Mäpäs kerron mitä meidän 5-vee on tänään syönyt!
4 voisilmäpullaa,pari lettua ja parhaillaan syö sipsejä ja katsoo videoita. pitääkö muut äidit ikinä tällaisia päiviä lapsilleen?????
Kommentit (11)
naposteleehan aikuisetkin kaikenlaista namia illat pitkät.
Aamulla 6-vuotias joi kaakaota ja söi marjakiisseliä, päivällä käytiin mäkkärissä (lastenateria hampparilla, kokisella ja ranskalaisilla + sunday-jäätelö), iltapäivällä joi lasin tuoremehua ja söi korvapuustin, nyt kattoo lastenelokuvaa ja söi meidän vanhempien eilisen sipsipussin jämät ja lakritsapötykän. Mutta ei ole vielä tänään syönyt...ajattelen laittaa kohta lihapullia ja spagettia. :o/ Harvoin meillä onneksi tällaista on.
On erittäin epäluuloinen kaikille herkuille, söisi vaan ruisleipää ja punajuuria ja juustoa. Päivän aikana saa alas ehkä kokonaisen pullan. Sipsejä syö max. 10 yhdestä pussista. En tiedä kehen on tullut, ei öäitiibsä tai isäänsä ainakaan..
Aamupalaksi porkkana, kurkkua, banaani ja kaakaota.
Lounas oli kanakeittoa, jälkkäriksi 4 fasupalaa.
Välipalaksi oli karjalanpiirakkaa, makkaraa, kurkkua, kaurakeksejä
Iltapalaksi uunikalaa, perunaa, vihanneksia
Suklaalevystä niin paljon kuin haluaa.
lapsi 4v
Kyllä mun mielestä herkkutelu sallittua ja ihan suotavaakin kunhan syödään myös kunnon ruokaa päivänaikana.
Miksi ap pelkkää herkkua koko päivän? Onko lapsi ronkeli?
Kyllähän lapsi herkkuja syö vaikka kuinka, kun on nälkä eikä vanhemmat tarjoa kunnon lämmintä ruokaa tai edes ravitsevaa voileipäateriaa. Joka päivä pitäisi lapsen saada syödä kunnon ateria. Jo siksikin, että saa nälän tyydytettyä. Jos vain herkkua tarjoaa niin ei se nälkä lähde kunnolla. Hiilihydraatti nostaa nopeasti verensokerin ja sitten se laskee myös todella nopeasti, joten taas on nälkä.
Tuossa syy siihen, miksi lapset lihoo. Vanhemmat ei tarjoa kunnon ruokaa, ja esim. koululaiset, jotka joutuvat oleen yksin iltapäivät ja illatkin kotona, napostelevat herkkuja, jotka eivät vie nälkää ja niitä sitten napostellaan älyttömät määrät.
Mutta kyllä se jo vähän kummallista on, jos ei mitään muuta syödä päivän aikana kuin herkkuja. Eikö siinä ala lapsi (ja isompikin ihminen) voida pahoin, mennä täyteen sokerihumalaan jne? Ja sitten pöhötys-ähky ja väsymys? Minä en itse voisi koskaan VAIN herkutella päivää, eikä kyllä tulisi mieleenkään antaa 6-vuotiaani tehdä moista. Herkkuja on saanut kyllä meidänkin poika tänään (aamupäivällä jätskin kaupungilla, päivällä suklaakarkkeja ja lakun " karkkipäivän karkkeina" ja nyt illallisen jälkeen piirakkaa), mutta on kyllä syönyt myös kunnon ruokaa. Aamupalaksi puuroa (ennen sitä jätskiä), lounaaksi pinaattilettuja (ennen niitä karkkeja) ja illalliseksi kanaa ja riisiä (ennen sitä piirakkaa). Juotu on limun lisäksi maitoa ja vettä joka aterialla.
Kyllä se meillä menee AINA niin, että herkkuja saa VAIN terveellisen ruuan lisäksi ja jälkeen. En nyt tuomitse, mutta kyllä kiinnostaa, että miksi teillä ap joskus syödään VAIN herkkuja?
Ei ne lapset siihen kuole eivätkä ronkeliksi ja liian vaativiksi opi. Eivätkä edes liho, kun eihän se kuitenkaan jokapäiväistä ole. En ole vaatinut herkuttelupäivinä syömään oikeaa ruokaa ollenkaan, kun en itsekään syö. Hoikkia ollaan koko perhe.
meidän muksut on syöneet tänään:
aamulla muroja, lounaalla toinen spagettia, toinen maksalaatikkoa, sitten käytiin leffassa muttei kyllä ostettu sinne mitään mukaan, välipalaksi molemmat söi pari mandariinia ja nyt just syövät kana-fetasalaattia maidon kera.
Mäkkärissä käymme max kolme kertaa vuodessa ja karkkipäiviä ei ole (paljon helpompaa kun ei tule sitä kinuamista!). Eilen kyllä saivat maistaa yhdet karkit kun itse olin avannut pikkupussin karkkia.
En voisi antaa lasten syödä noin kuin ap:n muksu. Tuntisin laiminlyöväni heitä.
mutta ihan turha tuputtaa kun ei varmana olis syönyt. ei kaielämä niin vakavaa ole??? vai onko???? ap
totaalisia herkkupäiviä meillä ei ole muuten kuin silloin jos lapset sairastaa; silloin saa syödä just sitä mikä maistuu.