Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö YAMK-opiskelijankin maksaa opiskeluterveydenhoidosta?

Vierailija
25.04.2022 |

YAMK käydään työn ohessa, niin kyllä vaikuttaisi typerältä maksaa jostain opiskelijaterveydenhuollosta sen takia, että käyt jotain verkkokurssia yhden illan kuussa. Sekä jos satun sairastumaan, niin saikkua haetaan sieltä työnantajan määrämästä terveydenhuollosta, kuin jostain amk.n päädystä missä lääkäri on kerran viikossa paikalla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sinulla on tässä ongelmana. Hoida vaan ne vaivasi kuten aiemminkin jos ei opiskelijaterveydenhuolto kiinnosta.

Vierailija
2/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää maksaa ja en tarvinnut tuota "palvelua" koskaan. Lähes kaikki YAMK: a suorittavat ovat töissä, joten työterveyttähän kaikki melkein käyttävät. Muutenkin, onhan julkinenkin terveydenhuolto olemassa. Mihin tuota ihan välttämättä maksullisena tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItää maksaa.

Mäkin teen sairaanhoitajan opinnot töiden ohessa ja jos lääkäriä tarvitsen niin menen työterveyteen. En todellakaan tarvitse opiskelijaterveydenhuoltoa ja ärsyttää maksaa turhasta.

Vierailija
4/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinulla on tässä ongelmana. Hoida vaan ne vaivasi kuten aiemminkin jos ei opiskelijaterveydenhuolto kiinnosta.

Ap:lla varmaan sama ongelma, että ärsyttää maksaa turhasta! Itse opiskelen sairaanhoitajaksi monimuotona töiden ohessa ja käytän työterveyttä. Kyllä mä olisin tuolle rahalle muutakin käyttöä keksinyt.

Vierailija
5/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, paljonko tuo maksu on vuodessa?

Vierailija
6/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, paljonko tuo maksu on vuodessa?

38,50€ lukukausi eli vuodessa 77€. Mulle ainakin iso summa maksaa tyhjästä.

Vierailija
7/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse te AMKilaiset kateellisuuksinna halusitte YTHS:n piiriin, joten nyt kun saitte, mitä halusitte, niin suu suppuun ja maksakaa kiltisti :)

Kannattaisi miettiä, mitä haluaa.

Vierailija
8/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse te AMKilaiset kateellisuuksinna halusitte YTHS:n piiriin, joten nyt kun saitte, mitä halusitte, niin suu suppuun ja maksakaa kiltisti :)

Eipä mun mielipidettä kysytty koskaan ja kun itse kävin sitä alempaa amkia yli 10v sitten, niin tommosia ollut...

Vierailija
9/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkunhan se KELAN:n ylläpitokin pitää kustantaa! Kyseinen törttöilyorganisaatio saa tällä tavoin itselleen ilmaista rahaa.

Vierailija
10/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain positiivista maksusta pitää etsiä, niin se on hammashuolto.

Vierailija
11/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä aivan älytön systeemi. Itse opiskelen myös yamk-tutkintoa, joka on mahdollista suorittaa täysin verkko-opintoina eli opiskelupaikkakunnalla ei ole pakko käydä koko opintojen aikana. Siksi mukana on (työn ohessa) opiskelijoita ympäri Suomen. Kaikki joutuvat maksamaan tuon maksun. Kun sairastuu tai tarvitsee hammaslääkäriä, tuskin lähtee ajamaan toiselle puolen Suomea, vaan käyttää joko oman paikkakunnan julkisia palveluja tai sitä työterveyshuoltoa. Kukahan tästäkin hommasta vetää rahat välistä? 

Vierailija
12/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yamk opiskelija kirjoitti:

Jos jotain positiivista maksusta pitää etsiä, niin se on hammashuolto.

Teoriassa.

Itseltä puuttuu mm. yksi hammas, kun Otaniemen YTHS lääkäri veti sen pois, eikä paikannut. En silloin nuorena miehenä ymmärtänyt kieltäytyä tuon "lääkärin" toimenpiteestä.

Nykyisellä tiedolla en menisi lähellekään YTHS hammas"lääkäreitä". En sen puoleen julkisen puolen mitään muutakaan hammas"lääkäriä".

Ainoa kerta, kun olen pyörtynyt kivusta, on julkisella puolella hammaslääkärissä. Nevermore!

Vierailija
13/14 |
25.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan ole mihinkään tuollaiseen halunnut. Mä olen aloittanut amk-opinnot tammikuussa joten miten mä olen mihinkään tuollaiseen halunnut ennen sitä? Kuulin koko asiasta vasta joulukuussa kun sain opiskelupaikan.

Halveksut amk:ta ja siellä opiskelevia, mutta sun oma kommentti oli kyllä melkoisen lapsellinen ja typerä.

Vierailija
14/14 |
26.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä aivan älytön systeemi. Itse opiskelen myös yamk-tutkintoa, joka on mahdollista suorittaa täysin verkko-opintoina eli opiskelupaikkakunnalla ei ole pakko käydä koko opintojen aikana. Siksi mukana on (työn ohessa) opiskelijoita ympäri Suomen. Kaikki joutuvat maksamaan tuon maksun. Kun sairastuu tai tarvitsee hammaslääkäriä, tuskin lähtee ajamaan toiselle puolen Suomea, vaan käyttää joko oman paikkakunnan julkisia palveluja tai sitä työterveyshuoltoa. Kukahan tästäkin hommasta vetää rahat välistä? 

No tämä. Itse asun 80km:n päässä opiskelupaikkakunnalta joten en todellakaan mene sinne lääkäriin tai hoitajalle kun työterveys ja päivystys 30km:n päässä. Hammaslääkäri alle kilsan päässä.