Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nightwish Nokia Areenalla ja ihmisten käyttäytyminen keikalla

Vierailija
23.04.2022 |

Olin eilen ystäväni kanssa katsomassa Nightwishin konserttia Tampereen Nokia Areenalla. En ole aikoihin käynyt isoilla keikoilla, joten silmiini pisti ihmisten käsittämätön vimma kuvata keikkaa. Minun on hyvin vaikea ymmärtää tätä ilmiötä missä ainutlaatuisesta kokemuksesta tingitään, jotta saadaa äänenlaadultaan huonoa, tärisevää kuvaa niska- ja käsimeren taustalla vilahtelevasta bändistä. Samalla kuvaajan takana seisovat ihmiset joutuvat seuraamaan keikkaa edessä heiluvan puhelimen ruudun läpi.

Keikka oli hyvä, eivätkä nuo kuvaajat pilanneet omaa kokemustani. Olisin vain kiva ymmärtää, miksi kuvaaminen on niin tärkeää? Mielestäni loogisempaa on nauttia kokemuksesta ja katsoa live-tallenteet ammattilaisten tekeminä.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tätä yhtyettä kuuntele kuin ylilihavat wannabe-young, keski-ikäiset, rumat ja pellen näköiset oranssi väri päässään.

No esim. Wacken Open Airissa on ollut parhaimmillaan 75 000 kävijää. Juu, yleisö näyttäisi olevan juuri kuvaamasi kaltaista 🤔. Eiku hetkinen...

Vierailija
42/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelin joitain vuosia sitten Japanissa ja kävin siellä keikoilla, kun japanilaista musiikkia kuuntelin vielä tuolloin.

Siellä on järjestelmällisesti jokaisella keikalla ja jopa isommilla festareilla kielto taltioida keikka. Ja keikkakansa sitä noudattaa. Pihalle lennät, jos tätä et noudata.

Eräässä keikkapaikassa järkkäri tuli oikein erikseen minulle kertomaan (koska ulkomaalainen) tästä käytännöstä. Sanoin olevani tietoinen ja tyytyväisenä hän lähti.

Toki toisinaan artistien luvalla voit ottaa kuvia ja videoita.

Kummasti on jäänyt nuo Japani keikat mieleen, kun ei kännykän kautta tarvinnut keikkaa katsoa missään vaiheessa. Suomessa taas sorruin esim. tänä kesänä festareilla kuvaamaan keikan aikana. Nyt ei ole muistona kuin tärähtäneitä videonpätkiä.

Saisi kyllä tännekin tulla taltiointikielto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monen facebookin, ig tai tiktokin videolla olen päätynyt konsertissa?

Vierailija
44/44 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi