Sinulla on vauva ja olet sukulaisten kesken juhlapöydässä. Imetätkö pöydässä vai menetkö sivuun?
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkeintä on vauvan hygieenisyys. Vessassa ei kukaan hakua ruokailla, se on yököttävää. Eli jos vaihtoehtona on mennä vessaan imettämään, imetän vaikka linnanjuhlien parrasvaloissa.
Muussa tapauksessa yleensä menisin rauhalliseen nurkkaan, mukavalle istuimelle.
Miten sun tissi muuttuu epähygieniiseksi sen jälkeen kun stut vessan ovesta?
Vauvalle on aivan sama missä se syö.
oho näppäimistö temppuilee. :D
Imetys ei kuulu ruokapöytään. Aivan selvä homma kun katsoo täälläkin yleistä mielipidettä. Tyhmät, itsekkäät ja moukat eivät tätä tajua. Usein samat tyypit ovat muutenkin puusilmiä käytöstavoiltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sen verran voi toisia kunnioittaa, että menee sivumpaan syöttämään. Tissit ei kuulu ruokapöytään, vaikka ne onkin tässä tapauksessa ruokkimiseen ja vaikka ne peittäisi, niin silti.
Mä en kyllä pysty noita mun tissejä jättämään mihinkään säilöön kun liikun, eli kyllä ne on mulla mukana ruokapäydässäkin aina...
Jos olet noin rajoittunut, on varmaan parasta jättää se vauva hoitoon juhlan ajaksi. Imeväisen paikka ei muutoinkaan ole kansaa täynnä olevassa juhlapöydässä. Ajattele muitakin!
Joo, mulla ei vaan ole vauvaa, Ei ole koskaan ollut, ja tuskin enää tuleekaan. Mutta noi tissin pahukset tosiaan seuraa mua ihan joka paikkaan mihin menen. N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toistuva imetyskeskustelu kertoo vain siitä, että julkista paljastelua puolustelevien äitien seksuaalisuudessa on vinouma.
Kyse on exhibitionismista. Jokainen imettänyt tietää, että vauvan ruokinta tuottaa myös seksuaalista mielihyvää. Se on tosiasia.
Julkinen imetys vertautuu psyykkisellä tasolla muiden silmien edessä rakasteluun tai miehillä itsensä palja steluun. Imetyksen ympärille vaan kutoutuu äitimantran sädekehä, jonka turvin exhibitionismista tulee jollakin oudolla tavalla hyväksyttyä.
Eikä tuota!
Kuulemma hyvin monella tuottaa. Sillä on biologinen tarkoitus: äiti haluaa imettää koska se tuntuu hyvältä. Itse en ole imettänyt (ei ole edes lapsia), niin en tiedä kuinka jännältä se tuntuu. Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta näin se on.
Hyvältä siinä prosessia tuntuu se, että se vauva lakkaa kirkumasta nälkäänsä. Eli siinä kyllä korvat lepää, eikä kyllä mikään muu liikahda...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä toistuva imetyskeskustelu kertoo vain siitä, että julkista paljastelua puolustelevien äitien seksuaalisuudessa on vinouma.
Kyse on exhibitionismista. Jokainen imettänyt tietää, että vauvan ruokinta tuottaa myös seksuaalista mielihyvää. Se on tosiasia.
Julkinen imetys vertautuu psyykkisellä tasolla muiden silmien edessä rakasteluun tai miehillä itsensä palja steluun. Imetyksen ympärille vaan kutoutuu äitimantran sädekehä, jonka turvin exhibitionismista tulee jollakin oudolla tavalla hyväksyttyä.
Kolme olen täysimettänyt 6kk ikäiseksi, ei kyllä käynyt seksi mielessä kertaakaan siinä hommassa. Oon sit vissiin jotenkin poikkeava.
Ei kaikilla käykään, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole mikään tavaton ilmiö. Oikeastaan hyvä juttu, että tuota on alettu tuoda esille, koska monelle voi tulla järkytyksenä, että imetys saattaa myös aiheuttaa seksuaalista mielihyvää, vaikka se ei todellakaan johdu oman vauvan syöttämisestä. Kyseessä on vain biologinen ilmiö, mutta kyllä se tuntuu varmasti kamalalta monesta.
Laitatko linkin tekstiin (muualle kuin ylikselle), jossa tämä on todettu? Pikkusen nimittäin tämä tarina itseä kiinnostaa, usemman lapsen äitinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme olen täysimettänyt 6kk ikäiseksi, ei kyllä käynyt seksi mielessä kertaakaan siinä hommassa. Oon sit vissiin jotenkin poikkeava.
Ei kaikilla käykään, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole mikään tavaton ilmiö. Oikeastaan hyvä juttu, että tuota on alettu tuoda esille, koska monelle voi tulla järkytyksenä, että imetys saattaa myös aiheuttaa seksuaalista mielihyvää, vaikka se ei todellakaan johdu oman vauvan syöttämisestä. Kyseessä on vain biologinen ilmiö, mutta kyllä se tuntuu varmasti kamalalta monesta.
Laitatko linkin tekstiin (muualle kuin ylikselle), jossa tämä on todettu? Pikkusen nimittäin tämä tarina itseä kiinnostaa, usemman lapsen äitinä
https://www.terveyskyla.fi/naistalo/seksuaaliterveys/raskaus-synnytys-j…
Kohdassa "imetys, rinnat ja seksuaalisuus" on kerrottu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lisää löytää kun googlaa aiheesta. Ei tosiaan oo mikään ulilautajonnejen fantasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vau.fi/vauva/imetys/kiihottava-imetys/
Toinen linkki... On kyllä häiritsevästi otsikoitu, mutta Imetyksen tuki ry:n imetyskoordinaattorilta kommenttia asiaan liittyen.
Ensimmäisen 6-8 viikon aikana imetin juuri niillä sijoilla, kun olin. Käytännössä olin kotona ja ihmisiä tuli katsomaan vauvaa, jos halusivat. Sen jälkeen imetin sivummalla. Ei ollut illallisia, mutta pöydässä imetys oli hankalaa, niin söin aina sohvalla.
Luonnollinen asia, mutta jos on ollenkaan käsitystä hyvistä tavoista, niin ei rintasyöttöä kyseisissä tilanteissa.
Jos pöydässä ei ole muita kuin sinä, lapsi ja lapsen isä, niin siinä tapauksessa voi imettää pöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Menen sohvalle ihan oman mukavuuden takia. Mutta kyllä minusta pöydässä saa imettää, jos haluaa.
Kyllä kyllä ja pilata muiden ruokahalu lotkottimisiesi takia.
Menin sivummalle. Mihinkään vessaan en koskaan vienyt syömään. Vain pakosta imetin niillä sijoillani ja käytin tarkkaan rättejä suojana. Muut tehköön miten haluavat vauvojensa kanssa.
Sivuun tietenkin. Eikö tämä ole päivänselvää? Omien tissien esitteleminen muille ruokapöydässä ei ole kohteliasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsehän aina masturboin ruokapöydässä, laitan kuitenkin pyyhkeen päälle näkösuojaksi. Tämä on meidän suvussa ihan normaalitapa, kuitenkin luonnollinen asia
Vertasitko juuri imetystä itsetyydytykseen? Voi luoja mikä juntti...
Yhtä junttia on imetys ruokapöydässä yleisellä paikalla -eri-
Miten sun tissi muuttuu epähygieniiseksi sen jälkeen kun stut vessan ovesta?
Vauvalle on aivan sama missä se syö.