Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko etunimet sukupuolisidonnaisia vai voiko esim. kastepappi kieltäytyä antamasta tytölle nimeä Pekka jos vanhemmat näin haluavat?

Vierailija
24.04.2022 |

Kyllä kai se sukupuolineutraalius ulottuu tännekin.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että näitä sukupuoli-identiteetin hämmentäjiä on nimenomaan vauraissa länsimaissa. Köyhissä maissa ja alkuasukasheimojen parissa tuskin kenelläkään on tarvetta tai edes aikaa miettiä, että mikä minä olen.

Kyllä ne miettii, mutta pysyvät hiljaa. Erilaisuuden hyväksyminen ja sietäminen voi olla aika heikoilla näissä maissa jota ehkä ajattelet. Olen tehnyt paljonkin töitä eri kansallisuuksista tulevien parissa. Minulle on väitetty, wttä Afrikassa ei ole hom oja. Ja se yksi surullinen tapaus, jossa itse selkeästi näin 5-v poikalapsessa fragile-x piirteet ihan jo kasvoista, muuta myös käytöksestä, mutta minulle suututtiin kun toin esiin mahdolliset tutkimukset. Tai siis tokikaan eivät edes tienneet mistä on kyse, mutta lapsen mahdollinen kehitysvammaisuus kiellettiin jyrkästi.

Vierailija
22/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi ei anna nimeä ja myöskään kasteessa ei saada nimeä, vaan liitetään lapsi seurakunnan jäsenyyteen. Kaavassa se tapahtuu "nimellä kutsuen", mutta kyllä sen nimen ovat vanhemmat antaneet. Kaavassa ei sanota "Minä kastan sinut Pekaksi", vaan että "Minä kastan sinut, Pekka..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pappi ei anna nimeä ja myöskään kasteessa ei saada nimeä, vaan liitetään lapsi seurakunnan jäsenyyteen. Kaavassa se tapahtuu "nimellä kutsuen", mutta kyllä sen nimen ovat vanhemmat antaneet. Kaavassa ei sanota "Minä kastan sinut Pekaksi", vaan että "Minä kastan sinut, Pekka..."

Viime aikoina on paljastunut, että papeista löytyy paljon ped0fiilejä.

Vierailija
24/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimi ja ulkonäkö on asiat mistä erottaa sukupuolet toisistaan, jos etunimet olisivat sukupuolineutraaleita niin ulkonäkö olisi ainoa asia mistä enää erottaisi sukupuolen joten sitten toinen ihminen pitäisi aina nähdä mitä sukupuolta se on. 

Vierailija
25/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laivatkin kastetaan. Ne saa tuolloin nimen, ei liitetä seurakuntaan. Arkikielessä kastaminen tarkoittaa myös nimeämistä.

Vierailija
26/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimi ja ulkonäkö on asiat mistä erottaa sukupuolet toisistaan, jos etunimet olisivat sukupuolineutraaleita niin ulkonäkö olisi ainoa asia mistä enää erottaisi sukupuolen joten sitten toinen ihminen pitäisi aina nähdä mitä sukupuolta se on. 

On vaadittu, että koulussa opettajat eivät saisi enää puhutella lapsia tytöiksi ja pojiksi. Myöskään miehistä ja naisista ei saisi koulussa enää puhua.

Vierailija
27/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on se tilanne missä on pakko tietää henkilön sukupuoli?

Muuten kuin ehkä terveydenhuollossa mutta sielläkin katsotaan lähinnä henkilötunnusta.

Vierailija
28/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Becka

Vierailija
29/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten kuin ehkä terveydenhuollossa mutta sielläkin katsotaan lähinnä henkilötunnusta.

No heterolle se on aika tärkeää esimerkiksi seksin kannalta ja parisuhteen kannalta.

Vierailija
30/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa nimen Pekka on saanut ainakin 7 naista (suurin osa 1800-luvulla), joten sen saa antaa tytölle.

Samoin Mari ja Maria käy pojalle.

Ajatteletko, että nämä 1800-luvulla syntyneet ovat elossa?

Hups, enpä huomannut että pitää olla elossa. Sitten on kiikun kaakun. Kun noista "alle 5" ei tiedä montako oikeasti on.

Maria on kyllä tosi yleinen alle 50-vuotiaillakin miespuolisilla, useita satoja. Ovatkohan monet latinotaustaisia?

Ihan suomalainen olen.

T. Heikki-Maria

Vierailija
31/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No heterolle se on aika tärkeää esimerkiksi seksin kannalta ja parisuhteen kannalta.

Eihän muulla ole väliä kuin tyydyttävyydellä ja tyydyttymisellä. Jos parisuhde tyydyttää henkisesti ja fyysisesti, niin eihän siinä sukupuolikeskustelua tarvita.

Vierailija
32/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän muulla ole väliä kuin tyydyttävyydellä ja tyydyttymisellä. Jos parisuhde tyydyttää henkisesti ja fyysisesti, niin eihän siinä sukupuolikeskustelua tarvita.

Ei niin ja siksi hetero menee parisuhteeseen vastakkaisen sukupuolen kanssa kun se näyttää hyvälle ja hänen kanssa voi harrastaa seksiä, jos näin ei olisi niin ihminen on silloin bi-seksuaali.

Vierailija
33/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä haluan seksiä, mä haluan munaa. Eli haluan nähdä toisesta ihmisestä etukäteen onko sellaista odotettavissa. Niin kauan kun maailmassa ei kuljeta vehkeet paljaana, on jollain muulla keinolla ilmaistava se kumpaa on tarjolla, koska useimmille kuitenkin kelpaa vain jompikumpi.

Vierailija
34/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laivatkin kastetaan. Ne saa tuolloin nimen, ei liitetä seurakuntaan. Arkikielessä kastaminen tarkoittaa myös nimeämistä.

Laivan kylkeen rikotaan alkoholipitoisen juoman pullo. Lapsen päähän ei. Arkisesti kovin eri asia.

Vierailija
35/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos arkikielisesti kaste tarkoittaa nimenantoa, saako 15-vuotiaana kastettu nimen samalla?

Vierailija
36/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pappi anna kellekään nimeä eikä kasteella ole mitään tekemistä nimenannon kanssa.

Vierailija
37/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä haluan seksiä, mä haluan munaa. Eli haluan nähdä toisesta ihmisestä etukäteen onko sellaista odotettavissa. Niin kauan kun maailmassa ei kuljeta vehkeet paljaana, on jollain muulla keinolla ilmaistava se kumpaa on tarjolla, koska useimmille kuitenkin kelpaa vain jompikumpi.

Jos ainoa asia, mistä voi päätellä munan olemassaolon on ihmisen etunimi, voi olla optikon tarpeessa ja vähän muunkin avun.

Vierailija
38/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuota tilannetta varten on nimi Re-pekka.

Vierailija
39/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ainoa asia, mistä voi päätellä munan olemassaolon on ihmisen etunimi, voi olla optikon tarpeessa ja vähän muunkin avun.

Sen huomaa nimestä ja ulkonäöstä onko ihmisellä tappi vai kolo jalkojen välissä, toki hyvin pienemmällä osalla näin ei ole mutta se on erittäin harvinaista.

Vierailija
40/55 |
24.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen huomaa nimestä ja ulkonäöstä onko ihmisellä tappi vai kolo jalkojen välissä, toki hyvin pienemmällä osalla näin ei ole mutta se on erittäin harvinaista.

Eli Raunit päätyvät sänkyyn väärän sukupuolen kanssa? En tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Ja baarissakin tulee jatkuvasti lähestyttyä väärää sukupuolta olevia. Sitten kun juttu on edennyt siihen, että kysytään nimeä, onkin syytä perääntyä hyvässä järjestyksessä.

On teillä elämä joillakin vaikeaa.