Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matkustatteko pelkillä käsimatkatavaroilla? Kertokaa niksejä miten sen teette

Vierailija
25.04.2022 |

Tiukkoja vaihtoja tulossa lentoon ja houkuttaisi lähteä matkaan pelkillä käsimatkatavaroilla. Onko ihan utopistinen ajatus? Jos joku on onnistunut näin tekemään, niin kertokaahan parhaat vinkkinne :) Kyseessä viiden päivän työmatka.

Kommentit (537)

Vierailija
381/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti mennyt lentolaukulla plus reppu ja 2 viikkoakin, ei ongelmaa.

Ennen oli ennen. Nykyään et saa turistiluokkaan sekä lentolaukkua että reppua. 

en ole lentänyt aikoihin ulkomaille mutta lensin vastikään Suomessa ja mulla oli sr lentolaukku ja reppu. Olin ostanut lipun toukokuun puolessa välissä ja ei ollut sr halvin lippu vaan seuraava.

Vierailija
382/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkillä käsimatkatavaroilla matkustaminen on aika taiteenlaji, kun pitää huomioida tavaroiden mahtumisen lisäksi paino, nesteet (esim. meikit, voiteet, hammastahna, mahdolliset piilarinesteet ym. nesteet, joiden olemassaoloa ja käyttötarkoitusta voi joutua perustelemaan), mahdolliset terävät esineet (pikkusakset, pinsetit, kynä) sekä lääkkeet (varauduttava todistamaan joka vitamiinipillerin käyttötarkoitus ja reseptit pitää olla antihistamiineista lähtien).

Kun kaikki on kuljetettava käsimatkatavaroissa, on mahdollista joutua tyhjentämään koko hiivatin kassi turvatarkastuksessa. Siinä sitten on tiskillä levällään niin vitamiinit, ripsivärit kuin kaarituelliset rintsikatkin.

Voin sanoa, etten pärjäisi ilman ruumalaukkua oikein minkäänlaisella lentomatkalla. Kun on herkkä ja atooppinen iho sekä allergioita, ei vain voi pärjätä ilman rasva-arsenaalia sekä lääkkeitä. Mulla paukkuu nesterajoitukset jo pelkästä aurinkovoiteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi. En pystyisi matkustamaan viikon reissua pelkillä käsimatkatavaroilla.

Viiden päivän työreissu vähän siinä ja siinä.

Mutta parin kolmen yön kaupunkireissut olen tehnyt käsimatkatavaroilla - mennessä. Yleensä tulomatkalle olen tarvinnut lisämatkalaukun, koska shoppaan reissussa.

Jos tahdot selvitä pienillä tavaramäärillä, on suunnittelu avainsana. Mieti etukäteen joka päivän asukokonaisuus valmiiksi. Riippuu työstäsi tietenkin.

Yhdet hyvät perushousut, valk. paitapusero ja bleiseri ja kotelomekko tai puolihame. Ohut neule, toinen paitis. Pari huivia. Parit kengät. Pikkareita ja parit liivit. Pointtini on etukäteissunnittelu. Ota mukaasi vain sellaisia vaatteita, joita voi yhdistellä.

Vierailija
384/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voi muka ruveta haisemaan jo yhden päivän jälkeen?? Voisin käyttää 2 viikkoa vaikka samoja puseroita ym enkä edes omista deodoranttia, ei haise kainalot eikä vaatteet.

Vierailija
385/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärin käsimatkatavarat lentävään mattoon ja istun itse rullatun maton päälle, sitten vaan menoksi! Vain mielikuvitus asettaa rajotteita matkakohteen valinnassa.

Vierailija
386/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Miksi tarvitsee joka päivälle uudet alkkarit, ihan hyvin voi ottaa parit ja pestä. Uusavutonta

mulla n kolmet ja pesen/ huuhtasen, matkoilla pikkuhousunsuojat käteviä.

Vierailija
387/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljon mitä kohteessa tehdään, mikä majapaikan varustelu ja mikä keli mutta itse pakkaisin jotenkin näin: Viidet alkkarit, yhdet rintsikat, sukkia, pitkät housut, 2 yläosaa. Ehkä vaihtokengät. Kosmetiikka matkakokoa. Ilmakiharrin. Takki kulkee päällä.

Yhdet rintaliivit? Epähygieenistä..

mieluummin kahdet mutta vähän saiputtaa ja pestään ja aamulla kuivat ja oon joskus laittanut puolikuivina päälle, lämmin ilma ja dedeo kainaloihin.

Vierailija
388/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon tilaa vievää tavaraa, joita ei kannata laukkuun tunkea ovat mm. farkut, bleiseri ja paksut puuvillaneuleet.

Vaihtojalkineiksi otan pelkät släbärit.

Vaihtohousuiksi ohuet puuvillakankaiset.

Alusvaatetta, ohutta pikeepaitaa jne. Selvitän pesulamahdollisuudet.

Viiden päivän työmatkalle pelkät släbärit ja joku pikeepaita? Just joo ...

Tuli reissattua työn vuoksi aikanaan paljon. Onneksi vaihdoin duunia. Työreissut itsellä olivat onneksi luokkaa max 2 yötä. Siinä veti samalla puvulla. Käsimatkatavaroissa vaihtohousut, ohut neule, varakengät, paitoja, sukkia, kalsonkeja ja läppäri. Meni yhteen silloiseen laukkuun.

Jos duuni on sellainen ettei käsimatkatavaroilla selviä, niin miksi roikut täällä inttämässä? Firma maksaa sulle sen matkalaukun ruumaan.

Aloittaja pyysi vinkkejä 5 päivän työmatkalle.

Tuo mitä kerroit, oli ennen. Noin minäkin tein ennen näitä uusia sääntöjä. Nykyään ongelma ei ole etteikö tavarat mahtuisi laukkuun, vaan se painorajoitus. Kengät painaa helposti 2 kg, kevytkin neule 1 kg, housut 1 kg, läppäri 3 kg ja muut siihen liittyvät härpäkkeet 1 kg. Nykyään se menee niin, että jos tosiaan otat kengät, housut ja neuleen, et voi ottaa enää paitoja, alusvaatteita ja kosmetiikkaa. Eikä todellakaan voi ottaa salikamoja, vaikka ne laukkuun mahtuisikin. 

Eihän matkustamoon menevän käsimatkatavaran painoa kukaan tarkista, kun tekee sisäänkirjautumisen automaatilla.

portilla, nyt ollaan kuulemma tarkkoja. Minkä niminen se on se ruotsalaisten reppu niin siihen tunkea kamat.

Vierailija
389/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viiden päivän matkat tekee käsimatkatavaroilla helposti. Otat mukaan alusvaatteet joka päivälle, ja 1-2 alaosaa sekä 1-2 yläosaa, joita sitten yhdistelet eri tavoin. Vaihtokengät, pyjama, hygieniavälinee. Siinä se ja laukkuun jöö vielä tilaa tuliaisillekin.

Muuten mulla suht samat mutta alushousuja vain kahdet,käytetyt on helppo pestä illalla.

Tulee varmaan tosi puhdasta siinä käsienpesualtaassa käsisaippualla pestynä.

Yöks.

Hätätilanteet sitten erikseen, mutta normitilanteena...ei, ei, ei.

Vierailija
390/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu, jos on saanut sopivat geenit, toisin sanoen ei kärsi kylmästä, vaan on perinteinen av-mamma, jolla on aina kuuma. 

Jos kärsii kylmästä, täytyy etelänlomallekin ottaa paljon vaatetta mukaan..   

Vierailija
391/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa 5 asua, kahdet kengät ja yksi joku lämpimämpi vaate. Kosmetiikka minimiin. Erilliseen käsilaukkuun sit aurinkolasit, kuulokkeet, passi jne tai riippuu lentoyhtiöstä saako viedä. Shampoo hotellilta tai sit kaupasta jotkut parin euron halvat. Jos paskot housuusi juuri tällä reissulla niin kaupasta saa uudet alkkarit ja housut.

Itse matkustanut paljonkin käsimatkatavaroilla, kerran vähän shoppailin ja kävelin 3 takkia päällä koneeseen.

Vierailija
392/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työmatka, niin päivät saattavat venähtää niin että ei ehdi kyllä mitään pyykkihommeleita.

Vierailija
393/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vkon reissu menee kevyesti lentolaukulla näin kesällä

5 pv työmatka - miten virallisia asuja?? Onko illallisia?

Työasut housut/hame + 5 paitaa

Illoiksi 3 siistiä mekkoa ( mulla on rypistymätöntä materiaalia joka myös tarvittaessa kuivuu hetkessä).

Yöasuksi narutoppi, 6 pikkarit, 2-3 rintsikat. Sukat tai sukkikset työpäiviin. Jalkaan matalammat kengät, laukkuun korkkarit illaksi.

Meikit minimiin.

Vierailija
394/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on työmatka, niin päivät saattavat venähtää niin että ei ehdi kyllä mitään pyykkihommeleita.

Kun vaihtaaa duunivaatteet toisiin illalliselle (usein käy jopa suihkussa) menee minuutti kun laskee vettä lavuaariin ja vaikka käsisaippuaa perään. Suihkun jälkeen toinen minuutti puristelua ja huuhtelu.

Todin pikkarit ei vie tila eikä paina laukussa joten yleensä niitä on tarpeeksi

Vierailija
395/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Globetrotter intercontinental kirjoitti:

Minä kyllä panostan ruumalaukkuihin, niin ei tarvitse selkä vääränä kanniskella ja nostiskella maksimimäärää käsimatkatavaroita, ja hermoilla sitä voiko niin paljoa ottaa koneeseen mukaan, joko sinne ylähyllylle tai edessä olevan istuimen alle tai molempiin. Enkä tippaakaan tingi tavaramäärässä, mukavuus on tärkeintä ja viedä jotain vanhoja risoja ja likaisia rääsyjä kohteeseen, ei kiitos. Säälien katson niitä jotka painivat käsimatkatavarapakaasiensa kanssa.

Toisaalta minun on pakkokin toimia näin kun ulkomaan muutoilla ja kaukomailla Euroopan ulkopuolella  asuessa on eri tarpeet tavaran kuljettamisella kuin parin päivän Tukholman matkalla tai viikon ällöttävällä turistimatkalla Kanarialle. Yleensä pakko olla mukana vähintään 2x23 kg matkalaukut ja muutaman kerran muuttomatkalla 6x23 kg. 

Minä otan aina ruumalaukun tai kaksi kun matkustan kahden kodin väliä. Vien mennessäni ja tuon tullessani 😉

Vierailija
396/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen kanssa onnistuu esim vanhemmat ja kolme lasta kaikille se lentolaukku se on 8kgx5.=40kg Ei 5 hlö:n perhen enempää tavaraa kyllä tarvitse!!

Vierailija
397/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten mulla suht samat mutta alushousuja vain kahdet,käytetyt on helppo pestä illalla.

Tulee varmaan tosi puhdasta siinä käsienpesualtaassa käsisaippualla pestynä.

Yöks.

Hätätilanteet sitten erikseen, mutta normitilanteena...ei, ei, ei.

Olen pessyt pikkupyykkiä ruokakaupan muovikassissa käsisaippualla.

Vierailija
398/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko liuan vaikeeta ostaa lisäksi 14€:lla lisäkäsimatkatavara?

Vierailija
399/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kolmen viikon junareissun Italiaan, lennot Roomaan. Mukana pieni Cabin-laukku ja Marimekon reppu. 3 puseroa ja kahdet housut. Yhdet kengät, 3 rintaliivit ja 7 alushousut. Pyykinpesuaine. Shampoo ja hoitoaine (paksut pitkät hiukset). Puuteri ja aurinkovoide, yövoide. Aurinkolasit. Hiusharja. Sukkia 6 paria. Aqualanin ostin kentokentän apteekista. Yhden mekon ostin reissusta. Hyvin pärjäsin.

Nykyään teen 4 yön reissuja ja mukana pikkunen käsilaukku ja Marimekon reppu.

Ainoastaan jos lähden Kreikkaan tai Etelä-Eurooppaan rantalomalle joudun ottamaan ruumalaukun uimavarusteiden ja pyyheliinojen vuoksi.

Vierailija
400/537 |
12.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko liuan vaikeeta ostaa lisäksi 14€:lla lisäkäsimatkatavara?

Onko Finnairilla tällainen mahdollisuus?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi