Olen ollut kasvissyöjänä kohta vuoden.
En ole täysin kasvissyöjä, koska syön joskus kalaa ja luomumunia. Mutta lihansyönti on ruvennut tosi paljon ällöttämään.
Olen nähnyt sellaisia unia joissa joudun syömään nakkeja tai jotain porsaan lihaa. Minua on oksettanut ja aamulla on ollut kauhea olo tuosta. Kyllä huomaa että tein oikean valinnan, enää en näköjään edes voisi laittaa toisten ruumiita suuhuni (paitsi sitä kalaa).
Miten teillä muilla, kuinka nopeasti liha on ruvennut ällöttämään?
Kommentit (47)
eläimiä. Kun kuitenkin rakastan koiria, hevosia yms eläimiä. Miksi toisia eläimiä pitäisi kohdella julmasti ja toisia hoivata?
ruokavaliosta viis. Mutta se on totta, että kasvissyöjän tulee hieman tarkemmin kiinnittää asiaan huomiota. Kala on hyvä D-vitamiinin lähde, sen tilalla on sitten syötävä jotain muuta D-vitamiinia sisältävää.
Käytättekö apteekin D-vitamiinivalmisteita ja kuinka paljon?
Kasvissyönti ei ole hoikistanut, mutta olo on paljon parempi nyt. :)
turhaa eläinten kiduttamista. Miksi sille on kuitenkin annettava hyväksyntä esim. ostamalla tehotuotettuja sikoja ja broilereita?
Eikös se Paul mc Cartneyn vaimokin ollut joku himo vegetaristi ja kirjoitteli kaikkia kirjoja ja muuta vouhotusta vegeterismin terveysvaikutuksista ja sit kuoli hyvin nuorena syöpään.
Sorry, mut en usko tollaseen!!!
Selvennätkö mulle ton viestisi pointin kun mun aivoja on 17 vuotta vegetaristina pehmentänyt..
lihansyöntiä ja hieman valita mitä syövät. Se on terveydelle haitallista, jos syödään jatkuvasti lihaa. Liha jää elimistöön " muhimaan" pidemmäksi aikaa ja se on haitallista.
Olin aikoinaan leipomossa jonkin aikaa töissä ja siellä (ainakin siinä leipomossa) munkit upotettiin sianihraan. Ja siihen sokerit päälle. En tosin tiedä, tehdäänkö noin vielä nyt 10 vuotta myöhemmin.
Minulla on kaikki isovanhemmat syöneet koko ikänsä rasvaa, lihaa, läskiä ja ihan oikeaa voita 2cm leivän päällä. Eivät ole koskaan nuhaa pahempaa tautia sairastaneet.
En usko vegetarismiin ollenkaan!
miten miehenne suhtautuvat kasvissyöntiinne? Tarkoitan perheitä, joissa mies on lihansyöjä. Kokkaatteko miehellenne liharuokia?
Mä olen ollut lakto-ovo-vege nyt kohta 7 vuotta, tai kalaa syön välillä kylässä. Itse en ole koskaan ottanut kunnolla selvää mitä kaikkea tulisi syödä korvatakseni lihan ruokavaliossani...onko jollain antaa joku hyvä nettisivu josta löytyisi tietoa. Maitotuotteita käytän vähän, munia syön myös ja pähkinöitä. Tiedän syöväni aika yksipuolisesti, johtuu kyllä vain laiskuudestani ja siitä, että moni ruoka ällöttää (en tiedä miksi).
Minä teen itselleni kasvisruoan, miehelle liharuoan ja laitan lapsille kummankin vanhemman ruokaa. Miestä ei kiinnosta minun ruokailuni niin kauan kun en hänen ruokavalioonsa puutu.
Vierailija:
miten miehenne suhtautuvat kasvissyöntiinne? Tarkoitan perheitä, joissa mies on lihansyöjä. Kokkaatteko miehellenne liharuokia?
Luonnollisesti. Mulla on jotain vikaa aivoissa tänään kun en ymmärrä näitä viestejä. Miksi sekasyöjiä ärsyttää kasvissyöjät?
Ja lopetin lihan syönnin siksi että se alkoi ällöttää. Minäkin muuten näin silloin unia, missä kävelin teurastamolla ruhojen keskellä ym., heräsin aina kun minua oksetti.
En kokkaa miehelleni liharuokia. Ei hän suhtaudu ruokavaliooni oikeastaan mitenkään, paitsi että on alkanut pitää lihaa syöviä naisia jotenkin miehekkäinä " puolilesboina" , siis ihan ensireaktiona kun on kotona tottunut siihen että naisväki ei syö lihaa.
jättää eläimet pois ruokavaliostaan. Ruokaakin riittäisi paremmin, jos lihaa tuotettaisiin vähemmän ja syötäsiin kasvit suoraan itse.
Yhdessä ollaan puhuttu asioista ja hänkin on huomannut kuinka hyvä vaihtoehto tämä on. Ei tulisi mieleenkään enää kokata mitään liharuokia, korkeintaan kalajuttuja tehdään joskus yhdessä. Eikä mies edes ehdottele lihasta ruuan laittamista. :)
Ei lihaa tarvitse sen kummemmin " korvata" . Syökää monipuolisesti, myös kasvisruuasta saa tarvittavat proteiniit ja kaiken muunkin tarpeellisen. Siemeniä ja pähkinöitä meillä menee paljon ja soijaa eri muodoissa.
Käykää vegaaniliiton sivuilla, sieltä löytyy paljon hyvää tieto asiasta. Myös Animalian sivuilla kannattaa vierailla.
t. ap
ei enää kotona laita ruumiista ruokaa. Tyopäivän aikana se vielä saattaa liharuokaa syödä, mutta kotona ollaan kasvislinjalla. t. ap