Alan miehet eli puliukot ovat kyllä jonkin sortin yli-ihmisiä, kun kykenevät juomaan kuukausia ja jopa vuosiakin. Itse olen ihan romuna neljän päivän jälkeen
Yritän tässä rikkoa nuoruuden ryyppyputki-ennätystä 20 vuoden takaa ja silloin vedin alkkista 9 päivää. Oon jo muutaman tunnin yrittänyt saada voimia mennä alkoon ja kaljakauppaan, mutta ihan hirveä tutina päällä ja oksennus lentää heti kun nousee ylös.
Joka aamulle on tähän asti ollut tarkoituksella viinaa ja kaljaa olon korjailuun, mutta viimeöisten vierailijoiden jäljiltä ei ole mitään millä korjailla.
Tähänkö se ennätyksen jahtaaminen nyt sitten kariutui?
M37
Kommentit (101)
Takana 15 vuotta ryyppäämistä. Työssä ollut kokoajan, ei poissaoloja. Jokapäivä 4-10 annosta. Vedin maratonin 4 vuotta sitten. Salitreeniä lisäksi. Viimeiset 10kk huutaa kroppa hoosiannaa, oksennan jokapäivä, tärisen ja hikoilen. Nyt on elimistö loppu. 1km lenkki aiheuttaa yrjön ja vapinan. Näen painajaisia, nukun pätkissä, ahdistaa niin helvetisti, en jaksa enää. Hirveintä on tuo monen päivän darra, mikä on edessä. Kuiva humala, syyllisyys, itseinho. Tässä on kaksi vaihtoehtoa arkku tai raittius.
Olen 51v nainen, 54kg/168cm.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oo koskaan pystynyt juomaan edes kahtena iltana peräkkäin. Pari kertaa kokeillut ja seurauksena huono olo tulee jo toisen päivän eka alkoannoksesta. Muutenkin krapulani ovat yhdestäkin kevyemmästä illasta aivan hirveitä. Olen täysin poissa pelistä seuraavan päivän. En usko et harjoittelukaan auttaisi.
Sama juttu. Nuorena kokeilin juoda krapulassa, kun kaveritkin joi, niin menin tulipunaiseksi ja pulssi hakkasi toista sataa. Sen jälkeen en ole yrittänyt. Olo ei parantunut yhtään, vaan meinasin kuolla.
Iän mittaan krapulapäivien määrä lisääntyi tahtiin 1pv lisää/10 vuotta. Nyt 50+ iässä olen kohtalaisesta kännistä 5pv kipeänä. En ole enää vuosiin juonut humalahakuisesti, ja puoli pulloa on maksimi. Jos juon illalla 18 jälkeen edes lasillisen, seuraava yö on pilalla.
En tajua miten joillakin kroppa kestää juomista!
Oksettaa vai? mua harvoin oksettaa kun vedän putkia. Riippuu mitä juo. No on pari rykäsyy saattanu tulla mutta sitten taas alkoo koneeseen. laadulla ei väliä. Kyl jotain pitää syödäkin. Mutta ihmettelen jos jatkuvasti oksettaa. oisko sydämesä häikkää? kaljalla pääset pikkuhiljaa putkesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Takana 15 vuotta ryyppäämistä. Työssä ollut kokoajan, ei poissaoloja. Jokapäivä 4-10 annosta. Vedin maratonin 4 vuotta sitten. Salitreeniä lisäksi. Viimeiset 10kk huutaa kroppa hoosiannaa, oksennan jokapäivä, tärisen ja hikoilen. Nyt on elimistö loppu. 1km lenkki aiheuttaa yrjön ja vapinan. Näen painajaisia, nukun pätkissä, ahdistaa niin helvetisti, en jaksa enää. Hirveintä on tuo monen päivän darra, mikä on edessä. Kuiva humala, syyllisyys, itseinho. Tässä on kaksi vaihtoehtoa arkku tai raittius.
Olen 51v nainen, 54kg/168cm.
Tiedoksi ettei kannata lopettaa siltä seisomalta. Ota joka päivä vaan vähemmän. Kohtauksien riski kasvaa, jos lopetat heti. Mulla meni viimeksi 5 päivää nukkumatta, sydän hakkaa ja näkee/pelkää kaikkea mahdollista. Yritän taas lopettaa, mutta tehtävä vähitellen. Tsemiä, yritetään yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ennätys oli joskus nuorempana 7päivää kun oli festarit ja niiden jatkot, muistan kyllä miten puolikuollut olin jälkeepäin vaikka oli nuoren bilekestävyys. Äitini luuli että olin kuollut kun kotiin päästyä vaan nukuin ja välillä kirjaimellisesti ryömin vessaan.
No jos kunnon juomiset on taustalla niin ei siinä nukuta ollenkaan. Unet on poissa.
Jep, helpostihan tuo krapula on mennyt jos on saanut vaan nukuttua :D mä en seitsemän päivän jälkeen saisi ollenkaan unta kuin ehkä joskus darrapäivän jälkeisenä aamuyönä ja silloinkin jotain vartin pätkiä täynnä painajaisia ja kroppa ja lakanat litimärkiä hiestä. Vielä vähintään kaksi seuraavaakin yötä menisi hikisenä ja lyhyissä pätkissä. Päivisin pitäisi kestää karseaa ahdistusta, toivottomuutta ja paniikkikohtausmaisia oloja.
Joo se unettomuus juomisen jälkeen on pahinta. Ensimmäinen yö niin ei toivoakaan saada unta. Monta kertaa yrittänyt niillä kaupan melatoniineilla. Ei ne auta. Väsyttävät kyllä mutta eivät nukuta. Kaksi-neljä yötä menee että saa esim. 5 päivän putken jälkeen kunnolla nukuttua.
eikö lääkäri anna mitään reseptiä unettomuuteen ? Allergialääkkeetkin voi auttaa,sellaiset missä on zetiritsiiniä.
Meinaatko että lääkäriltä saisi jotain krapulan aiheuttamaan unettomuuteen? En usko kun eivät anna edes krooniseen unettomuuteen. Onhan tällä palstalla kirjoitettu vaikka kuinka paljon unettomuudesta ja kuinka huonosti siihen saa apua.
riippuu vähän lääkäristä. Kyllä juopoilla on lääkkeitä unettomuuteen esim.tenoxia. riippuu miten osaat sitä pyytää. Jos mielenterveys vaikka kärsii unettomuudesta tai perhe ei pitäisi ongelmia olla saamisessa.
Jaha että pitää osata pyytää tietyllä tavalla. En saa nukuttua muutamaan yöhön kun ryyppään x monta päivää. Ei taida olla oikea tapa? Pitäisi ilmeisesti valehdella sujuvasti se syy mihin tarvii.
lääkärit katsoo asoita eri lailla. Uni-ja rauhoittavat lääkkeet ovat myös kysyttyjä myyntitarkoituksessa eli jos epäilee että voi mennä siihenkin niin ei myönnä. Myöskään jos olet vielä nuori niin eivät anna ettet jää kiinni niihin. Lääkärit aina arvioivat kelle niitä antavat. Parin päivän unettomuus on ihan tavallista juomisen jälkeen,ei se tarvi lääkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin tehtäis näistä reality ohjelma missä voitais seurata heidän arkea? just pikku kaupunkien lähiöistä ympäri suomea ja muutama pääkaupungilta. voisin jopa alkaa katsomaan tvtä jos tommonen ohjelma tehtäis.
Joo olisi hyvä ihan paras sellainen joku vaikka puliukko-Big brother-formaatti, jossa alan miehet saisivat vapaasti vetää keittoa ja sit katotaan kuka lähtee k*set ja p*skat housussa voittajana kotiin kolmen kuukauden tankkaamisen jälkeen. :D ap
Alkoholistin läheisenä olen itse vähän eri mieltä. Tuo olisi epäeettistä. Mutta muuten heidän elämäänsä voisi seurata hyvinkin ja auttaa pääsemään katkaisuun/aa-ryhmään ym. Moni heistä on sen pultsarihabituksensa alla oikeasti älykäs, lempeäluonteinen ja kiinnostava ihminen.
minun isäni oli alkoholisti ja joi itsensä hautaan. ei tuo formaatti ole sen epäeettisempi kuin normi paritus bigbrother.
Luulen, että ne alkoholisoituvat, joiden kroppa ei ole moksiskaan.
Eli se on geeneissä, ettei tule kunnon krapulaa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ennätys oli joskus nuorempana 7päivää kun oli festarit ja niiden jatkot, muistan kyllä miten puolikuollut olin jälkeepäin vaikka oli nuoren bilekestävyys. Äitini luuli että olin kuollut kun kotiin päästyä vaan nukuin ja välillä kirjaimellisesti ryömin vessaan.
No jos kunnon juomiset on taustalla niin ei siinä nukuta ollenkaan. Unet on poissa.
Jep, helpostihan tuo krapula on mennyt jos on saanut vaan nukuttua :D mä en seitsemän päivän jälkeen saisi ollenkaan unta kuin ehkä joskus darrapäivän jälkeisenä aamuyönä ja silloinkin jotain vartin pätkiä täynnä painajaisia ja kroppa ja lakanat litimärkiä hiestä. Vielä vähintään kaksi seuraavaakin yötä menisi hikisenä ja lyhyissä pätkissä. Päivisin pitäisi kestää karseaa ahdistusta, toivottomuutta ja paniikkikohtausmaisia oloja.
Joo se unettomuus juomisen jälkeen on pahinta. Ensimmäinen yö niin ei toivoakaan saada unta. Monta kertaa yrittänyt niillä kaupan melatoniineilla. Ei ne auta. Väsyttävät kyllä mutta eivät nukuta. Kaksi-neljä yötä menee että saa esim. 5 päivän putken jälkeen kunnolla nukuttua.
eikö lääkäri anna mitään reseptiä unettomuuteen ? Allergialääkkeetkin voi auttaa,sellaiset missä on zetiritsiiniä.
Meinaatko että lääkäriltä saisi jotain krapulan aiheuttamaan unettomuuteen? En usko kun eivät anna edes krooniseen unettomuuteen. Onhan tällä palstalla kirjoitettu vaikka kuinka paljon unettomuudesta ja kuinka huonosti siihen saa apua.
riippuu vähän lääkäristä. Kyllä juopoilla on lääkkeitä unettomuuteen esim.tenoxia. riippuu miten osaat sitä pyytää. Jos mielenterveys vaikka kärsii unettomuudesta tai perhe ei pitäisi ongelmia olla saamisessa.
Jaha että pitää osata pyytää tietyllä tavalla. En saa nukuttua muutamaan yöhön kun ryyppään x monta päivää. Ei taida olla oikea tapa? Pitäisi ilmeisesti valehdella sujuvasti se syy mihin tarvii.
lääkärit katsoo asoita eri lailla. Uni-ja rauhoittavat lääkkeet ovat myös kysyttyjä myyntitarkoituksessa eli jos epäilee että voi mennä siihenkin niin ei myönnä. Myöskään jos olet vielä nuori niin eivät anna ettet jää kiinni niihin. Lääkärit aina arvioivat kelle niitä antavat. Parin päivän unettomuus on ihan tavallista juomisen jälkeen,ei se tarvi lääkitystä.
Ikää on 50 ja nämä krapulassa valvomiset alkoi noin 10 vuotta sitten. Olkoon se valvominen vaikka kuinka tavallista niin pirullista se on. Varmasti haitallistakin mutta ei kait se auta kuin kärsiä koska apua siihen ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin tehtäis näistä reality ohjelma missä voitais seurata heidän arkea? just pikku kaupunkien lähiöistä ympäri suomea ja muutama pääkaupungilta. voisin jopa alkaa katsomaan tvtä jos tommonen ohjelma tehtäis.
Joo olisi hyvä ihan paras sellainen joku vaikka puliukko-Big brother-formaatti, jossa alan miehet saisivat vapaasti vetää keittoa ja sit katotaan kuka lähtee k*set ja p*skat housussa voittajana kotiin kolmen kuukauden tankkaamisen jälkeen. :D ap
Alkoholistin läheisenä olen itse vähän eri mieltä. Tuo olisi epäeettistä. Mutta muuten heidän elämäänsä voisi seurata hyvinkin ja auttaa pääsemään katkaisuun/aa-ryhmään ym. Moni heistä on sen pultsarihabituksensa alla oikeasti älykäs, lempeäluonteinen ja kiinnostava ihminen.
Olen myös itse joutunut kasvamaan alkoholisti-äitin alaisuudessa, mutta hän kyllä piti minusta melko hyvää huolta alkoholismistaan huolimattaa. Myös iso osa ystävieni vanhemmista oli/on alkoholisteja. Itse en ole tästä ennätysyrityksestä huolimatta alkoholisti, mutta juon kyllä suunnilleen yhdet kännit per viikko. Tämä on vaan joku sellainen projekti, jolla haluan päästä naurattamaan ystäviäni. Olen aika erikoinen tyyppi. Ja tunnen paljon päihdeongelmaisia ihmisiä muutenkin, enkä väheksy heitä päihdeongelman perusteella, sillä kaikki he ovat älykkäitä ihmisiä. Ap
Olihan aiheesta brittitutkimus että älykkäät käyttävät herkemmin alkoholia ja muitakin aineita. En muista sanottiinko siinä syytä miksi niin on.
Miksi sun pitäisi rikkoa joku helvetin epäterveellinen ennätys? Kyllä se tuon ikäisenä jo tuntuu olossa. Ei pysty juomaan niin paljon kuin nuorena.
Ne "alan miehet" kuolevat viisikymppisinä, kun maksa posahtaa. Ja kyllä niillä paska olo on koko ajan, mutta viinaa on pakko saada koska ilman sitä tulee tutinaa ja pahoinvointia ja olo on vielä pahempi kuin juodessa.
Huhhuh mikä ketju... mutta pajaria ei vaan voida laillistaa, koska rapauttaisi kansan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikää on 50 ja nämä krapulassa valvomiset alkoi noin 10 vuotta sitten. Olkoon se valvominen vaikka kuinka tavallista niin pirullista se on. Varmasti haitallistakin mutta ei kait se auta kuin kärsiä koska apua siihen ei saa.
näitä siitepölyallergia lääkkeitä saa ilman reseptiäkin mutta ne täytyy sisältää setiritziniä jotta väsyttäisi esim. Histec on sellanen. Jos on vaikka niskat jumissa lääkäri voi kirjoittaa sirdaluddeja nekin toimii hyvin. Triptylit ovat sekä mielialalääkkeitä että hermosärkyyn jos on sellaista vikaa,nekin väsyttävät. Ja tietysti illalla otettuna.
Ennen oli pontikkapannut sahtia joka talossa ja kotiviiniä että tehän heikkoja olette.Kyllä pää täyteen jutusta tulee 2 päivän krapula mutta alan miehet juo vuoden syömättä samoissa vaatteissa.Hietsussa on kunnan miesten yömaja voitte lahjoittaa sinne miesten pipoja lapasia uimahousuja kalsareita t paitoja villapaitoja ne käsitellään ennen käyttöä.Sukista kengistä pulaa.Miehet nukkuu eniten talvella siellä.Myös naisille on vastaavia.Ne joilla on esimerkiksi hyviä naisten vaatteita niin ensikodit myös.Narkomaaneilla on omia auttamis pisteitä nehän myy kaiken varastetun saadakseen aineita mutta kun ne alkaa haluta raitistua tarvii housuja kenkää.Älkää siis heittäjä mitään roskiin.
Muistathan ap päivittää taas huomenna miten ennätys yritys edistyy ja myös ehkä pieniä analyysejä kropan olotiloista mikä fiilis esim. Tai onko kuinka pahaa tärinää/ahdistusta tms. Harmi jo etukäteen kun ap on lopettamassa näin hienon kokeilun jo yhdeksään päivään :(
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mikä ketju... mutta pajaria ei vaan voida laillistaa, koska rapauttaisi kansan?
Laillistamisen suurin este on kaksinaismoralismi. Paljon haitallisempi on laillista ja onhan sen pajan jo moni maa sekä usea usa; an osavaltio laillistanut. Että siitäkin on näyttöä ettei taivas romahda niskaan jos sallitaan tai laillistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan ap päivittää taas huomenna miten ennätys yritys edistyy ja myös ehkä pieniä analyysejä kropan olotiloista mikä fiilis esim. Tai onko kuinka pahaa tärinää/ahdistusta tms. Harmi jo etukäteen kun ap on lopettamassa näin hienon kokeilun jo yhdeksään päivään :(
Joo ehdottomasti päivitän tilannetta. Kiitos myös kaikille ketjuun kommentoineille. Kaikille en tämän kännäilyn keskellä malta vastailla, mutta kiitollinen olen jokaisesta kommentista. Ja yhdeksän päivää oli aiempi ennätys, joten kymmenen päivää on se tavoite. Sen enempää en ainakaan juo. Ja aion myös luvata perinteisesti tämän päätteeksi, etten juo enää koskaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös itse joutunut kasvamaan alkoholisti-äitin alaisuudessa, mutta hän kyllä piti minusta melko hyvää huolta alkoholismistaan huolimattaa. Myös iso osa ystävieni vanhemmista oli/on alkoholisteja. Itse en ole tästä ennätysyrityksestä huolimatta alkoholisti, mutta juon kyllä suunnilleen yhdet kännit per viikko. Tämä on vaan joku sellainen projekti, jolla haluan päästä naurattamaan ystäviäni. Olen aika erikoinen tyyppi. Ja tunnen paljon päihdeongelmaisia ihmisiä muutenkin, enkä väheksy heitä päihdeongelman perusteella, sillä kaikki he ovat älykkäitä ihmisiä. Ap
Olihan aiheesta brittitutkimus että älykkäät käyttävät herkemmin alkoholia ja muitakin aineita. En muista sanottiinko siinä syytä miksi niin on.
Pitää paikkansa ja siitä on useitakin tutkimuksia. Sinänsä suurkuluttajia paheksutaan, mutta heidän parissaan äo on korkeampi kuin keskimäärin väestössä, toisin kuin ennakkoluuloinen saattaisi ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Minulla on jo kolmas kuukausi menossa ilman ongelmia.
N20
No helppoahan se nuorena on noita putkia vetää kun ei krapulat vaivaa, yritähän samaa yli kolmekymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Minulla on jo kolmas kuukausi menossa ilman ongelmia.
N20No helppoahan se nuorena on noita putkia vetää kun ei krapulat vaivaa, yritähän samaa yli kolmekymppisenä.
Tai 40-50 vuotiaana. Voin luvata että on aikaimoiset olot, pahat olot.