Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi osa koiranomistajista käyttäytyy näin ja mitä tilanteelle voi tehdä?

Vierailija
26.04.2022 |

Heti alkuun: kaikki koiranomistajat eivät ole tällaisia. Suurin osa osaa kasvattaa koiransa, pitää siitä hyvää huolta ja nämä ovat oikein mukavia koiria/omistajia. Valitettavasti joukkoon mahtuu myös toisenlaisia koiranomistajia.

Kyse on rauhallisesta keskiluokkaisesta omakotitaloalueesta pikkukaupungissa, jossa on ollut ongelmaa koiranomistajien kanssa. Jokaisessa omakotitalossa on suuri piha, mutta osa koiranulkoiluttajista tuo koiransa tekemään tarpeensa naapureiden pihoille. Lähtevät koiran kanssa lenkille ja siirtyvät heti naapurin nurmikolle pissattamaan/kakattamaan koiransa. Nämä omistajat eivät kerää jätöksiä. Jos asiasta sanoo jollekin näistä jätökset jättävistä koiranomistajista, katsovat he vain niskojaan nakellen ja lähtevät mitään sanomatta paikalta pois.

Monet alueella asuvista ovat laittaneet pihalle kyltin, joka muistuttaa, ettei koiraa saisi ulkoiluttaa heidän pihallaan. Näistä kylteistä ei välitetä, vaan kyltit on säännöllisesti käyty repimässä irti. Meidän pihalta revittiin kyltti ja kiinnitimme sen uudestaan piikkilangalla ja sekin käytiin repimässä eräänä yönä irti. Perheemme kotitaloa rajaavasta pensasaidasta on kuollut yksi suuri pensas, kun koirat käyvät juuri tuon pensaan kohdalla. Uusi pensas ei kasva enää tuossa kohdassa, koska virtsa on pilannut maaperän. Ongelmat ovat jatkuneet jo vuosia.

Onko muilla tällaista ongelmaa/miten tästä ongelmasta pääsee?

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pihalle näkyviin muutamia suklaakääreitä ja purkkapapereita. Eiköhän pihasi jatkossa kierretä kaukaa, kun pelätään hauvan syövän suklaata ja purkkaa pihaltasi.

Vierailija
22/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä pihalle näkyviin muutamia suklaakääreitä ja purkkapapereita. Eiköhän pihasi jatkossa kierretä kaukaa, kun pelätään hauvan syövän suklaata ja purkkaa pihaltasi.

No, tämä nyt on jo ihan sairasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse rikkoisin pulloja tontin rajalle.

Kun ei hyvällä niin sitten pahalla.

Vierailija
24/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nokkosta kasvamaan.

Vierailija
25/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani harrastaa tätä. Olin ihan järkyttynyt, kun ei yhteisellä koiralenkillä kerännyt ison koiransa jätöksiä hoidetulta nurmialueelta. Annoin hänelle oman paskapussin ja hän vain naureskeli, että kyllä ne siihen maatuu, ei täällä "maalla" kukaan kerää. Asuu siis tällaisella pienellä maalaispaikkakunnalla. Minä keräsin hänen koiransa ulosteet ja kannoin pussin lähimpään julkiseen roskikseen.

Täytyy kyllä sanoa, että tuonne paikkakunnalle on vasta nyt lähivuosina tullut noita roskiksia eikä ilkeä kenenkään kotiroskiksiin laittaa, ellei ole erikseen tarralla merkitty. Enemmän siis näitä roskiksia pitäisi tulla ja myös lenkkipoluille!

Vierailija
26/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kannoin naapurin koiran jätökset pihaltani talouspaperilla naapurin postilaatikkoon, kaksi kertaa piti sekin tehdä ennenkuin loppu meidän pihalle paskominen, ennen tätä sanoin kyllä asiasta muutamaan otteeseen.

Vierailija
27/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vttu sinua vaivaa, että haluat satuttaa viatonta eläintä? Sairas.

Vierailija
28/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tämä nyt on jo ihan sairasta.

Mitä sairasta on jättää pihalle tyhjiä pakkauksia, jos se voisi saada koirat pysymään poissa? Ei tuossa mitään vahinkoa käy.

Vierailija
29/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koiranulkoiluttajahan sen päätöksen tekee minne laskee koiransa.

Vierailija
30/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittämätöntä toimintaa kyllä. Tunnen yhden omakotitalossa asujan, jota vituttaa naapuruston koirankusettajat, jotka antavat koirien nostaa koipea hänen postilaatikkotelineeseensä. Itse asun kerrostalossa ja täällä on pari tapausta, jotka antavat koiran löröttää TALON SEINÄÄN.

Kun se meiän Sesse on niin ihana!

Vierailija
31/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ripotella jotain ainetta jota koirat karsastaa. Varmasti sellaisia on. Kun ei kerran omistajat hyvällä usko, niin ota keinoja käyttöön. Mä ripottelisin maahan ksylitol karkkeja. Sun tontti, niin ei se rikos ole, jos sulla sattuu kädestä putoamaan karkit maahan.

Vierailija
32/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En ymmärrä. Aina koiria omistaneena yksikään koiranu ei ole paskonut kenenkään tontille ja olen aina kerännyt jätökset julkisilta paikoilta. Ojasta en kerää enkä keskellä metsää.

Se keskellä metsää on todennäköisesti kaupungin puisto, jossa ulkoilee muitakin. Sitten kun on riittävän monta ”en kerää metsistä” -koiranomistajaa, niin sielläpä ei lämpöisenä kevätpäivänä ulkoile kukaan, kun ilma on sakeana koirankakkamikrobeja.

En provoa, vaan olen ihan tosissani. Toivottavasti et ole yksi niistä, jotka sabotoi tän kaupunginosan puustometsät.

Vierailija
33/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se sesse siihen kuole, ja jos omistaja ei ole ihan sekaisin, ei tuo siihen koiraansa enää.

Jos tuo, niin iso kysymysmerkki.

Vierailija
34/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuttavani harrastaa tätä. Olin ihan järkyttynyt, kun ei yhteisellä koiralenkillä kerännyt ison koiransa jätöksiä hoidetulta nurmialueelta. Annoin hänelle oman paskapussin ja hän vain naureskeli, että kyllä ne siihen maatuu, ei täällä "maalla" kukaan kerää. Asuu siis tällaisella pienellä maalaispaikkakunnalla. Minä keräsin hänen koiransa ulosteet ja kannoin pussin lähimpään julkiseen roskikseen.

Täytyy kyllä sanoa, että tuonne paikkakunnalle on vasta nyt lähivuosina tullut noita roskiksia eikä ilkeä kenenkään kotiroskiksiin laittaa, ellei ole erikseen tarralla merkitty. Enemmän siis näitä roskiksia pitäisi tulla ja myös lenkkipoluille!

Tuleeko koiravero milloin takaisin? Minua ei huvita maksaa teidän koiranpaskaroskistenne tyhjentämistä verovaroin.

Vierailija
35/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se sesse siihen kuole, ja jos omistaja ei ole ihan sekaisin, ei tuo siihen koiraansa enää.

Jos tuo, niin iso kysymysmerkki.

En tosin suosittele, koska ei ole järkevää, ehkä jopa joku vahingonteko rikkoa pulloja, vaikka onhan se valitettavan yleistä.

Vierailija
36/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En ymmärrä. Aina koiria omistaneena yksikään koiranu ei ole paskonut kenenkään tontille ja olen aina kerännyt jätökset julkisilta paikoilta. Ojasta en kerää enkä keskellä metsää.

Se keskellä metsää on todennäköisesti kaupungin puisto, jossa ulkoilee muitakin. Sitten kun on riittävän monta ”en kerää metsistä” -koiranomistajaa, niin sielläpä ei lämpöisenä kevätpäivänä ulkoile kukaan, kun ilma on sakeana koirankakkamikrobeja.

En provoa, vaan olen ihan tosissani. Toivottavasti et ole yksi niistä, jotka sabotoi tän kaupunginosan puustometsät.

Ei ole mitään yleisiä kaupungin puistoja ja luontopolkuja, joissa koiraani ulkoilutan välillä.

Vierailija
37/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rivitaloasunnon koska siinä oli iso takapiha joka rajoittui toisen talon pihaan.  Olen itse koiranomistaja.  Uskomatonta, mutta ihmiset ulkoiluttivat koiriaan minun takapihallani, se oli häiritsevää koska oma koirani vahti reviiriään haukkumalla.  Aluksi kävin ystävällisesti sanomassa, että anteeksi tämä on yksityinen piha ja varmaan huomaat miten minun koirani sitä vahtii.  Lopuksi huusin kiukkuisesti, mikään ei auttanut, koska pihani poikki oli niin mukava oikaista läheiseen metsään.  Se koti meni myyntiin.  Osa näistä pihalla kulkijoista oikaisi pimeään aikaan- no koirahan kuuli ja nosti kovan metelin. Toisinaan päästin koirani irti omalla pihalla kun oltiin,

Vierailija
38/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain hajua levittää tontin rajalle, josta koiran nenä ei tykkää.

Netin mukaan sitrushedelmän, etikan, chilin hajut ainakin sellaisia. Koettaisin levittää sitruunan kuoria.

Vierailija
39/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaan voi silloin tällöin ripotella nakinpalasia, joissa ei ole mitään ylimääräistä sisällä. Kun joku koiranomistaja muutaman kerran näkee, että koira yrittää syödä maasta aina saman talon kohdalla ja maassa on makkaraa, ei välttämättä päästä koiraansa enää tontille lainkaan vaan vetää hihna kireällä ohi. Pelkää, että joku ko. talossa yrittää myrkyttää koiran.

Vaihtoehtoisesti joku todella tulinen chilimakkara tai ulostuslääke makkaran sisällä pieninä annoksina voi myös aiheuttaa koirassa rekation ja pelästyttää omistajan ilman, että siitä on koiran hengelle vaaraa.

Näillä keinoilla tietty naapurisopu on mennyttä, mutta en kuvittele, että sitä muutenkaan on hirveästi tuossa tilanteessa jäljellä.

Vierailija
40/129 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan koiraveroa. Jos kerta viime vuonna on rekisteröity liki 50 000 koiraa, niin saisi valtio hyvin tuloja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä