Olen varmasti ainoa koiranomistaja, joka niitä käyttää. Jalkakäytävien ja pyöräteiden reunat täynnä koirien jätöksiä ja paikalliset huru-ukot nauraa mulle, kun kerään koirani jätökset pois.

Vierailija
68/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se roska-astian tyhjentäminen maksaa minulle joka kuukausi.

Entä jos muutkin koiranulkoiluttajat tekisivät samoin kuin sinä?

Joutuisin tihentämään roskapöntön tyhjennysväliä ja siis maksamaan sinun koirasi paskantamisesta minun pihalleni! 

Vierailija
69/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hetkeen törmännyt näin räikeään omahyväisyyteen. Mutta niinkuin täällä moni on huomioinut, totta joidenkin koirien omistajien kohdalla käsittämätön itsekkyys ja toisten huomioon ottamatta jättäminen.

Vierailija
70/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tuollaista ongelmaa, kun asun maalla, mutta jos olisi, vetäisin pensaiden juurelle matalan sähköaitalangan. On helppo asentaa ja huomaamaton, eikä ole vaarallinen koirille tai lapsille tai kenellekään. Pienehkö paimen ei ole kovin kallis. Googleta, esim. Olli-paimenten sivuilla on hyvä aitausopas.

Tämä kuulostaa hyvältä idealta. Reaktiot pitäisi saada videoitua.

Vierailija
71/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videokuvaat 3 kertaa. Teet tutkintapyynnön kotirauhan rikkomisesta, kotialueelle ulostamisesta ja virtsaamisesta.

Vierailija
72/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöllytät rajalle kilon valkopippuria.

Vierailija
73/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

piikkilankaa

Vierailija
74/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensori ja hälytin soimaan, kun raja ylitetään tietyltä korkeudelta je leveydeltä.

Vierailija
75/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitat poliisit paikalle seuraavalla kerralla.

Poliisilla on muutakin tekemistä

Vierailija
76/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy palauttamassa tuotokset omistajalleen?

Tätä samaa mietin. Ottaisin selvää missä paskannuttaja asuu ja veisin ne sotkut heidän pihalleen. Ja tuollaisessa tilanteessa jossa paskannuttaja ei suostu keräämään niitä koiransa paskoja toisten pihalta, laittaisin hanskan käteen ja heittäisin sen paskan sen koiranomistajan päälle.

Vierailija
77/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisia ei tarvita paikan päällä, kun teko kuvataan itse. Voi laittaa myös riistakameran, joka kuvaa ainoastaan omaa maa-aluetta.

Vierailija
78/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy palauttamassa tuotokset omistajalleen?

Minä tekisin näin. Keräisin pökäleet johonkin rasiaan, sanotaan vaikka kolmen päivän ajalta, ja kävisin kippaamassa ne naapurin pihalle :)

Laittaisin mukaan lapun, että ellei hän lopeta koiransa ulkoiluttamista pihallani, seuraavaksi tuotokset lörähtävät hänen asuntonsa sisätiloihin.... :)

Vierailija
79/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mulle, kun en koiraa omista:

Miksi sitä koiraa ei voi päästää omalle pihalle tarpeilleen? Miksi pitää viedä vaikka siihen 50 metrin päähän naapurin pihalle?

Vierailija
80/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita puhelimesta papattien ja rakettien ääntä aina kun näet koiran lähestyvän. Jos valittavat, niin sano että vietät uutta vuotta. Mitä se kenellekään kuuluu, jos ei niitä oikeesti ammuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän