Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi köyhillä on kodit aina ihan täynnä kaikenlaista tavaraa?

Vierailija
23.04.2022 |

Tarkoitan nyt tässä ihmisiä, joilla se köyhyys on osa identiteettiä.
Eli ei koske ihmisiä, jotka kokevat vähävaraisuuden olevan elämäntilanne, ei osa identiteettiä.

Nämä tavaranpaljouden keskellä asuvat köyhät eivät välttämättä edes ole taloudellisesti mitenkään erityisen vähävaraisia tai pienituloisia, mutta he ovat itse sitä mieltä, että he ovat köyhiä.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset yleistykset on kyllä mukavia.

Miksi köyhä haisee pahalle ja rikas hyvälle?

Miksi köyhät on lihavia?

Miksi köyhät eivät syö enemmän hedelmiä?

Miksi työtön on laiska ja ei mene töihin?

Tällaisia avauksia palsta täysi. Ja eihän näitä kukaan moderoi.

Vielä useammalla hyvätuloisella tai rikkaalla on kodit vielä täydempänä tavaraa kuin köyhillä.

Vierailija
62/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exän äiti ja muut sukulaiset toi kaikenlaista rompetta pakolla mitä ei tarvittu, mutta ex otti kaiken vastaan. Nyt ollaan erottu mutta jätti romppeensa mun luokse. Pitäsi viedä kaatopaikalle kaikki turha, mutta mulla ei ole autoa. Lisäksi se maksaa viedä tavaraa pois. On myös ihan ok tavaraa jota en malttaisi vaan heittää menemään, mutta on kova homma saada myydyksi. Siksi on tällä hetkellä liikaa tavaraa.

Apua näitä selityksiä. :D Ymmärrän hyvin miksi on liikaa tavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole varaa ostaa esim. 20 000 euron autoa, mutta köyhä voi ostaa 2 euron mukin. Näitä mukeja ja muuta halpatavaraa se köyhä sitten ostelee kämppänsä täyteen. Tämmönen olin itsekin köyhänä ollessani ja tätä on lähipiirissä nähty myös.

No en kyllä osta mitään, mutta olen ottanut vastaan kavereiden maisnosmukit yms. Ja kyllä köyhällä on myös tarve ostaa jotain. Uusi tavara ilahduttaa. Ja aina se ei ole välttämätön ostos ,vaan joskus ihan turhaa. En ole koskaan nähnyt köyhä, joka ostelee turhaa jatkuvasti. .

Aivan varmasti olet nähnyt. He ovat niitä jotka ostavat 5 mukia kerralla, kun "halvalla" sai, vaikka oikeasti tarvitsisivat vain yhden. Vaihda mukin tilalle mikä tahansa sana. Esim. 5 suklaalevyä kympillä.

Vierailija
64/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän heti, mitä ap tarkoittaa. Minulla on kaveri, joka eli todella köyhässä kodissa. Leivän päällä ei ollut kuin margariinia. Perheelle lahjotettiin kaikkea, ja sama jatkuu vieläkin. Kaveri ottaa kaiken vastaan, mitä ilmaiseksi saa. Osan pitää itsellään, osan myy kirppiksellä.

Lopputulos on, no, vähän sekava. Yksittäinen tavara on ihan kiva, mutta kun ne tavarat eivät sovi yhteen. Seinät on maalattu jämämaaleilla, jotka eivät sovi lahjoitettuun sohvaan, tai maalia ei ole riittänyt koko seinälle.

Vasta 50+ hän alkoi konmarittaa. Ja siinä olikin hommaa.

Ootpa fiini, kun maalinkin pitää sopia sohvan sävyyn..

Vierailija
65/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep kämppä täynnä krääsää, paljon lapsia, diagnooseja, lääkityksiä, epäterveelliset elintavat. Ihan vapaus valita, mutta noita lapsia voisi sen ensimmäisen jälkeen miettiä.

Vierailija
66/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla  on todella surkeasti kaappitilaa. Sinne mahtuisi oikeastaan vaan vaatteet. Pieni kämppäkin.

Vierailija
67/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo huonosta elämänhallinnasta.

Vierailija
68/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on 1,6 miljoonaa eläkeläistä. Käytettyä tavaraa tulee varmaan paljon myyntiin ellei sitten aikuiset lapset halua vanhempiensa kalusteita, vaatteita, astioita ja liinavaatteita.

Tavaramäärästä riippuen n.500-1000e ja ongelma ei ole sinun.

Vierailija
69/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Paljon tätä näkee, se on kyllä totta. Etenkin keski-ikäiset naiset tuntuvat harrastavan kirppiskamalla kämppänsä sotkemista (sitähän se on). Itse olen ollut köyhä koko aikuisikäni (mt-syistä työtön myös), mutta sisustukseni on minimalistinen. Vaatteita on jonkin verran, mutta kaikki mahtuvat makuuhuoneen kaappeihin. Jos minulla alkaa olemaan liikaa jotain, luovun sitten osasta. Jokainen toki tyylillään, tämä sopii minulle. Enkä ole kalustanut kalliilla, vaan koittanut valita makuni mukaiset sillä budjetilla, mikä on ollut käytettävissä.

Vierailija
70/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljen välillä vuokrarivitalokorttelin ohitse.

Pihat ja ovenpielet on monilla täynnä kaikenmaailman ränsistynyttä roinaa lojumassa.

Ensin "koristellaan", "sisustetaan" ja "laitetaan puutarhaa" - - sitten jätetään kaikki törpökit, työkalut, roskat ja astiat lojumaan ja likaantumaan ympäriinsä. Tuuli kaataa ja levittelee lojuvat roinat.

Ovenpieliin "välivarastoidaan" "johonkin" matkalla olevat tavarat, roskat, laatikot, ämpärit ja lasten pulkat, polkupyörät, lelut, työkalut, pullot, tupakkapurkit ym.

Aivan käsittämätöntä touhua. Ei mitään tajua, että asioita, omaisuutta ja ympäristöä täytyy myös ylläpitää. Kerätään vaan kaikkea kaikkialle. Pihavarastoon vieminen on täysin vieras käsite.

Siisteys ei edes maksa mitään.

Vierailija
71/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin työttömäksi, annoin ja myin lähes kaiken tavarani pois. Nyt kaksiossani on enää sänky, ruokapöytä tuolineen, työpöytä, pieni sohva, 2 nojatuolia, senkki ja vaatekaappi. Tilaa on kummasti, enkä kaipaa mitään muuta tilan täytteeksi. Siivoaminenkin on helppoa ja nopeaa. 

Meillä, kun mies jäi työttömäksi, myytiin ehkä 80% irtaimistosta, myyntiin mökki, autot, vuokrattiin kellarikomero ja piianhuon.

Vierailija
72/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että näin kommentoivat miehet on yleensä keskimääräistä ylipainoisempia kaljan kittaajia, jotka elää lenkkimakkaralla ja kuolaa sitä lihavaakin naista :D

Vierailija
73/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö oikeasti tiedä miten paljon rikkaat omistaa tavaraa. Ne on piilossa niiden isoissa vaatehuoneissa ja kaapistoissa tai näkyvillä niin kuin muillakin. Ootteko ihan hölmöjä.

Vierailija
74/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tämän. Minulla ei juurikaan ollut vaatteita tai jalkineita. 

Nyt on. Ja on vaikea laittaa mitään pois. Ja ostan uusia (usein kyllä käytettyinä). Minulle niissä vaatteissa on sellaista arvoa, mitä varmaan monelle muulle ei ole. 

Olen myös ajatellut, että aika siirtyä eteenpäin. Alkaa karsia ja pitää vain ne vaatteet, joita todella käytän. Ja ostaa vain niitä, joita todella haluan. Saatan ostaa kolmet halvat kangas balleriinat, vaikka haluaisin nahkaiset vähän kalliimmat. 

Vie aikansa tajuta, että näinkin voi toimia. 

Kyllä köyhyys jättää jälkensä. Vaikka rahaa olisi, niin aina tuntuu, että pitää säästää, köyhyys vaanii nurkan takana. Köyhä lapsi ei voi omaan osaansa vaikuttaa, mutta aikuisena voi. Se on vain takaraivossa niin tiukasti, että varaa ei ole. 

Vierailija
75/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että näin kommentoivat miehet on yleensä keskimääräistä ylipainoisempia kaljan kittaajia, jotka elää lenkkimakkaralla ja kuolaa sitä lihavaakin naista :D

Onko sulla lyhyt 170 cm pikkumies, sitä ei huoli kukaan muu kuin sinä

Vierailija
76/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies syö teininä terveellisesti niin siitä tulee pitkä eikä jää pikkumieheksi.

Vierailija
77/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lyhyt 170 cm pikkumies, sitä ei huoli kukaan muu kuin sinä

Hah. Tuo kertoo miesten pinnallisuudesta. Pituus ei kerro kaikkea, sä et ole yhtään arvokkaampi ihminen, jos olet toista pitempi. Ihme nillitystä miesten kesken.

Vierailija
78/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinnan kanssa ongelmia ja siinä on juurisyy köyhyyteen.

Vierailija
79/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut luulee, että sinä tarvitset kaikenmaailman krääsää, ja dumppaa ne sinulle.

Vierailija
80/86 |
23.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha. Itse olen hoikka nainen, juon viiniä jos juon ylipäätään, olen vegetaristi enkä katso naisia seksuaalisessa mielessä. Että miten meno, niin kuin omasta mielestä? Hassua oli kyllä hyvä kommentti tähän.