Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä teillä alkoi kivut ja kolotukset?

Vierailija
23.04.2022 |

Onko teillä jokin pysyvä vaiva kropassa, joka on tullut ns. iän myötä tai pitkäaikaisesta rasituksesta? Millainen vaiva ja missä iässä alkoi?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen voimistelija täällä hei! Kivut ja kolotukset tuli kroppaan viimeistää. siinä 11-12v. paikkeilla, kun entistä totisemmin aloin treenaamaan. Nyt nelikymppisenä kolottelee milloin mistäkin. Selkä on rikki, lonkat on rikki, olkapäät on rikki, polvi kipeytyy rasituksessa. Ehkä ei ollut mun kropalle tuo urheilulaji tarkoitettu tai sitten treeniin ei silloin sisältynyt tarpeeksi voimaharjoittelua.

Vierailija
42/56 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

45 vuotiaana alkoi ..sitä ennen ei ollut mitään ongelmaa paitsi krapula silloin tällöin.

Jätin alkoholin 45 vuotiaana ja kului pari kuukautta alkoi kaikkia paikkoja särkemään oudosti ja sitä se sitten on joka päivä.Kaikki on tutkittu ,kuvattu ,otettu labraa ym ym . 

Lääkäriin ja lääkäriin ..ainoastaan fibro on "löydetty" on sehän on jo "kiva "ongelma yksistään.

Sen lisäksi migreeni joka pahenee stressin myötä ja ..

luulen että kohta alan juomaan taas alkoholia -5 vuotta ollut täysin raitis.

Juu,harrastan liikuntaa ja olen normaalipainoinen.

Kokeile ensin estrogeenikorvaushoitoa. Lihas- ja nivelkivut on hyvin yleinen esivaihdevuosi- ja vaihdevuosivaiva, todella moni saa väärän fibrodiagnoosin esivaihdevuosi-iässä lääkärien asiantuntemattomuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle nelikymppisenä synnytyksen jälkeen olen vieläkin aivan romuna. Löytyy selkävaivojen,ibs, astma ja kaikkea muuta kivaa.

Vierailija
44/56 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä alkoi särkemään n 19 v. Tulosottovizailija vei kaiken... Mokomat Zappajat.

Toivottavasti AI vie kaikkien Virzailijoiden työt ja joutuvat itse Zulosottoon

Vierailija
45/56 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina tosi vaativa kroppa. Siis hyvää huoltoa vaativa.

Lapsuusiän paha migreeni jäi mulla kokonaan pois teini-ikään tullessani, se oli ihanaa. Mutta yksitoistavuotiaana sain välilevytyrän, joka on uusinut kolmesti ja viimeinen oli niin paha, että kesti noin kuusi vuotta, ennen kuin olin sen jälkeen "kivuton". 35 täytettyäni on ollut koko ajan melkein joku krooninen tuki- ja liikuntaelinongelma, mutta melko lieviä juttuja: jäätynyt olkapää, juoksijan polvi, soleus-syndrooma, lonkan bursiitti jne. Koko ajan saa kuitenkin jotain pidempikestoista kuntouttaa. 

Olen normaalipainoinen ja melko liikunnallinen, kävelen koirien kanssa 50-60 km viikossa ja viikottain uin, pyöräilen tai hiihdän, joogaan ym. Yhtään jos koittaa jättää liikuntakertoja välistä, kroppa kyllä muistuttaa, ettei se sovi. Kroppa vaatii myös säännöllistä hierontaa, tasapainoisten asentojen miettimistä, istumisen välttämistä jne.

Nyt ikää viiskymmentä ja ihan melko tyytyväinen olen silti, kun näinkin vähällä selvinnyt tähän mennessä.

Vierailija
46/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kymmenenvanhana alkoi raju migreeni, toistunut pahinmillaan viikottain ja lievimmillään kuukausittain estolääkkeistä huolimatta koko ikäni. Lisäksi nivelreuma puhkesi ollessani 16v. Ei kivuttomia päiviä sen jälkeen. Olen hoikka, liikuin nuorempana kivusta huolimatta päivittäin, nykyään paikat eivät enää kestä kuin joskus kävelyn/pyöräilyn ja uintia. Syön terveellisesti ja monipuolisesti, paska geenilotto nämä on aiheuttanut.

N40

Vierailija
47/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole mullakaan...en käytä edes mitään lääkkeitä.

Liikun päivittäin 3-5 tuntia, kouran kanssa ja pihatöissä.

Vierivä kivi ei sammaloidu😉

Eikä naitu vulva kasva umpeen

Vierailija
48/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoivat ja loppuivat 44-vuotiaana. Vaihtarit ja fyysinen työ, en pärjäisi ilman glukosamiinia (ilman kaikki nivelet rutisevat ja kolisevat). Notkean kävelyn palautuminen köpöttelyn sijaan oli ehkä parasta.

Vierailija
49/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän yli 50-kymppisenä.

Vierailija
50/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 45v. Sitä ennen aktiivista liikkumista lähes päivittäin ja fyysinen työ. Nyt ei enää kumpaakaan kipujen takia.

Vierailija
51/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

42-vuotiaasta lähtien on lonkkaa särkenyt eikä osaa ortopedikään auttaa. Olen hoikka ja suht hyvässä kunnossa eli ei ole rapakunnon syytä.

Vierailija
52/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuosi-oireista en ole kärsinyt, kuumista aalloista sun muista, mutta sitten ilmeni limakalvojen kuivuusongelma, joka alkoi ykskaks muutama vuosi sitten. Olen nyt 56v. Myös jotain satunnaisia nivel- ja lihaskipuja on alkanut tulla. Kävelen ja pyöräilen kesät talvet, ja siivoan kotona ja töissä aika paljon, ja lähinnä jaksaminen tuntuu vähentyneen viime vuosina. Ja nuo lihas-, nivel- ja limakalvo-ongelmat ovat ilmaantuneet kylkiäisenä.

Vierailija
53/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu nelikymppisenä vaativat molemmat polvet tekonivelen. Satunnaisia selkäkipuja jotka helpottavat jumppaamalla. Muuten ok.

Vierailija
54/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 eteenpäin; iskias, ja kaiken maailman kolotukset. Lähisuvussa on reumaa ja nivelrikkoa. En omista autoa joten liikun kävellen ja pyörällä. Jumppia ja kuntosaleja inhoan mutta paljon tulee kävelyä viikossa hyvällä sykkeellä jne.

Vierailija
55/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kausia. Tulleet ja menneet. Liike tai liikunta ja työergonomia vaikuttaneet.

Vierailija
56/56 |
14.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmekymppisenä sain fibromyalgia- diagnoosin. Moninainen oirekuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän