Mies ei halua sitoutua perheeseen
Olen tapaillut/ ollut parisuhteessa nyt noin puolen vuoden ajan mukavaan mieheen. Miehen tietty etäisyys kuitenkin huolettaa. Pääsiäisenä hän ei viettänyt minun ja kahden lapseni kanssa neljästä vapaapäivästä kuin yhden päivän ja nyt kun tuli puheeksi tuleva vappu, niin senkin hän kuulosti viettävän jossain mökillä. Sanoi, että voidaan perjantaina alkuillasta nähdä, mutta siinä vissiin kaikki. Onko tämä mies kuitenkaan loppujaan kanssani tosissaan?
Kommentit (36)
Hyvä viesti suoraan Porvoosta, ap. 4/5
Katso vaan rehellisesti tosiasioita silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet siis alle puolen vuoden hengailun jälkeen jo tunkenut lastesi elämään vieraan miehen ? Muista, että mies ei ole suhteessa lastesi kanssa, vaan sinun.
No montako vuotta pitäisi mielestäsi odottaa? vanhainkotiin saakka?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä viesti suoraan Porvoosta, ap. 4/5
Se on jännä, että aina löytyy se joku palsta-f.e.m.a.k.k.o, joka ihmissuhdealoituksiin toteaa aina heti kärkeen tuon trollipaskakommentin. Ikinä mikään juttu ei voisi olla totta.
Miestä ei kiinnosta alkaa varaisäksi lapsillesi. Hän haluaa tavata vain sinua, aikuisten kesken.
Laita lapset isälleen hoitoon ja lähde tämän uuden miehen kanssa vaikka sinne mökille viettämään aikaa hänen kanssaan. Miksi oletat, että hän tulisi käyttämään aikaansa katsellakseen sinun ipanoitasi kun voisi tehdä jotain mukavaakin sen asemesta.
Oletko edes kysynyt mieheltä millaista suhdetta hän haluaa? Haluaako suhteen jossa tapaatte silloin kun lapset eivät ole sinulla vai haluaako mieskin alkaa uusperheeseen? Voi hyvinkin olla ettei mies halua mitään uusperhekuviota mutta tapailu sinun kanssa lapsivapaina aikoina on juuri sellainen rento suhde jota hän etsii. Oletko vain olettanut, että mies haluaa alkaa kasvattamaan ja elättämään jonkun toisen lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Miestä ei kiinnosta alkaa varaisäksi lapsillesi. Hän haluaa tavata vain sinua, aikuisten kesken.
Laita lapset isälleen hoitoon ja lähde tämän uuden miehen kanssa vaikka sinne mökille viettämään aikaa hänen kanssaan. Miksi oletat, että hän tulisi käyttämään aikaansa katsellakseen sinun ipanoitasi kun voisi tehdä jotain mukavaakin sen asemesta.
No lapset nyt tulevat olemaan osa minua aina, ja ovat alaikäisiä vielä yli kymmenen vuotta (4v ja 6v). Pitäisikö minun luopua heistä, jotta voisin aloittaa parisuhteen, vai mikä on tämä ihmeellinen ajatusmaailmasi?
ap
Vierailija kirjoitti:
No lapset nyt tulevat olemaan osa minua aina, ja ovat alaikäisiä vielä yli kymmenen vuotta (4v ja 6v). Pitäisikö minun luopua heistä, jotta voisin aloittaa parisuhteen, vai mikä on tämä ihmeellinen ajatusmaailmasi?
ap
Ei tarvitse kimpaantua.
Ajatusmaailmani ei ole kovin ihmeellinen. Miestä ei vaan välttämättä kiinnosta lapset, vaan sinä ja sinun kanssasi vietetty aika ilman häiriötekijöitä. Voitte tapailla ihan hyvin silloin kun lapset eivät ole sinulla hoidossa. Mies sitten päättää itse, haluaako omia lapsia aikanaan ja kenen kanssa niitä haluaa. Vai haluaako ollenkaan moisia riippakiviä elämäänsä.
Voi hyvin olla että, mies ei halua viettää aikaa aapeen ja tämän lasten kanssa. Se on ihan ok.
Ihan yhtä ok on, että ap ei ehkä halua suhdetta sellaisen miehen kanssa, joka ei halua häntä lapsineen. Ei ole pakko ryhtyä parisuhteeseen juuri tämän miehen kanssa. Muitwkin löytyy ja ehkä yksinäänkin on kivempi.
Asun yhdessä miehen kanssa jolla on 2 lasta. Nyt ovat jo teinejä, mutta yhteenmuuttaessamme oli selviö että ne ovat miehen lapsia, eivät minun, ja mies hoitaa omansa.
Kannattaisi varmaan keskustella ja muistella siinä sivussa, että mitä mies sanoi hakevansa tapailun alkuvaiheessa. Niinkuin moni jo täällä todennut, ei välttämättä halua viettää yhdessä aikaa, vaan vain sinun ja ehkä yhdessä sinun ja kavereiden kanssa. Jos sinulla ei sellaiseen ole halua, tuo keskustelu siitä, mitä haluatte, voisi valaista tilannetta ja ehkä ette tuhlaisi toistenne aikaa. Vaikuttaa siltä, että ei hän ihan hirveästi halua sitoutua ja ei vaikuttaisi nyt niin kauhean ihastunutkaan olevan, jos lähtee mieluummin mökkeilemään kuin olisi sinun seurassasi, vaikka lapset. Yksi vaihtoehto on, että on seurassasi, kunnes löytää lapsista vapaan paremman.
Oli aloitus totta tai ei, niin mies ei ole lastasi isä ja jos hän ei ole kiinnostunut viettämään aikaansa lastesi kanssa, niin se on hyvin ok. Jos mies haluaa viettää aikaansa yksin tai omissa porukoissaan, niin hän saa myös tehdä niin.
Sinä voit taas päättää onko sellainen elämä mieleesi vai ei, mutta miehen puolesta et voi tehdä päätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihme marttyyriksi aloit. Ei tietenkään tarvi luopua lapsista vaan siitä miehestä! Yh:n vaan on hyväksyttävä että todella moni mies ei ole kiinnostunut uusperhe-elämästä eikä heitä voi siihen pakottaa. Hienoa jos satut löytämään miehen joka tuohon alkaa mutta jos et löydä niin sitten ei voi muuta kuin tyytyä tapailuun lapsivapaina aikoina tai pysyä sinkkuna. Ei ketään voi pakottaa suhteeseen jollaisessa hän ei halua olla.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi varmaan keskustella ja muistella siinä sivussa, että mitä mies sanoi hakevansa tapailun alkuvaiheessa. Niinkuin moni jo täällä todennut, ei välttämättä halua viettää yhdessä aikaa, vaan vain sinun ja ehkä yhdessä sinun ja kavereiden kanssa. Jos sinulla ei sellaiseen ole halua, tuo keskustelu siitä, mitä haluatte, voisi valaista tilannetta ja ehkä ette tuhlaisi toistenne aikaa. Vaikuttaa siltä, että ei hän ihan hirveästi halua sitoutua ja ei vaikuttaisi nyt niin kauhean ihastunutkaan olevan, jos lähtee mieluummin mökkeilemään kuin olisi sinun seurassasi, vaikka lapset. Yksi vaihtoehto on, että on seurassasi, kunnes löytää lapsista vapaan paremman.
Toivottavasti mies löytää paremman.
Taas yksi av-yh joka luulee että miehet riemusta kiljuen alkaa varaisäksi jonkun toisen miehen lapsille. Uskomatonta typeryyttä. Älä tuputa niitä lapsia sille, se ei halua niitä vaan haluaa olla sinun kanssa. Viet lapset hoitoon, ei treffailukumppani ole mikään sellainen jonka kanssa aletaan leikkiä perhettä. N39
Nyt pistät ap koivet suppuun ja kerrot miehelle, että pimppalooraa ei tule. Sitten katsot mitä mies tekee. Jos hän jää luoksesi, niin hän ei ole kanssasi vain reiän takia Jos taas mies katoaa, niin tiedät mikä piti miehen luonasi.
Aika outo otsikko. Mihin perheeseen miehen pitäisi sitoutua? Eihän hänellä ole perhettä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt pistät ap koivet suppuun ja kerrot miehelle, että pimppalooraa ei tule. Sitten katsot mitä mies tekee. Jos hän jää luoksesi, niin hän ei ole kanssasi vain reiän takia Jos taas mies katoaa, niin tiedät mikä piti miehen luonasi.
Koska ap on synnyttänyt ja varmaan alatiesynnytyksenä, niin tässä tapauksessa kyseessä lienee taidokas poskihoito tai kakkosen tarjoaminen, joka saattaisi olla syynä miehen mielenkiintoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Vähän näyttää siltä, että mies ei ole ap:n kanssa ap:n säkenöivän älyn takia.
Sinä olet siis alle puolen vuoden hengailun jälkeen jo tunkenut lastesi elämään vieraan miehen ? Muista, että mies ei ole suhteessa lastesi kanssa, vaan sinun.