Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tykkäisitkö jos miehesi oli koti-isä

Vierailija
07.10.2006 |

Jos olisi taloudellisesti mahdollista, ja miehesi jäisi kotiin, olisiko se sinusta hyvä asetelma?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole taloudellisesti mahdollista jäädä kotiin kuin puoleksi vuodeksi vanhempainvapaan päälle, enempää ei kertynyt säästöjä ennen äitiyslomaa. Miehen palkasta kun ei jää juuri mitään käteen kun on maksanut omat laskunsa. Oma palkkani on ainakin kaksinkertainen, ja sillä pärjättäisiin. Olen tarjonnut mahdollisuutta jäädä kotiin, saas nähdä miten äijän käy. Tosin olen kyllä myös varoittanut että koti-isänä olo ei ole vain lomaa, hänen kuuluu siivota ja laittaa perheen ruuat myös. Hoidettavia lapsia on vain 1, muut koulussa.

Vierailija
2/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menisin (siis jos joskus sen lapsen saisin) varmaankin heti äitiysloman jälkeen töihin. Mies haluaisi varmasti jäädä kotiin. Varmaan vaan puoleksi vuodeksi, mutta kuitenkin niin, että lapsi olisi vähän isompi mennessään hoitoon.

Palkkani tupla mieheen verrattuna ja tosiaan hänen maksettuaan puhelimensa, autolainan ym. ei käteen jää mitään. Minä maksan asuntolainan, elämisen, muut kotiin liittyvät laskut, oman auton ym. Miehen alalla ei ole varsinaisesti edes koskaan mahdollista päästä paremmille palkoille, mutta itselläni on. Siksi tällainen työnjako.

Miehen kotiin jääminen kyllä vaatii, että kotihommat sitten hoidetaan myös. Ei siis pelata pleikkaria vauva sylissä koko päivää:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä munattomia miehiä

Vierailija
4/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen palkasta kun ei jää juuri mitään käteen kun on maksanut omat laskunsa. .

Vierailija
5/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan! Molemmat käy duunis tai sitten mä olen kotona!

Vierailija
6/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä ei toimisi käytännössä. Itse olen sitä mieltä että kotona oleva vanhempi kantaa päävastuun kotitöistä. Töissä oleva vanhempi voi näin ollen keskittyä vapaallaan enemmän lapsiin. Meillä mies vaikka tekeekin kotona paljon ei pysty tekemään hommia lasten kanssa. Ruokaa kun laittaa niin hänellä täytyy olla lapsivapaa keittiö tai muuten pasmat menee sekaisin. Imuroi kyllä mutta jos lapset pyörii jaloissa niin siitäkin tuppaa närkästymään. Nyt kun meillä on parivuotias ja vauva niin mies ei pysty tekemään mitään kun on vauva sylissä. Eli jos meillä mies jäisi lasten kanssa kotiin niin tarkoittaisi se sitä että minä kävisin töissä JA hoitaisin ne kotityöt.

Ei kiitos.

Vierailija
7/7 |
07.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee hyvää parisuhteelle ja työnjaolle. Kumpikin oppii näkemään sen toisen puolen.