Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nightwish Nokia Areenalla ja ihmisten käyttäytyminen keikalla

Vierailija
23.04.2022 |

Olin eilen ystäväni kanssa katsomassa Nightwishin konserttia Tampereen Nokia Areenalla. En ole aikoihin käynyt isoilla keikoilla, joten silmiini pisti ihmisten käsittämätön vimma kuvata keikkaa. Minun on hyvin vaikea ymmärtää tätä ilmiötä missä ainutlaatuisesta kokemuksesta tingitään, jotta saadaa äänenlaadultaan huonoa, tärisevää kuvaa niska- ja käsimeren taustalla vilahtelevasta bändistä. Samalla kuvaajan takana seisovat ihmiset joutuvat seuraamaan keikkaa edessä heiluvan puhelimen ruudun läpi.

Keikka oli hyvä, eivätkä nuo kuvaajat pilanneet omaa kokemustani. Olisin vain kiva ymmärtää, miksi kuvaaminen on niin tärkeää? Mielestäni loogisempaa on nauttia kokemuksesta ja katsoa live-tallenteet ammattilaisten tekeminä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bändit voisi itse palkata pro kuvaajan ja lipun koodilla saisi videon keikan jälkeen.

Kuvauskielto. Katsooko kukaan noita huonoja ,täriseviä, paska ääni, kännykkävideoita?

Vierailija
22/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä yhtyettä kuuntele kuin ylilihavat wannabe-young, keski-ikäiset, rumat ja pellen näköiset oranssi väri päässään.

No, nämä ylilihavat wannabe-young, keski-ikäiset, rumat ja pellen näköiset oranssihiuksiset ihmiset ovat maksaneet lipun, menneet paikalle katsomaan lempibändiään ja heillä on täysi oikeus nauttia kokemuksestaan ilman häiriköivää kuvaajaa.

näiden tankkerien tyrät ja etureput rytkyy :D

Kyllä, myös näiden tankkien tyttärillä etureppuineen on oikeus häiriöttömään keikkaelämykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bändit voisi itse palkata pro kuvaajan ja lipun koodilla saisi videon keikan jälkeen.

Kuvauskielto. Katsooko kukaan noita huonoja ,täriseviä, paska ääni, kännykkävideoita?

No mutta kun "mä haluan tään kaiken heti-mulle-nyt-kännykkään, jotta voin jakaa saman tien instaan tai whatevö, kiva saada kateellisiksi ne jotka ei päässy tänne"

Vierailija
24/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisen rokkiväen suosikkiyhtye. Mitä muuta keikoilta voisi odottaa kuin hölskyviä tenoja ja täriseviä videoita.

Vierailija
25/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kate Bush veti 22 loppuunmyytyä keikkaa Lontoossa 2014. Jo etukäteen korostettiin hyvin selvästi ja useaan otteeseen että minkäänlainen esitysten tallentaminen ei ole suotavaa. Ja ihme kyllä, yleisö noudatti tätä erittäin kiitettävästi.

Niinkin legendaarisen artistin ollessa kyseessä mikään muu ei olisi tullut kuuloonkaan.

Tori Amos on kerran keskeyttänyt keikkansa ja käskenyt puhelimen kanssa heiluvaa ihmistä laittamaan puhelimen pois, kunnioittamaan tilaisuutta, muita faneja ja esiintyjää.

Vierailija
26/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mun mielestä oli kiva aamulla katsoa keikalla kuvattuja videoita, kun en itse päässyt keikalle, vaikka lippukin oli. Onneksi mun lapset pääsivät sinne. 

Käykö kukaan enää nykyään kuuntelemassa artisteja ja bändejä? On mielenkiintoista, että visuaalisuus on niin dominoivassa asemassa, ettei enää sanota, että mennään keikalle kuuntelemaan bändiä tai katselemaan ja kuuntelemaan bändiä, vaan sanotaan, että lähdetään katsomaan bändiä. Siis totta kai visuaalisuus on keskeinen osa elämystä, mutta se on ikään kuin ohittanut kaiken muun arkipuheessa. Kyllä moni varmasti pettyisi, jos bändi tulisi seisoskelemaan lavalle, mutta se ei soittaisi mitään. Riittää, että yleisö voi nähdä bändin.

No, tämä on aivan ymmärrettävää. ei esim. tällä palstalla yleensä keskustella siitä, oliko jonkun kitara vireessä tai onnistuiko miksaus tasapainoisesti.

Oon kans miettiny tuota, miten musiikin soittamisesta yritetään tehdä visuaalisesti mahdollisimman mielenkiintoista, vaikka se soittamisen katsominen on vähän niinkö jos lähtis kuunteleen kun taiteilija vaikka maalaa :D Musiikin soittaminen on sen soittimen kans työskentelyä ja pointti siinä miltä se kuulostaa, niin se, että yritetään tehdä siitä mahdollisimman näyttävän ja mielenkiintoisen n ä k ö s t ä on outoa ja ehkä hieman sivuraiteille menemistä.

Vierailija
27/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röcknröll!

Vierailija
28/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin kuvaan pari minuutin pätkää muistoksi parin tunnin keikasta. Ghostia katsomaan seuraavaksi

Vierailija
29/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kännykkäpellet on niin noloja.

Vierailija
30/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sopisi Malmstenin esittämä kappale: ”Rokki-tyttö, rokki-tyttö, rokkaa sinä vaan!”

Vierailija
31/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teijo Joutsela ja Humppaveikot: ”Jatsityttö”

Vierailija
32/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lavalla ei ole tarpeeksi kiinnostavaa nähtävää, jos keikan voi katsoa puhelin kourassa.

Vierailija
33/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Otin pari kuvaa ja nekin olisi voinut jättää ottamatta, mutta montaa sekuntia ei niihin tuhlaantunut. Ammattimaiset live-tallenteet asia erikseen, mutta kusisen kännykällä kuvaamisen saisi kieltää täysin. Luulisi että näin vanha yleisö ei olisi niin kiinni puhelimissaan, mutta selvästi on kuitenkin.

Vierailija
34/44 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä koomisin näky tämän asian suhteen oli, kun bändi esitti Ghost Love Scoren. Pariskunta änkesi väkisin eteemme kesken kappaleen, kuvasi hetken ja sitten änkesi tiensä pois ennen loppuhuipennusta. Mikä järki?

Vierailija
35/44 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keikalla ei kuvattu paljoa

Vierailija
36/44 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rob Halford kerran potkaisi yhdeltä tyypiltä puhelimen vit tuun kun tunki ihan monitoreihin kiinni kuvaamaan ja valo häiritsi keskittymistä. Saisi muutkin tehdä niin.

Vierailija
37/44 |
28.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aiheen vierestä mutta kyllä oli pettymys tämä uusi Nokia areena.

Erittäin ahdasta, pimeää, valtavat jonot ainoaan (?) narikkaan 20 minuutin jonotus, valtavat jonot kaljaa tilaamaan, ei kunnon opasteita missään jne.

Vierailija
38/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floor oli Nokia Areenalla tuolloin oksennustaudissa ja sen takia keikka oli hänelle todella haastava.(oli valvonut edellisen yön) Jos Floor haluaa tehdä myös soolohommia silloin kun Nightwish lepäilee laakereillaan niin tuleeko silloin aina automaattisesti oksennustauti kun lähtee Nightwishin kanssa keikalle? Heh. Huippu konsertti oli vaikka olikin kipeänä. Onneks nähnyt tänä kesänä myös festareilla ja todennut, että rautaisessa kunnossa on Floor.

Vierailija
39/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asiaa pätee matkailuun ja kaikkeen muuhunkin. Ihmisille on tärkeämpää saada näyttää muille että on tehnyt jotain kuin että itse nauttisi siitä elämyksestä yksin.

Jotkut ovat jopa valmiita kuolemaan hyvän selfien vuoksi korkeissa paikoissa.

Tämä... Ihan typerää touhua 🙄

Vierailija
40/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta kun "mä haluan tään kaiken heti-mulle-nyt-kännykkään, jotta voin jakaa saman tien instaan tai whatevö, kiva saada kateellisiksi ne jotka ei päässy tänne"

Alkaa ottamaan päähän some kulttuuri, jotkut eivät ymmärrä että on oikeesti muutakin elämää. Ja sitten luullaan, että on vihainen jostakin jos ei vastaa heti... Anna mun kaikki kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän