Alan miehet eli puliukot ovat kyllä jonkin sortin yli-ihmisiä, kun kykenevät juomaan kuukausia ja jopa vuosiakin. Itse olen ihan romuna neljän päivän jälkeen
Yritän tässä rikkoa nuoruuden ryyppyputki-ennätystä 20 vuoden takaa ja silloin vedin alkkista 9 päivää. Oon jo muutaman tunnin yrittänyt saada voimia mennä alkoon ja kaljakauppaan, mutta ihan hirveä tutina päällä ja oksennus lentää heti kun nousee ylös.
Joka aamulle on tähän asti ollut tarkoituksella viinaa ja kaljaa olon korjailuun, mutta viimeöisten vierailijoiden jäljiltä ei ole mitään millä korjailla.
Tähänkö se ennätyksen jahtaaminen nyt sitten kariutui?
M37
Kommentit (101)
Tuo on täysin totta ja olen ihmetellyt samaa. Itse olen oksentava zombie muutaman drinkin ja oluen jälkeen seuraavina päivinä. Pitkän linjan juopoilla on periaatteessa pohjalla jotkut ihan huippugeenit tavallaan, kun terveys kestää sellaista rääkkiä.
Asuin parikymppisenä talossa, jossa asui mukava, iäkäs, mutta selvästi viinaksiin menevä mies. Hän oli ollut nuorena 1950-luvulla (!) menestynyt talviurheilija. Still going strong.
Vierailija kirjoitti:
milloin tehtäis näistä reality ohjelma missä voitais seurata heidän arkea? just pikku kaupunkien lähiöistä ympäri suomea ja muutama pääkaupungilta. voisin jopa alkaa katsomaan tvtä jos tommonen ohjelma tehtäis.
Joo olisi hyvä ihan paras sellainen joku vaikka puliukko-Big brother-formaatti, jossa alan miehet saisivat vapaasti vetää keittoa ja sit katotaan kuka lähtee k*set ja p*skat housussa voittajana kotiin kolmen kuukauden tankkaamisen jälkeen. :D ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
milloin tehtäis näistä reality ohjelma missä voitais seurata heidän arkea? just pikku kaupunkien lähiöistä ympäri suomea ja muutama pääkaupungilta. voisin jopa alkaa katsomaan tvtä jos tommonen ohjelma tehtäis.
Joo olisi hyvä ihan paras sellainen joku vaikka puliukko-Big brother-formaatti, jossa alan miehet saisivat vapaasti vetää keittoa ja sit katotaan kuka lähtee k*set ja p*skat housussa voittajana kotiin kolmen kuukauden tankkaamisen jälkeen. :D ap
siellä voisi olla hieman draamaa ja otteluja. täähän olis loistavaa viihdettä. sitten olis tehtäviä kävellä suoraan ja palkintona lisää "keittoa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää syödä, että jaksaa juoda.
Puliukot ei syö koko aikana kun on putki päällä, ei siis viikkoihin, edes kuukausiin.
Tämä nopeuttaa aivojen rappeutumista.
Ja altistaa sille kilahdukselle, joka on kännitappojen taustalla.
kyse on enimmäkseen siitä että alkoholi voi aiheuttaa ripulin niin eivät voi mennä ulos jos näin käy. Ovat ennemmin syömättä sitten kuin istuvat yksin kotona. Myös ruokahalu katoaa pitkäaikaisen juomisen seurauksena. Eivät pysty syömään enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ennätys oli joskus nuorempana 7päivää kun oli festarit ja niiden jatkot, muistan kyllä miten puolikuollut olin jälkeepäin vaikka oli nuoren bilekestävyys. Äitini luuli että olin kuollut kun kotiin päästyä vaan nukuin ja välillä kirjaimellisesti ryömin vessaan.
No jos kunnon juomiset on taustalla niin ei siinä nukuta ollenkaan. Unet on poissa.
Jep, helpostihan tuo krapula on mennyt jos on saanut vaan nukuttua :D mä en seitsemän päivän jälkeen saisi ollenkaan unta kuin ehkä joskus darrapäivän jälkeisenä aamuyönä ja silloinkin jotain vartin pätkiä täynnä painajaisia ja kroppa ja lakanat litimärkiä hiestä. Vielä vähintään kaksi seuraavaakin yötä menisi hikisenä ja lyhyissä pätkissä. Päivisin pitäisi kestää karseaa ahdistusta, toivottomuutta ja paniikkikohtausmaisia oloja.
Joo se unettomuus juomisen jälkeen on pahinta. Ensimmäinen yö niin ei toivoakaan saada unta. Monta kertaa yrittänyt niillä kaupan melatoniineilla. Ei ne auta. Väsyttävät kyllä mutta eivät nukuta. Kaksi-neljä yötä menee että saa esim. 5 päivän putken jälkeen kunnolla nukuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siellä voisi olla hieman draamaa ja otteluja. täähän olis loistavaa viihdettä. sitten olis tehtäviä kävellä suoraan ja palkintona lisää "keittoa"
sitten olis pakko olla tekstitys kun niiden puheesta ei saa mitään selvää. välillä tekstittäjä joutuu kirjoittaa ????? kun ei saa selvää mitä ne sanoo. :D
Puliukot on kyllä parhaita. Turussa oli lapsuudessani 80- ja 90-luvuilla toinen toistaan upeampia puliukkoja. Jeesau joka pyysi aina jeesaamaan muutamalla kolikolla oli esim. erittäin hieno mies. Liston on tietty oma lukunsa, hänestähän Turun Sanomatkin kirjoitti kun aika jätti. Upeita hetkiä ovat tarjonneet rivimiehet ja -naisetkin. Mm. kauppatorin bussipysäkillä oman ripulinsa keskeltä kolikoitaan kaivellut herrasmies tai linja-autoaseman läheisen pysäkin finkutusepisodi jossa naamioitiin myös meisselssonia.
No, pärjäävät ne viinamäen miehet ja röökaajat, kunnes eivät enää pärjää. Joutuvat sairaalaan alaraajahaavan tai vatsakivun vuoksi, tai kun ovat kaatuneet himassa ja vuotaneet lähes kuiviin sisäiseen verenvuotoon ennen kuin apu on saatu paikalle. Näitä ihmiskunnan rappioliisoja ja -penttejä sitten yritetään leikata sieltä, kursia tuolta, tiputetaan kallisarvoista verta pussitolkulla suoraan suoneen ja uhrataan erikoissairaanhoidon kalliita päiviä, jotta... niin mitä?! - Kuntoutetaan ne takaisin ryyppäämään itsensä hengiltä, jos kuntoutuvat, ja jos eivät niin hoitolaitokseen pitkäksi aikaa. *silmien pyöräytys*
Jokaisen kropalla tulee vastaan alkoholin ja tupakan osalta lakipiste. Se sitten on eri asia, pettääkö aivot, isot verisuonet, haima, suolisto ja mahalaukku, maksa tai munuaiset...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ennätys oli joskus nuorempana 7päivää kun oli festarit ja niiden jatkot, muistan kyllä miten puolikuollut olin jälkeepäin vaikka oli nuoren bilekestävyys. Äitini luuli että olin kuollut kun kotiin päästyä vaan nukuin ja välillä kirjaimellisesti ryömin vessaan.
No jos kunnon juomiset on taustalla niin ei siinä nukuta ollenkaan. Unet on poissa.
Jep, helpostihan tuo krapula on mennyt jos on saanut vaan nukuttua :D mä en seitsemän päivän jälkeen saisi ollenkaan unta kuin ehkä joskus darrapäivän jälkeisenä aamuyönä ja silloinkin jotain vartin pätkiä täynnä painajaisia ja kroppa ja lakanat litimärkiä hiestä. Vielä vähintään kaksi seuraavaakin yötä menisi hikisenä ja lyhyissä pätkissä. Päivisin pitäisi kestää karseaa ahdistusta, toivottomuutta ja paniikkikohtausmaisia oloja.
Joo se unettomuus juomisen jälkeen on pahinta. Ensimmäinen yö niin ei toivoakaan saada unta. Monta kertaa yrittänyt niillä kaupan melatoniineilla. Ei ne auta. Väsyttävät kyllä mutta eivät nukuta. Kaksi-neljä yötä menee että saa esim. 5 päivän putken jälkeen kunnolla nukuttua.
eikö lääkäri anna mitään reseptiä unettomuuteen ? Allergialääkkeetkin voi auttaa,sellaiset missä on zetiritsiiniä.
Tää on hyvä ketju.. Nuorena yritin itsekin joskus, kauanko kunto kestää, mutta eihän se montaa päivää kestänyt. Pakko jäädä amatöörisarjaan. Olis silloin kateellinen niille, jotka jaksoivat kaksi viikkoa. Olisin halunnut myös jaksaa juoda kaljakorin illassa, mutta eihän sekään onnistunut. Mainitsin tästä äskettäin yhdelle kaverille, ja hän kuittasi jotain, että ei sitten onnistunut edes spurguna oleminen. Olin loukkaantunut, siis että EDES? N 53
Eihän ne lopeta 4 päivän jälkeen.Aina uutta sisään niin kunto kohenee.Itsehän kanssa tunnen jo 1 illan muutaman paukun jälkeen että ei seuraavana päivänä mitään.Toisilla on se stoppi toisilla ei.Onneksi en halua huumeisiin seota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikö lääkäri anna mitään reseptiä unettomuuteen ? Allergialääkkeetkin voi auttaa,sellaiset missä on zetiritsiiniä.
Meinaatko että lääkäriltä saisi jotain krapulan aiheuttamaan unettomuuteen? En usko kun eivät anna edes krooniseen unettomuuteen. Onhan tällä palstalla kirjoitettu vaikka kuinka paljon unettomuudesta ja kuinka huonosti siihen saa apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin läheisenä olen itse vähän eri mieltä. Tuo olisi epäeettistä. Mutta muuten heidän elämäänsä voisi seurata hyvinkin ja auttaa pääsemään katkaisuun/aa-ryhmään ym. Moni heistä on sen pultsarihabituksensa alla oikeasti älykäs, lempeäluonteinen ja kiinnostava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne lopeta 4 päivän jälkeen.Aina uutta sisään niin kunto kohenee.Itsehän kanssa tunnen jo 1 illan muutaman paukun jälkeen että ei seuraavana päivänä mitään.Toisilla on se stoppi toisilla ei.Onneksi en halua huumeisiin seota.
Miedoimmat huumeet kuten kannabis eivät sekoita päätä lähellekkään niin tehokkaasti kuin alkoholi. Kun ihan tarkkoja ollaan niin alkoholilla saa yhden voimakkaimpia sekavuustiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että lääkäriltä saisi jotain krapulan aiheuttamaan unettomuuteen? En usko kun eivät anna edes krooniseen unettomuuteen. Onhan tällä palstalla kirjoitettu vaikka kuinka paljon unettomuudesta ja kuinka huonosti siihen saa apua.
riippuu vähän lääkäristä. Kyllä juopoilla on lääkkeitä unettomuuteen esim.tenoxia. riippuu miten osaat sitä pyytää. Jos mielenterveys vaikka kärsii unettomuudesta tai perhe ei pitäisi ongelmia olla saamisessa.
Vierailija kirjoitti:
On se hassua kun Rane voi vetää 50 vuotta kaksi kossuplo per päivä ja oluet siihen. Porskuttaa vaan menemään... Sitten Timppa vetää kesälomalla 4 viikkoa putkeen alkoholia ja lopulta haimatulehdus plus maksakirroosi. On se omituista...
Yksilöllistä ja Ranella on jo hankittu sairaus: alkoholismi. Elimistö on tottunut alkoholiin, määrät lisii vuosi vuodelta.
Jos harjoittelee joka viikko muutaman vuoden, on tämä kunnia hankittu ja masennus.
Minkä ihmiset laskee putkeksi? Itse juon päivittäin viitisen annosta, sitten kun menee lisää niin tuleekin kunnon känni ja darra sen mukaisesti. Oon 47kg nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholistin läheisenä olen itse vähän eri mieltä. Tuo olisi epäeettistä. Mutta muuten heidän elämäänsä voisi seurata hyvinkin ja auttaa pääsemään katkaisuun/aa-ryhmään ym. Moni heistä on sen pultsarihabituksensa alla oikeasti älykäs, lempeäluonteinen ja kiinnostava ihminen.
Olen myös itse joutunut kasvamaan alkoholisti-äitin alaisuudessa, mutta hän kyllä piti minusta melko hyvää huolta alkoholismistaan huolimattaa. Myös iso osa ystävieni vanhemmista oli/on alkoholisteja. Itse en ole tästä ennätysyrityksestä huolimatta alkoholisti, mutta juon kyllä suunnilleen yhdet kännit per viikko. Tämä on vaan joku sellainen projekti, jolla haluan päästä naurattamaan ystäviäni. Olen aika erikoinen tyyppi. Ja tunnen paljon päihdeongelmaisia ihmisiä muutenkin, enkä väheksy heitä päihdeongelman perusteella, sillä kaikki he ovat älykkäitä ihmisiä. Ap
Ja altistaa sille kilahdukselle, joka on kännitappojen taustalla.