Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYS-LOKAkuussa plussanneiden pino

07.10.2006 |

Ajattelin, että olisi ehkä aika siirtyä piinapinkasta pois tieltä.....

Itse plussasin reilu viikko sitten 2 IVF:n ensimmäisestä PAS:sta. Takana lapsettomuutta 4 pitkää vuotta. Hoitoina ollut 3XIUI ja 2xIVF ja 3xPAS.

Tämä on elämäni toinen plussa. Ensimmäinen oli tänä keväänä. Raskaus päättyi kuitenkin km rv10+0.

Olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia juuri plussanneiden kanssa.

Kaikki mukaan!

Rantis rv5+3

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
17.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun kun en oikein uskalla vielä siirtyä plussanneiden puolelle. Eihän sitä vaan osaa vieläkään niin todeksi uskoa ennen kuin sen omin silmin näkee. Vajaa 2 viikkoa sittenhän plussasta sain tietää ja se päivä meni kyllä ihan sumussa ns.järkytyksestä. Enhän vaan ikinä kuvitellut niin sanotusti hoidoilla onnistuvan. Mutta siitähän nyt olen ikionnellinen, että edes alku voi onnistua hoidoilla. Siitäpä annankin kaikille tsemppiä jotka käyvät hoitoja läpi. Alkumetreillä tässä mennään ja arveluttaa sekä pelottaa kaiken maailman asiat. Hoitotaustaa on itselläkin seuraavanlainen

3 x IUI, negaa

1 x IVF/ICSI, negaa

1 x PAS, alkiot ei kestänyt sulatusta

1 x ICSI, negaa

1 x ICSi, plussaa

Päivä kerrallaan eletään ja nautitaan joka päivästä nyt eri tavalla kun pari viikkoa sitten.

Toivo ja 2 siirrettyä, mutta montako sitten näkyy onkin vielä arvoitus.

Vierailija
22/42 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vaivannut ikävät alavatsakivut viimeiset kolme viikkoa. Viime yönä äityivät tosi pahoiksi, aivan kuin olisi sukkapuikkoa työnnetty mahan läpi.

Kävin polilla kontrollissa, kun ovat epäilleet kohdunulkoista raskautta. Raskaus on kuitenkin oikeassa paikassa ja jopa syke näkyi :)

Kipuja aiheuttaa ilmeisesti kohdun seinämän sisällä kasvava myoma, joka on kasvanut kolmessa viikossa lähes sentin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on hyvä meno päällä enkä halua masentaa ketään!

Mutta osaisiko joku neuvoa... Mulla on tilanne, että plussasin elämäni ensimmäistä kertaa syyskuun alussa, nyt rv 8 + 4 ja ennusteena 80 % todennäköisyydellä keskenmeno. Järkyttävän uutisen kuulin viime viikolla eli rv 7: sikiö oli vain 4 mm kun olisi kai pitänyt olla jotain yli 10 vähintään...

Eilen alkoi tuhruvuoto mutta nyt on kalenterin mukaan menkka-aika, joten en tiedä liittyykö siihen. Huomenaamulla on seuraava ultra ja yritän henkisesti valmistautua mitä sieltä kuulen.. mitä on vaihtoehdot, onko tässä enää hyviä vaihtoehtoja odotettavissa.

Tsemppiä teille kaikille!

Vierailija
24/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein aamusta heti testiä, ja haamua pukkasi. Sitä siinä sitten kaksin miehen kans kummastelimme, kyllä se ihan selvästi näkyi, ettei ihan haamujen haamu ollut. No, ajattelin, että teenpä toisenkin testin siinä sitten ei oikeastaan kunnon haamuviivaa näkynytkään (se oli liuskatesti ja tein sen n. 45 min siitä ed. testistä) mutta aavistus viivasta siinäkin, kun oikein tihrusti.

Soitto TAYSiin passitti verikokeeseen, se on puolilta päivin, huomenna soitan tuloksesta.

Koko yön on ollut menkkamaista kipuilua masussa ja selkääkin särkenyt. Vuotoa ei ole eilisaamun jälkeen ollut, mitä nyt rusehtavia hippuja lugemömmön seassa.

Eli tänään on pp14, eka ivf tehty ja tuoresiirto. Nyt tässä sitten pitää vielä huomiseen asti piinailla, että onko se plussa vai mikä se on. Eilen jo aamulla sen vuodon myötä tuli tunne, että tässä tää taas oli, mutta nyt piinaillaankin siis vielä..

Vierailija
25/42 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun halusin onnitella Miinaa. Minulla oli viime hoidon tuloksena oli vastaavanlainen alku alhaisine HCG-arvoineen, joka päättyikin sitten huonommin. Eli hoitoja jatketaan jahka vähäisetkin arvot ovat poistuneet (viime maanantaina oli HCG 60, pp 17). Mahtavaa kuitenkin nähdä, että sinulla kävi paremmin. Onnea jatkossakin!

Milka, en osaa sinua neuvoa, pahoittelut. Toivottavasti olet saanut parempia uutisia tämän aamun ultrassa.

Kuutar, myös sinulle toivotan onnea. Toivottavasti HCG-arvot ovat kohdallaan :o)

Vierailija
26/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pp14 mun hcg oli 87.

Alkuviikosta uusi verikoe.

Joko alkio on kiinnittynyt myöhemmin tai sitten se on lakannut kehittymästä. Jotenkin on fiilis, että kesken meni ;(

Vuotoa ei ole yhtään, rintoja on alkanut hieman aristaa ja koko tämän päivän on ollut etova olo (se voi johtua toki tästä epätietoisuudesta ja masiksesta) ja palelee niin peevelisti (meillä on kyllä vissiin tosi kylmä, voi siitäkin johtua pelkästään, tosin miestä ei palella niin paljon kuin mua...).. Mahakipuilua ei ole juurikaan ollut, tiedä sitten onko se hyvä vai huono merkki?!

Mutta kuinka myöhään IVF:ssä se alkio voisi sitten kiinnittyä, normaalisti se lienee 2-4 päivässä.. Mutta laskujeni mukaan tuolla arvollani kiinnittyminen ois tapahtunu vasta pp8-9, missä se alkio ois luurannut melkein viikon??!

Vai voiko jollain vain nousta nuo arvot hitaammin?

Ei tämä siis kovin lupaavalta vaikuta. Hoitaja antoi kuitenkin jo ekan ultra-ajan, se on kolmen viikon päästä, sinne menen, jos se arvo on ens viikon alussa suurentunut.

Mitenkähän jos tämä nyt menee kesken, että alkaakohan se vuoto itsekseen vai tartteeko lääkkeitä..? Että miten nämä ihan varhaiset keskenmenot tapahtuu..

Että näin.. Yritä nyt sitten tässä viettää mukavaa viikonloppua.

Kaikille ketjulaisille tsemppiä ja halauksia! Ja onnea matkaan!!

Vierailija
27/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vastauksestasi joka tapauksessa. Keskenmeno rv8 parhaillaan päällä :(. En valitettavasti tiedä alkuvaiheen keskenmenoista, joista joku kysyi (en tajua tästä omastanikaan mitään..).

Toivottavasti teidän pinolaisillanne on onni myötä, minä palaan tuonne omaan pinooni ja yritän taas löytää rohkeutta!

Vierailija
28/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miina_H - sinullahan oli hyviä uutisia, eli alun pelkojen jälkeen näyttäisi kaikki olevan OK ultran perustella, hienoa.

Toivolle isot onnittelut plussasta.

Ja milkalle pidetään peukkuja. Samoin kuin Kuuttarelle!

Itse jännittelen ensi viikon ultraa kovasti. Mielialat vaihtelee epätoivosta (km-peko jyllää) satunnaisiin ajatuksiin että nyt tämä onnistuu, eli varsin vuoristorataa mennään. Oireita on kyllä ollut. Oksennusta ei ole onneksi tullut mutta paha olo vaivaa varsinkin iltaisin ja muutaman kerran tullut yökkäysrefleksi. Eilen taas usean päivän hiljaiselon jälkeen nipisti tai oikeastaan vihloi vatsasta oikealta alhaalta. Toiveikkaana tietysti että ne olisi niitä repäisykipuja eli alkio siellä tekee kohdussa itselleen tilaa¿Nyt siis rv 6+2 mennään.

Vierailija
29/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olitkin ehtinyt kertomaan huonot uutiset. Mulla kun tämä kone tökkii niin pitää aina erikseen kirjoittaa viesti ja sitten yrittää jossain välissä postata ja olitkin sitten ollut siinä välissä täällä, kun luin viestit ja sain omani laitettua. Toivotaan kovasti onnea jatkoon.

Vierailija
30/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani, Milka. Vaikka oma, hädintuskin alkanut, raskauteni keskeytyi tosi varhaisessa vaiheessa, tuntui se pieneltä kuolemalta ja suru oli kova. Voin vain aavistaa tunteesi...

Toivottavasti toivut fyysisesti ja psyykkisesti, jotta jaksat taas katsoa asioita eteenpän, mihin ratkaisuun sitten päädytkin. Voimia!

Kuutar, oma HCG arvoni oli pp14:ä 20, eli todella alhainen. Vuoto alkoi seuraavana päivänä ruskeana, mutta jo vuorokauden kuluttua oli ihan kunnon vuotoa. Kävin pp19 uudessa testissä kovien vatsakipujen vuoksi ja tuolloin oli arvo noussut 60:n. Kyseessä ei ole kuitenkaan raskaus. Joten jos vuoto ei ole alkanut, odottele ihan rauhassa, tilanne on vielä täysin auki.

Tuohon mainitsemaasi alkion kiinnittymisajankohtaan olen itse saanut eri käsityksen, eli ymmärtääkseni alkio kiinnittyy n. viikon munasolun irtoamisesta, meidän tapauksessamme hedelmöityksestä. Se taas voi vaihdella, mutta itse muistan pp 6-7 aikoihin tunteneeni menkkamaisia kipuja ilman vuotoa.

Ei kannata siis vielä heittää kirvestä kaivoon, Miinallahan oli samat arvot kuin sinulla ja hän on käynyt jo ekassa ultrassa :o) Tsemppiä!

Vierailija
31/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milkalle tosiaan täältä suuret pahoittelut. Jaksamista!!

Marvik: Mulla on tosiaan pp13 tuhrua, ja hetkellinen vuoto (kesto yhden vessareissun). Tänään on pp15, ei vuotoa, ei edes rusehtavaa. Eipä täs muutakaan voi kuin odottaa. Ostan kyllä apteekista uuden testin ja testaan huomenaamuna kotona, näkis vähän osviittaa, kun vasta ti saan veritestin tuloksen.

Minun käsittääkseni, jos ei ole koeputkihoidosta kyse, niin kiinnittyminen tapahtuu 7-12 vuorokautta oviksen jälkeen. Ja koeputkihoidoissa 2-4 päivää siitä siirrosta, eli se olis sitten niinkuin 4-6 päivää hedelmöitymisestä.. Mutta vasta tosiaan pp2-4. Näin ainaskin olen lueskellut. Ja mullakin muka oli jotain oireiluja pp3 paikkeilla, muttei ne ainakaan kiinnyttymiskipuja voineet olla. Myöhemmin, en muista enää että mikä pp mulla on ollut sellaisia vihlaisuja oikealla alamahassa ja menkkamaisia kipujakin.

Mutta tosiaan, eihän täs voi kuin odotella ja odotella! Kun vielä jotenkin pystyis unohtamaan asian edes hetkeksi. Niin ja toivoa vielä voi! Eli odotetaan ja toivotaan....

Vierailija
32/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ajatukset niin sekaisin, että tulevaa vaikea ennustaa, siihen vaikuttaa niin moni asia. Mutta kyllä minä pärjään.

Toistaiseksi jatkuu pelonsekainen odotus, että miltä tuntuu henkisesti ja fyysisesti kun se sieltä tulee, sillä jatkuvasta vuodosta huolimatta vielä on suurin juttu tulematta. Kivut alkoivat viime yönä mutta eivät vielä sietämättöminä.

Koko raskaus on kuten tiedätte ollut ihmeellisen ja epätodellisen tuntuinen ajatus. Siksi kaiketi tällä kivulla ja muulla on tarkoituksensa: muuten en ehkä koskaan kunnolla tajuaisi olleeni raskaana.

Pahinta aikaa oli se puolitoista viikkoa ensimmäisen ultran tuomion jälkeen. Kun asia nyt lopulta varmistui, tuli myös helpotus - vihdoin tietää missä mennään ja sopeutuminen voi alkaa.

Anteeksi etten kommentoi tarkemmin teidän tapauksianne kun ei ole nyt voimia perehtyä koko pinoon. Toivon että teillä on parempi onni kuin minulla, ja miksei olisi! Ja kyllä se onni minullekin koittaa, siihen on uskottava:).

Vierailija
33/42 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne, minä olen aivan samoilla linjoilla. Kun kerran on tarttunut, niin pakko se on onnistua joskus! Jos nyt toisella kerralla ei olisi tullut minulle edes toivoa, olisin saattanut jättää tähän kertaan.

Vierailija
34/42 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi pahoittelut Milkalle! Voimia!

ON: Minä olenkin ollut pienellä palstatauolla.... nimittäin on tuo pahaolo pitänyt sen verran petin pohjalla. Olen nyt ollut viikon saikulla. Olen lähinnä nukkunut ja oksentanut. Paino tippunut reilun kilon. Nyt tuntuu siltä, että alkaisi helpottamaan, olen kuitenkin jo tänäänkin oksentanut. Kyllä tää tästä, kun tietää että vauvalla on kaikki hyvin.

Kävimme keskiviikkona ultrassa. Vaavi oli 10,7mm pitkä ja sydän pompotti vallan mahdottomasti :)))) Aivan ihana näky! Samalla selvisi, että tuo sulatuspäivä (sulatus edellisenä päivänä siirrosta) lasketaan myös yhdeksi raskauspäiväksi, joten olenkin päivää luultua pidemmällä. Ihan kiva sekin.

Nyt tulikin vaan jaariteltua omia juttuja, mutta tuli niin nopeesti selattua noi aijemmat vietit läpi niin en nyt osaa kommentoida kummemmin.

Vointeja!

Rantis rv 7+5

Vierailija
35/42 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty tänään ja hyvältä näytti tilanne ainakin tällä kertaa. Nyt tuolla klinikalla raskausviikot lasketaankin punkitopäivästä eli nyt olisi rv 7+2 kun itse olin rv 7 laskuissani. Sen mukaan la olisi 11.6. Edellisellä klinikalla muistaakseni laskettiin siirtopäivästä. No päivä pari sinne tänne. Sikiökin vastasi kokoja eli 7+0, oli siis marginaaleissa ja sykekin nähtiin. Nyt sitten pitäisi jaksaa np-ultraan asti odottaa jos kaikki etenee normaalisti. Lääkärin mukaan sikiö oli kasvanut hyvin, edellisessä keskenmenneessähän se oli koko ajan vähän pieni viikkoihin/päiviin nähden. Pidetään peukkuja.

Vierailija
36/42 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana neljä icsi hoitoa ja nyt se vidoin ja viimein onnistui. Aikaisemilla hoidoilla ei saatu edes pakkaseen huuruneniä mutta nyt meni neljä pakkaseen... Ollaan todellakin ihan onnesta yrpykäisenä! Kaksi alkiota siirrettiin ja nyt jännätään 1.11 ultraa. Arvo oli 500 joten hoitaja vaan hymähteli että katsotaan sitten ultrassa montako siellä on kyydissä. Soluja ei kahdella eka kerralla saatu kuin muutama. Sitten lääkemääriä nostettiin huippulukemiin ja pistoshoidot kesti 12pv??? Munarakkuloita saatiin mutta ei munasoluja kuin muutama ja nekin osa jätti jakautumatta. Epäilen että lääkkeen vaihtamisella oli osuutta asiaan kun tämä viides hoitokerta vihdoin ja viimein onnistui... mutta tiedä sitten... ihmeitä voi tapahtua. Toivomme sydämen pohjasta että nyt onnistaa ja saamme oman lapsen/ lapset syliimme.

Vierailija
37/42 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea winterwind. Kiva saada lisää porukkaa remmiin.

Oltiin tipahdettu pinossa jo aika alas, hiljaista siis on. Taitaa muillekkin uni maittaa.

Itse vetelen päivittäin noin 2-4 tunnin päiväunia, on ihan pakko. Pahaolo on jo helpottanut ja olen pystynyt olemaan töissä. Tosin silti varsinkin iltaisin tulee aika huono olo ja välillä vielä pönttöäkin joutuu moikkaamaan. Huomenna menen neuvolaan. Tulee varmaankin aika nopea käynti, koska minulla on keväästä tallella kaikki opukset sun muut, mitä siellä annetaan. Nyt on muutes rinnatkin tulleet kipeeksi. Aijemmin jo vähän panikoin, koska ne eivät olleet kipeät. Mutta nyt on. Mahakin hieman pömpöttää. Ja viimeistään kalpeasta ja väsähtäneestä naamasta näkee, että raskaana ollaan! :)))

Hyviä vointeja ja kirjoitelkaahan kuulumisia!

Rantis rv8+5

Vierailija
38/42 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tällä pasltalla hirveästi kirjoitelllut viimeaikoina. Ultrassa 7+ havaittiin kaksi sikiötä ja sykkeet:) Pahoinvointia on ollut päivittäin. Huomenna eka neuvola, mutta pikainen käynti taitaa tulla, samoista syistä kuin Rantiksella.

Mutta nyt olen aivan peloissani johtuen pari päivää sitten alkaneesta alaselkä-jomotuksesta, samanlaista polttelua kuin ennen menkkoja ja kp1. Viimeksi keskeytyneessä km:ssä oli samanlaisia selkäsärkyjä, sitten loppuivatkin oireet ja km todettiin ultrassa. Pelkään ihan hirveästi, että nyt käy samoin. Mutta ei auta muu kuin mennä taas yksityiselle ultraan (olen ollut jo kahdesti, 7+ ja 8+), koska päivystykseen eivät ota jos ei vuotoa ym ole.

Mutta toivotaan parasta.

Ja kovasti tsemppiä kaikille muille!!!

Vierailija
39/42 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, ehkä tämän jälkeen siirryn tuonne naapuripalstalle:)

Eli ultra tänään, omien laskujen mukaan rv 7+5. Syke näkyi hienosti, himpula oli tosin parkkeerannut itsensä myoman päälle ja aivan kohdun takanurkkaan. Pituutta ei kunnolla saatu mitattua, mutta 1,2 cm saatiin tulokseksi (vastaisi viikkoja 7+3). Punktiopäivän mukaan kuitenkin olisi 8+0.

Ehkäpä seuraavassa ultrassa sitten täsmentyy päivät, kaksi viikkoa tässä pitää jaksaa taas sinne odotella.

Vierailija
40/42 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mondlicht: Aivan mielettömästi onnea tulevista kaksosista!!!! Ihanaa, kun saatiin edes yksi tuplaodottaja mukaan! : )))) Mites on voinnin laita? Joko jomotukset ovat loppuneet? Koska menet ultraan? Mitäs neuvolassa?

Miina: Meidän klinikalla lasketaan ainakin nuo viikot aina hedelmöittymispäivästä, eli punktiopäivästä. Jänniä nuo eri käytännöt. Tuolla tekay.fi osoitteessa on myös raskauslaskuri, jossa voi lasketuttaa lasketunaikansa hedelmöittymispäivän perusteella. Mutta ennenkaikkea ihanaa, kun sinulla on nyt kaikki hyvin! Oli varmasti raskasta aikaa seurailla niitä arvoja niin pitkään.

ON: Pahoinvointi tai siis oksentelu alkanut hellittämään. Jo pari päivää siinä hommassa taukoa. Pahaolo on silti joka ilta! Rinnat ovat kauttaaltaan kipeät. Nyt viimeiset pari päivää on mahaa vihlonut vähän väliä, ilmeisesti/toivottavasti on kohdun kasvusta johtuvia. Tänään lopetan lääkkeet Zumenonin ja Luget. Tätä päivää olen odottanut.... Nyt jouduin käyttämään niitä näin pitkään koska meille tehtiin PAS. Neuvolassa käytiin vain samat vanhat paperit läpi. Otettiin verikoe ja verenpaine. Neuvolantäti koitti myös doplerilla kuunnella sydänääniä (minun yllytyksestä) no eihän ne vielä tietenkään kuuluneet. Menen parin viikon päästä kuuntelemaan jospa jo kuuluisivat. Niskapoimu-ultraan menen rv12+0. Tälläistä tällä kertaa.

Olen myös ajatellut, että jokohan olisi aika siirtyä tuonne plussanneiden puolelle? Eikös Miina ollut ainakin menossa?

Rantis rv9+1

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän