Mies sanoo osaavansa useita kieliä
Olen pari kuukautta ollut tekemisissä yhden miehen kanssa josta pidän ja hän sanoo osaavansa suomen ja englannin lisäksi kolmea eri kieltä (arabiaa, espanjaa ja italiaa) lähes sujuvasti. Kertoo että on opiskellut näitä kieliä ihan puhtaasti suuresta mielenkiinnosta. Mitä mieltä olette? Mitä kertoo miehestä?
Kommentit (15)
En luottaisi .Oletan että hakee joka maasta avustuksia , koska kontrollit ei toimi EUn sisällä.
No lähtökohtaisesti pitäisin miestä fiksuna. Mun mies osaa myös viittä kieltä ja opiskelee parhaillaan suomen kieltä kuudenneksi kielekseen.
Testaa se. Laita etukäteen kääntämäsi kysymys em. kielillä. Katso tuleeko vastaus nopeasti, vai meneekö sillä aikaa google kääntäjän apuun.
Pelimiehen suuruuspuheita vai totta? Kuinka paljon osaa niitä kieliä, alkeet vai erikoisetkin sanat. Tai sitten on henkilö jolla on ollut aikaa opiskella ja viilata pilkkua. Etsiä uusia taitoja. Ihmisillä on omat osaamisalueensa
Vierailija kirjoitti:
No lähtökohtaisesti pitäisin miestä fiksuna. Mun mies osaa myös viittä kieltä ja opiskelee parhaillaan suomen kieltä kuudenneksi kielekseen.
Miksi alapeukut?
Väkivaltaisen narsistin merkki. Pakene!
Krevi Lindgrenin sukua? Eikö täällä ruukata kutsua supliikkimiehiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Varmaan siksi, koska sulla on ulkomaalainen mies. Vaikka tuskin on kotoisin mistään köyhästä maasta ja asuisi täällä arveluttavin perustein.
Mikäs ihme tuo nyt on?
Kyllähän nyt jokaisella suomalaisellakin miehellä on ollut mahdollisuus opiskella useampaa kieltä koulussa.
Itsekin opiskellut koulussa neljää kieltä ja siihen päälle itsekseni yhden.
Noiden lisäksi onnistuu alkeet muutamasta muusta kielestä.
Osaan minäkin suomen lisäksi englantia, norjaa ja ruotsia sujuvasti. Lisäksi puhun hyvin käyttökelpoista eestiä ja saksankielellä minua ei myydä.
Mikähän minussa on epäilyttävää, mitenkähän narsisti olen?
Minulla on hyvä kielipää ja opin helposti, esim. espanja on kieli jonka oppii nopeasti kuuntelemalla, samoin italia. Niitä en voi kehua osaavani muuta kuin alkeita ja espanjalla en mitään tekään mutta italiaa haluan oppia.
Jotenkin koomista miten suomalaisten heikko itsetunto saa kolauksen kun joku osaa jotain mitä itse ei osata. Ja vielä jos on nainen kuten minä.
Norjankielen opin kun muutimme tänne ollessani 6-vuotias, siinä sitten kaupan päälle tuli ruotsin oppiminen. Englannin opiskelu alkoi täällä jo esikoulussa ja jatkui koko kouluajan. Täällä kaikki puhuu hyvää englantia. Estiä opin kun mieheni on eestiläinen ja olemme viettäneet siellä paljon lomia näitten 9 vuoden aikana jotka olemme olleet yhdessä, olen pyytänyt häntä puhumaan sitä jotta oppisin kunnolla ja hänen perheensä ja sukunsa puhuvat sitä. Mieheni ei puhu suomea mutta ymmärtää aika paljon.
Saksaa opiskelen itsekseni koska pidän siitä kielestä ja kielten osaaminen on iso etu tässä maailmassa.
Kun osaa yhden vieraan kielen seuraavien oppiminen on paljon helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Varmaan siksi, koska sulla on ulkomaalainen mies. Vaikka tuskin on kotoisin mistään köyhästä maasta ja asuisi täällä arveluttavin perustein.
Brittimies ja myös asumme Englannissa. Hän on opiskellut ranskaa koulussa sekä opiskellut siellä ja myös asunut monessa eri maassa. Suomea opettelee, jotta pystyisi paremmin keskustelemaan iäkkäiden vanhempieni kanssa ja koska olemme ajatelleet kesämökin ostoa Suomesta. Ja mitä väliä vaikka olisikin köyhästä maasta? Sehän osoittaisi vain älykkyyttä ja periksiantamattomuutta, että köyhän maan kansalainen olisi panostanut noin paljon opiskeluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut?
Itse kielitaidottomat alapeukuttaa.
No se kertoo että hän on kiinnostunut opiskelemaan kieliä.