Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette osta niitä kirjoja joita haluatte lukea?

Vierailija
24.04.2022 |

Sen sijaan suostutte jonottamaan kirjaston kirjaa kuukausitolkulla.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei ole rahaa eikä mulle ole ongelma odotella kirjaa. Pääosin kyllä luen vanhempia kirjoja jotka on jo hyllyssä heti saatavilla.

Vierailija
2/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Storytelistä yleensä löydän kaikki mielenkiintoiset uutuudet mutta muuten ottaen kirjoja on niin valtavasti että eihän niitä mitenkään voisi ostaa kaikkia itselle, lukea kerran ja sitten... heittää pois? Vai mitä ehdotat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kolme kirjaa viikossa. Tulisi tosi kalliiksi ostaa ne ja missä ja miksi  säilyttäisin kirjavuoria? Jonotussysteemihän on hyvä, nytkin minulla on 68 kirjaa varauksessa ja aina on pari kolme kirjaa viikossa tulossa minulle. Hyvin toimii.

Vierailija
4/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku kirja jonka haluan lukea heti, ostan sen. Jos ei ole niin väliä saanko heti luettavaksi niin sama odottaa pari viikkoa jonossa (täällä ei tarvi kauaa jonotella) ja säästyy rahat. Olisi kyllä varaa aina ostaakin mutta näen tuon turhaksi rahan tuhlaamiseksi kun voi lukea ilmaiseksikin.

Vierailija
5/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omistaa mitään ylimääräistä- miksi säilöisin nurkissa kirjaa jonka olen jo lukenut.

Kirjastoa en juuri käytä mutta nextstory on huippu. Sieltä löytyy kaikki

Vierailija
6/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan ole rahaa ostaa jokaista kirjaa, jonka haluaa lukea. Varsinkin, kun suuri osa niistä on kuitenkin sellaisia, joita ei halua lukea useampaan kertaan, joten ei niitä kannata omistaa.

Eikä minua haittaa jonottaa kirjaa kirjastosta, vaikka siihen sitten menisikin kuukausia. Joskus nuorempana saatoinkin olla tuskissani, kun jouduin odottamaan jotain kirjaa, jonka kovasti halusin lukea, mutta nyt en aina edes muista varanneeni jonkin tietyn kirjan ennen kuin tulee ilmoitus sen saapumisesta. 

Vierailija
7/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luen kolme kirjaa viikossa. Tulisi tosi kalliiksi ostaa ne ja missä ja miksi  säilyttäisin kirjavuoria? Jonotussysteemihän on hyvä, nytkin minulla on 68 kirjaa varauksessa ja aina on pari kolme kirjaa viikossa tulossa minulle. Hyvin toimii.

Minäkin teen aina niin että selaan kustantajien uutuusluettelot, listaan ylös ja myöhemmin selaan storytelistä tai kirjastosta jomman kumman valikoimasta löytyy aina. Yleensä ehdin kuunnella storytelistä alkuperäisteoksen jo englanniksi ennen suomenkielistä julkaisua.

Vierailija
8/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat on aika kalliita. 

Vierailija
9/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan jos kiinnostaa tarpeeksi ja meinaan lukea useamman kerran.

Vierailija
10/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin ekologista ostaa kirjoja, jotka lukee vain kerran, mutta kyllä minä myös ostan kirjoja. Tässä kuussa olen tilannut muistaakseni viisi kirjaa ja maaliskuussa 5-6. Tammi-helmikuun ostoja en enää muista.

Vierailija
11/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin teen aina niin että selaan kustantajien uutuusluettelot, listaan ylös ja myöhemmin selaan storytelistä tai kirjastosta jomman kumman valikoimasta löytyy aina. Yleensä ehdin kuunnella storytelistä alkuperäisteoksen jo englanniksi ennen suomenkielistä julkaisua.

Samoin teen minä. Nyt on jo ilmestyneet kustantajien syksyn kirjat ja kymmeniä (68) uutuuskirjoja jonotan jo, vaikka vasta syyskuussa ilmestyvät. Tiedän ne hyvät kirjailijat ja tiedän mitä haluan lukea. Netin kautta on hyvä varata  ja helppo vain hakea kirjakasa kerran viikossa ja palauttaa samalla luetut kirjat.

Vierailija
12/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kerätä enempää tavaraa kotiini. Yleensä olen saanut kirjastosta haluamani kirjat heti. Ei minulla ole tarvetta lukea aina juuri niitä muodikkaimpia uuduuskirjoja.

Vierailija
13/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tilaa niille kirjoille. 

Vierailija
14/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan lempiklassikoita, harrastekirjoja ja sellaisia, jotka eivät ole kertakäyttökamaa. 

Vierailija
15/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan, koska olen laiska enkä jaksa mennä kirjastossa jatkuvasti käymään enkä miettiä palautuspäiviä. Toisaalta myös inhottaa miten likaisia nuo kirjat on enkä halua sellaisia kotiini. Asun maassa, jossa Amazon tuo kirjat 24h sisällä kotiovellesi ja ei ne hinnatkaan päätä huimaa. 

Vierailija
16/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahat meni jo vihreille bensaveroina, kiinteistöveroina, sähköveroina, autoveroina ja muina veroina. Ei jäänyt rahaa kirjoihin

Vierailija
17/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihkä laitan lukemani kirjat joita en halua omistaa. 6kk 50 kirjaa. kirjasto rules!

Vierailija
18/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista mitä kirjoja olen kirjastosta varannut. Kun luen jonkun uutuuskirjan arvostelun Hesarista tms. niin varaan sen samantien. Saattaa olla varausnumero 14 tai 114 tai jotain muuta. Ihan sama. Se tulee sitten kun tulee. Mulla on kirjastoon matkaa 500 m. Samalla kun käyn, otan sitten yleensä jotain muutakin luettavaa. 2-3 kirjaa on aina yöpöydällä.

Voisin ostaakin mutta ongelma on juuri se, mihin ne laittaa? Hävitin lähes kaikki kirjani 8 vuotta sitten kun muutin enkä halua enää hankkia uusia.

Vierailija
19/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain tosielämästä kirjoja ostan itselleni esim.Ranskan muugalaislegiona käsiteleviä kirjoja.Koska 2 veljeäni ne kävi.Koskaan eivät kertoneet palveluajoista jotka pitkät heillä oli elämä legioonalaisina. He ovat jo kuoleet.Etsin kai velijiäni niistä?Kun netti on dokumenttejä ranskan muugalaislegiona: tube.Katson niitä.Kirjasto on oiva kirjoja lainata .Luen vain kirjoja tosielämästä.Tv sama katson dokumentit.En saippua ooperoita.

Vierailija
20/28 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostaa, kun on hyvin toimiva kirjastolaitos? Ei minulla niin kiire ole, tai jos on, niin sitten tietysti ostan. Yritän lähinnä päästä eroon nykyisistäkin hyllyssä olevista kirjoista, sillä ei minulla ole tapana lukea kirjoja moneen kertaan. Ostan korkeintaan harrastuksiin liittyviä kirjoja.