Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinulla on vauva ja olet sukulaisten kesken juhlapöydässä. Imetätkö pöydässä vai menetkö sivuun?

Vierailija
25.04.2022 |

Siis joulupöytä, syntymäpäiväpöytä, pääsiäispöytä tms.

Kommentit (202)

Vierailija
161/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin saisi imettää rauhassa menemällä syrjemmäksi. Yksi kerrallaan porukkaa tulee katsomaan, miten somasti se vauva imee. Pahimmat tulee ihan viereen tekemään imemisääniä ja lässyttämään "näin minä työn titumaitoa". Teki mieli lyödä.

Nehän vi####lee sulle hölmö

Vierailija
162/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän paremmassa ravintolassa töissä. Sinne saapui porukka jossa oli muutama aikuinen, äiti ja taapero (3-4v?). Kesken ruokailun äiti vetäisi kovaäänisesti tissin esille "Voiiii onko pikku Viljamillakin nälkä!"

Ja ei kun taapero tissille.

No ei tässä vielä mitään. Hetken päästä muksu lähti tiehensä ja alkoi kierrellä viihdyttämässä muita asiakkaita, eli juoksi ympäri salia ja kävi norkoilemassa vieraiden ihmisten pöydisä. Äiti myhäili miten reipas poika hänellä. Tissi yhä paljaana hän lopulta huusi "Viljami, tuutko ottaan vielä?".

Ja kunpa olisinkin trolli. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä ruumiinosia nyt vain ei kaivella esiin ruokapöydässä. Vikaa on pahemman kerran äidin kyvyissä jos ei mitenkään tajua tai viitsi ennakoida ja 5-10min aiemmin sitä vauvaa imettää edes sen vertaa, että pärjää ruokailun yli, vaan on aivan pakko päästä kesken ruokailun vehtaamaan imetyksen kanssa. Se vaan ei ole kohtelias tapa imettää ruokapöydässä jos paikalla on muitakin kun oman perheen jäseniä. Lähinnä antaa itsekkään ja sellaisen minäminä-kuvan, viis muista, minä vauvoineni olen maailman napa ja imetään kiusallanikin missä lystään.

Ei ole kiva kuunnella vauvan lutkutusta ja ähinää kun syö. Ei myöskään flunssaisen limaisia niistämisröhinöitä, teinin kännykän selailua jne. Saatika nähdä kenenkään nännejä,näitäkin vatipäitä on. Nämä nyt vaan ovat asioita, joita ei ole tapana ruokapöydässä tehdä,vaikka läpeensä normaaleja ovatkin.

Moni vauva myös kakkaa syödessään, onpa se kiva illastaa juhlapöydässä kun yksi ”minä, minä ja minä äiti” kaivaa hikisen tissin ulos ja kuuluu ähinää, lussutusta ja lopulta pärähtelee paska vaippaan, hyvässä lykyssä yli ja leviää jumalaton maitopaskan haju.

Kiitos nykyäidit!

Tämmöinen on nähty ravintolassa viereisessä pöydässä, nainen ohjattiin pois kun mieheni sanoi, ettemme maksa syömistäni, jos se pitää syödä paskanhajussa.

Vierailija
164/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä toistuva imetyskeskustelu kertoo vain siitä, että julkista paljastelua puolustelevien äitien seksuaalisuudessa on vinouma.

Kyse on exhibitionismista. Jokainen imettänyt tietää, että vauvan ruokinta tuottaa myös seksuaalista mielihyvää. Se on tosiasia.

Julkinen imetys vertautuu psyykkisellä tasolla muiden silmien edessä rakasteluun tai miehillä itsensä palja steluun. Imetyksen ympärille vaan kutoutuu äitimantran sädekehä, jonka turvin exhibitionismista tulee jollakin oudolla tavalla hyväksyttyä.

Vierailija
165/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Keski-Euroopassa en ole ikinä nähnyt äitiä joka olisi lyönyt tissin tiskiin ruokapöydässä. Imettävät äidit menee vauvan kanssa rauhaan toiseen huoneeseen esim. makuuhuoneeseen, ja siitä takaisin ruokapöytään. Sama kuin joku vaippojenvaihto. Vauva+vanhempi vähin äänin pois paikalta ja takaisin sen kummempia ilmoittelematta.

Vierailija
166/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisiä ruumiinosia nyt vain ei kaivella esiin ruokapöydässä. Vikaa on pahemman kerran äidin kyvyissä jos ei mitenkään tajua tai viitsi ennakoida ja 5-10min aiemmin sitä vauvaa imettää edes sen vertaa, että pärjää ruokailun yli, vaan on aivan pakko päästä kesken ruokailun vehtaamaan imetyksen kanssa. Se vaan ei ole kohtelias tapa imettää ruokapöydässä jos paikalla on muitakin kun oman perheen jäseniä. Lähinnä antaa itsekkään ja sellaisen minäminä-kuvan, viis muista, minä vauvoineni olen maailman napa ja imetään kiusallanikin missä lystään.

Ei ole kiva kuunnella vauvan lutkutusta ja ähinää kun syö. Ei myöskään flunssaisen limaisia niistämisröhinöitä, teinin kännykän selailua jne. Saatika nähdä kenenkään nännejä,näitäkin vatipäitä on. Nämä nyt vaan ovat asioita, joita ei ole tapana ruokapöydässä tehdä,vaikka läpeensä normaaleja ovatkin.

Moni vauva myös kakkaa syödessään, onpa se kiva illastaa juhlapöydässä kun yksi ”minä, minä ja minä äiti” kaivaa hikisen tissin ulos ja kuuluu ähinää, lussutusta ja lopulta pärähtelee paska vaippaan, hyvässä lykyssä yli ja leviää jumalaton maitopaskan haju.

Kiitos nykyäidit!

Tämmöinen on nähty ravintolassa viereisessä pöydässä, nainen ohjattiin pois kun mieheni sanoi, ettemme maksa syömistäni, jos se pitää syödä paskanhajussa.

Olen todistanut tilannetta, jossa ravintolasaliin tuolille on lapsiperheeltä jäänyt vaippa täynnä sitä itseään. Eli vaippa on vauhdetty pöydässä. Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa?

Vierailija
167/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä toistuva imetyskeskustelu kertoo vain siitä, että julkista paljastelua puolustelevien äitien seksuaalisuudessa on vinouma.

Kyse on exhibitionismista. Jokainen imettänyt tietää, että vauvan ruokinta tuottaa myös seksuaalista mielihyvää. Se on tosiasia.

Julkinen imetys vertautuu psyykkisellä tasolla muiden silmien edessä rakasteluun tai miehillä itsensä palja steluun. Imetyksen ympärille vaan kutoutuu äitimantran sädekehä, jonka turvin exhibitionismista tulee jollakin oudolla tavalla hyväksyttyä.

Imetyskammoisten seksuaalisuudessa se vinouma on kun kuvitellaan että imettämisessä olisi jotain seksuaalista. Todellisuudessa seksuaalisuus on viimeinen asia jota imettävä äiti miettii...

Vierailija
168/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imetyskammoisten seksuaalisuudessa se vinouma on kun kuvitellaan että imettämisessä olisi jotain seksuaalista. Todellisuudessa seksuaalisuus on viimeinen asia jota imettävä äiti miettii...

Taisi osua ja upota? 😊

Vierailija
169/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen lämmittämään tuttipullon tottakai. Toivoisin sukulaiselta, että siirtyisi imettämään muualle. En usko, että moni edes haluaisi siinä toisten ruokaillessa. On se aika tökeröä.

"Jäikö vauvasi ilman rintamaitoa" voi mikä kylmä äiti.

Ei jäänyt, sai myös rintamaitoa n. 3kk. Mutta ulkosalla sitten korviketta ja joskus kotosallakin. Oli kätevää.

Nimenomaan kätevää ja helppoa. Kauhuissani kuuntelin niitä, jotka imettivät suunnilleen kahden tunnin välein.

Mun kaksi ensimmäistä lasta oli käytännössä pullolla alusta lähtien, sitten kun kuopus olikin täysimetyksellä ekat 5kk, vasta tajusin kuinka oikeasti kätevä ruokauílumuoto imettäminen on. Pulloruokinta ja helppous ei kyllä kuulu samaan lauseeseen.

Minulla ainakin imetys oli niin haastavaa, yhtä pelleilyä rintakumien ja lypsämisen kanssa, ja kun maito ei siltikään kunnolla noussut, että jouduinkin lopettamaan imetyksen vauvan ollessa 4 kk, ja kyllä vain pulloruokinta oli yhtä juhlaa sen jälkeen. Korviketta vain pulloon, lämmitys mikrossa, vauvan syöttö ja vauva sai kerralla vatsansa kunnolla täyteen, pullon pesu astianpesukoneessa ja sitten pullon sterilointi mikrossa. Pulloruokintaa ei tietenkään saa kehua, mutta ihan sama, oli jo tarpeeksi paha mieli kun imetys ei onnistunut, joten kai sitä saa nyt edes noihin pulloruokinnan hyviinkin puoliin keskittyä.

Joo, vähän tuommoista se oli mullakin niiden kahden ekan kanssa, ainoa vaan, että toisen kanssa imetys kiellettiin 2 viikon ikäisenä ja toisen kohdalla oli pakko siirtyä pulloon kun maito ei vaan riittänyt 6 vkon ikäisenä. Mutta sitten kun se oikeasti onnistui ilman mitään sähellystä, onhan se nyt kirkaasti helpoin tapa hoitaa se vauvan syöminen. 

Vierailija
170/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme olen täysimettänyt 6kk ikäiseksi, ei kyllä käynyt seksi mielessä kertaakaan siinä hommassa. Oon sit vissiin jotenkin poikkeava.

Vierailija
171/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä tuota!

Vierailija
172/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tuota!

Kuulemma hyvin monella tuottaa. Sillä on biologinen tarkoitus: äiti haluaa imettää koska se tuntuu hyvältä. Itse en ole imettänyt (ei ole edes lapsia), niin en tiedä kuinka jännältä se tuntuu. Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta näin se on.

Vierailija
173/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen verran voi toisia kunnioittaa, että menee sivumpaan syöttämään. Tissit ei kuulu ruokapöytään, vaikka ne onkin tässä tapauksessa ruokkimiseen ja vaikka ne peittäisi, niin silti.

Minne ne naiset laittaa ne tissit siksi aikaa, kun syövät ?

Eiköhän kaikki ole ne tissit jo nähnyt, joten en ymmärrä näitä marisijoita, joille rinnat on niin kammottava asia.

Vierailija
174/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, ihan kuin saisi imettää rauhassa menemällä syrjemmäksi. Yksi kerrallaan porukkaa tulee katsomaan, miten somasti se vauva imee. Pahimmat tulee ihan viereen tekemään imemisääniä ja lässyttämään "näin minä työn titumaitoa". Teki mieli lyödä.

Kauppakeskuksissakin on omat lastenhoitohuoneet vessojen yhteydessä.

Vierailija
175/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä tuota!

Kuulemma hyvin monella tuottaa. Sillä on biologinen tarkoitus: äiti haluaa imettää koska se tuntuu hyvältä. Itse en ole imettänyt (ei ole edes lapsia), niin en tiedä kuinka jännältä se tuntuu. Kuulostaa kyllä melko erikoiselta mutta näin se on.

Sattuu.

Vierailija
176/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupöydässä sisareni imetti riisumalla yläosan paljaaksi, vauva rinnalle ja lopulta kuolainen maitoa valuva rinta roikkui paljaana hetken imetyksen jälkeen, ennenkuin puki taas yläosan.

Meni ruokahalu, vaikka itsekin olen pari lasta imettänyt. 🤮

Vierailija
177/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppakeskuksissakin on omat lastenhoitohuoneet vessojen yhteydessä.

Imettäminen, röyhtäily ja pierut kuuluvat vessaosastolle eikä juhlapöytään tai edes ruokapöytään.

Vierailija
178/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti menen sivuun.

Vierailija
179/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on vauvan hygieenisyys. Vessassa ei kukaan hakua ruokailla, se on yököttävää. Eli jos vaihtoehtona on mennä vessaan imettämään, imetän vaikka linnanjuhlien parrasvaloissa.

Muussa tapauksessa yleensä menisin rauhalliseen nurkkaan, mukavalle istuimelle.

Vierailija
180/202 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme olen täysimettänyt 6kk ikäiseksi, ei kyllä käynyt seksi mielessä kertaakaan siinä hommassa. Oon sit vissiin jotenkin poikkeava.

Ei kaikilla käykään, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole mikään tavaton ilmiö. Oikeastaan hyvä juttu, että tuota on alettu tuoda esille, koska monelle voi tulla järkytyksenä, että imetys saattaa myös aiheuttaa seksuaalista mielihyvää, vaikka se ei todellakaan johdu oman vauvan syöttämisestä. Kyseessä on vain biologinen ilmiö, mutta kyllä se tuntuu varmasti kamalalta monesta.