Kuuluuko äidin olla perheen jäteroskis? Eli kuuluuko äidin syödä lastensa tähteet?
Minusta ei, minusta se on väärin äitiä kohtaan. Kukaan ihminen ei ole biojäteastia.
Syötkö lastesi tähteet?
Kommentit (30)
Hyvin harvoin jää lapsilla mitään syömättä ja nyt ovat alakoulussa jo. En syö tähteitä, paitsi jos on vaikka kokonainen lihapulla tai pitsapala. Tai sitten kissa syö, jos on jotain sellaista mikä sille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö lautasilta tähteitä, mutta muuten olen se perheen bioroskis, eli syön mitä muilta on jäänyt syömättä. Minusta perhen isänkin kuuluisi toimia näin ruokahävikin vähentämiseksi, mutta meillä mies ei suostu syömään mitään, mitä ei halua. Esim. jos meillä on ruskeapilkkuisia banaaneja ja uusia banaaneja, niin ei suostu niitä ruskeapilkkuisia syömään, vaan nappaa keltaisen. Minä sitten syön sen pilkullisen vaikka jogurtin kanssa.
Eikö tuo vääristä suhteen ruokaan? Minusta tuo on kuvottavaa.
Olen eri, mutta miten tuo on kuvottavaa tai vääristää suhteen ruokaan? Siis jos kyse on ihan koskemattomista elintarvikkeista, jotka ovat sinänsä ihan ok - jotkuthan nimenomaan haluaa ruskeapilkullisia banaaneja - mutta jotka ei muille mene kaupaksi. Meillä minä olen se, joka tykkää enemmän raaemmista banaaneista ja mies syö kypsemmät. Ei tässä minusta ole mitään ongelmaa, kuten ei siinäkään että esim. päivän kotona oleva syö edellispäivältä jäänyttä ruokaa (ei kuitenkaan kenenkään lautaselta...) lounaaksi tai aikuinen syö vähän kuivahtaneen sämpylän, jota lapsi ei suostu syömään tms. Toki ei kenenkään tarvitse syödä mitään mitä ei halua, mutta ihan fiksua, että joku sen kypsemmänkin banaanin syö.
Jos lapsilta jää esimerkiksi satsuman lohkoja syömättä niin syön ne kyllä.
Mitään tähteitä en syö eikä niitä jääkään.
Vierailija kirjoitti:
En syö lautasilta tähteitä, mutta muuten olen se perheen bioroskis, eli syön mitä muilta on jäänyt syömättä. Minusta perhen isänkin kuuluisi toimia näin ruokahävikin vähentämiseksi, mutta meillä mies ei suostu syömään mitään, mitä ei halua. Esim. jos meillä on ruskeapilkkuisia banaaneja ja uusia banaaneja, niin ei suostu niitä ruskeapilkkuisia syömään, vaan nappaa keltaisen. Minä sitten syön sen pilkullisen vaikka jogurtin kanssa.
laita pakkaseen
Meillä myös mies on se bioroskis, ja ihan omasta halustaan. Lähinnä kyllä syö ne jämät jossain kyläpaikoissa kun ei kuulemma kehtaa jättää ruokaa tai sitten jos on ollut jotain parempaa lihaa tms. Mä en syö lasten tähteitä vaan laitan roskikseen. Koen, että se on osa kasvatusta myös, eli pikkuhiljaa on opittava ottamaan ruokaa sen verran mitä syö. Ja erikseen saarnaan myös ruokahävikistä. Nyt kun lapset ovat isompia, niin osaavat ottaa ruokaa oikean määrän ja tarvittaessa lisää jos eka annos ei riittänyt.
Ja kyllä, ilman lasten jämien syömistäkin, olen ylipainoinen. Mutta se nyt on ihan eri tarina.
No en todellakaan. Jonkun koskemattoman leivän tai hedelmän kyllä syön mutta kenenkään lautasella olevia jämiä en syö. Koiralle ne kyllä kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
laita pakkaseen
Onko se parempi kuin bioroskis?
Meillä mies napostelee lapsilta jääneet leivänpuolikkaat, kerran haukatut hedelmänpalat sun muut.
En syö, mutta mies syö. Samoin anoppi kylässä käydessään oikein vahtaa mitä voisi lapsen lautaselta haarukoida kitusiinsa. Työntää kyllä vastavuoroisesti omalla haarukallaan maistiaisia lapselle. Kerran oli tarjoamassa nuokeskelemansa jäätelön jämiä, mutta siinä meni raja! 🤢
Eikö tuo ole perinteiseti miehen hommaa?
Minua ainakin harmittaa, kun puoliso nakkaa roskiin syömättä olevat annokset. Kyllä minä voin ne syödä, niin ei mene hukkaan. Vaikka iltapalaksi tms. jos ei heti jaksa, kyllä se jääkaapissa sen aikaa säilyy.
Syön myös leivän reunat, joita nuorimmainen ei syö. Meturasiivu ympärille, niin se on aivan hyvää.
M34