Otetaanpa ihan ajatuksen tasolla vain että omistaisit jopa 2000 e tililläsi
Niin kävisitkö päivittäin pizzeriassa syömässä tai mukaan kannettuna 1 normaalikokoisen pizzan?( Max 8 euroa noin per yksi lätty) ja cokis mukaan 1.5 litraa
Kommentit (28)
Jos mulla olisi 2000 e (ja onkin plus hieman enemmän) tilillä, se on itse pienistä palkoista vaivalla säästettyä, joten en todellakaan tuhlaisi sitä pizzaan ja cokikseen.
Sijoittaisin ne rahat (kuten olen tehnytkin), että ne poikisivat lisää. Sitten voisin käydä jonkun kerran vuodessa niillä tuotoilla syömässä jossain kunnon ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Tilillä on moninkertainen määrä raaha enkä käy joka päivä pizzalla. Pari kertaa viikossa syön ulkona (lähinnä viikonloppuisin) mutta en siis joka päivä enkä tietenkään joka kerta pizzaa. Kyllä siihen ulkonasyömiseenkin kyllästyy ja tekee jo mieli itsetehtyä ruokaa.
Tämä on totta. Asumme maassa, jossa ulkonasyöminen on suomalaisille edullista. 2-3 kertaa viikossa on kuitenkin maksimi, että jaksaa käydä. Valikoima jotenkin 'aina sitä samaa', vaikka eri ravintoloissa kävisimme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2k kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä ajatus, että joillekin 2 000 on paljon. Mun 13-vuotiaalla pojallakin on tilillään reilusti enemmän. Eikä ole mitään perintörahoja.
2 000 euroa on paljon. Ei ehkä jossain 'keskiluokassa', mutta heti siitä alempana. Silmiä auki kiitos.
Silmiä auki kiitos sielläkin suunnalla..2000 on ihan oikeasti todella vähän/tavallinen summa.
Ei 13-vuotiaalle.
Mikäli hänelle on säästetty edes pieni osa lapsilisistä niin aivan normaali summa. Ehkä jopa vähän alakanttiin oleva. Omalla lapsellani oli 18 vuotta täyttäneenä jo sellaiset rahat (sijoitettiin hänen puolesta) että olisi pystynyt käteisellä ostamaan kämpän vaikka Helsingin keskustasta. Näin ei kuitenkaan tehnyt (ei asu siellä päinkään) vaan sijoitti osan asuntoihin paikkakunnallaan ja loput osakkeisiin.
Olen työtön ja just syötiin yhteensä 30€ intialaiset ruoka-annokset. Autolla haettiin ja avovaimo tarjosi sekä maksoi.Oli todella hyvää !
Mulla on kymppitonni tilillä, eukolla yli 40 000€. Hänkin pääosin työtön, tekee vain vähän keikkaa sairaanhoitajana jotta ansiosidonnaiset juoksee palkan ohessa. Onneksi ei hoitsujenkaan tarvii tehdä kuin tosi vähän eikä patisteta päätoimisiin duuneihin edes Korona aikana. Minustakin kivempi että rakastamani nainen on kotona mun kaa kuin kuluttamassa itteään töissä loppuun. Minä hellin usein häntä ja kannustan työttömyyteen.
Mulla lisäksi kiinteistöjä, pääomatuloja ja vuokratuloja. Mun helposti realisoitava omaisuus yli 400 000€ ja saan vielä Kelan työttömyyspäivärahaa sen reilut 500€/kk nettona.
Se etu meillä on että ollaan lähes täysraittiita, rahaa ei kulu ja usein voi syödä ulkona tai hakee safkat.
Jos ny saisin mainitun 2000€, niin laittasin vaan sen tilille aiemman kybätonnin lisäksi, se hukkuis ajan kanssa arkielämään. Mitään uutta en ostais. En tartte krääsää - vapaus & raittius on kultaakin arvokkaampaa.
Asunto-osakkeeni arvokin on nyt noussut 20 000€/vuodessa, läpi kaikkien Korona-aikojenkin. Ei tämäkään arvonnousu muuta mun elämää.
Työ- ja raha-asiansa edes tyydyttävästi hoitavallakin on enemmän rahaa tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä ajatus, että joillekin 2 000 on paljon. Mun 13-vuotiaalla pojallakin on tilillään reilusti enemmän. Eikä ole mitään perintörahoja.
Mihin töihin pääsee muka 13-vuotiaana?
Lapsilisästä ja rahalahjoista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vauras keskiluokka kai maksaa lapsilisänsä lapsen tilille.
Kateus?
Vauras keskiluokka kai maksaa lapsilisänsä lapsen tilille.