Työnhakuvelvoite ja sen väistäminen seuraavaksi kolmeksi kuukaudeksi
Jos teet ensi viikon aikana uuden henkilökohtaisen työnhakusuunnitelmasi TE-keskuksessa, ei uusi työnhakuvelvoite koske sinua tänä aikana. Tämän siis voi tehdä myös netissä heidän sivuillaan.
Ohjeena heille, jotka haluavat hiukan kikkailla ja viettää leppoisamman kesän.
Kommentit (10)
Onko tuo nyt niin iso vaiva hakea töitä? Kirjoittaa yhden hakemuksen ja lähettää sen useampaan paikkaan. Jos siis ei ole aidosti niistä töistä kiinnostunut.
Mulle ei ainakaan tule koko suunnitelmaa tehtäväksi ennen kuin työkkäristä on soitettu mulle. En voi siis omine nokkineen pieraista sitä sinne tuosta noin vaan. Ja vaikka voisinkin, niin eipä se 3 kuukautta tässä kurimuksessa autuaaksi tee.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt niin iso vaiva hakea töitä? Kirjoittaa yhden hakemuksen ja lähettää sen useampaan paikkaan. Jos siis ei ole aidosti niistä töistä kiinnostunut.
Ei varsinaisesti. Haen kuukaudessa jo nykyisellään reippaasti yli neljää työpaikkaa. Turhan päiväinen raportoiminen ja kyttääminen vaan alkanee pitemmän päälle käymään mielen päälle. Oman epäonnistumisen kanssa joutuu piehtaroimaan jo muutenkin tarpeeksi ja sitten paskaa hierotaan naamaa vielä lisää, typerällä raportoinnilla.
Mulla oli vasta tapaamispuhelu heille ja ei tartte hakea töitä, koska mulla ongelmaa terveydessä ja niitä selvitellään nyt. Kesällä soittaa taas ja kyselee miten etenee. Mulla on hidasta, koska ongelmat on sellaisia ettei ne näy verikokeissa. Nyt sain diagnoosin lopulta yhteen ja se selkeistä huomioista vastaanotolla ja näitäkään huomioita ei aina ole voinut tehdä. Olen ollut todella kauan työttömänä. en ole sairaslomalla tällä hetkellä.
Mulla on tosi kiva te-toimiston täti. Hän sanoi, että mun velvoite täyttyy syksyyn asti sillä, että kysyn lisätunteja työnantajaltani. Olen määräaikainen ja osa-aikainen työntekijä ja pelkäsin jo, että kesä menee tätä asiaa stressatessa. Näköjään nämä on sovittavissa.
Edellinen suunnitelmani meni vanhaksi 19.4. Normaalisti tuossa menee kuukauden aika, ennen kuin työkkärin setä ottaa yhteyttä ja kehottaa tekemään uuden suunnitelman seuraavaksi "kolmeksi kuukaudeksi" Tällä kertaa tulikin heti ilmoitus, että pitäsi ensi viikolla päivittää suunnitelma.
Mahtaa olla taas valmistelut hyvässä vaiheessa. Taivas varjele mitä sieltä tulee.
Tuo neuvo lähtee siis oletuksesta, että työtön työnhakija ei edes halua löytää töitä, vai miten on?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vasta tapaamispuhelu heille ja ei tartte hakea töitä, koska mulla ongelmaa terveydessä ja niitä selvitellään nyt. Kesällä soittaa taas ja kyselee miten etenee. Mulla on hidasta, koska ongelmat on sellaisia ettei ne näy verikokeissa. Nyt sain diagnoosin lopulta yhteen ja se selkeistä huomioista vastaanotolla ja näitäkään huomioita ei aina ole voinut tehdä. Olen ollut todella kauan työttömänä. en ole sairaslomalla tällä hetkellä.
Sairauden avulla välttäisi kyykytyksen.
heräsin just. on mukavaa tässä venytellä ja miettiä mitä tänään taas tekis.
-työkyvyttömyyseläkeläinen
Koskee niitä jotka jäävät työttömäksi 1.5. tai sen jälkeen. Mutta ei heilläkään pelkoa, kesäaika ja työkkärin tädit on kesälomilla, sijaisia ei ole.