Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina jaksaa ihmetyttää, miksi ihmiset omistaa rumia koiria

Vierailija
22.04.2022 |

Kun voisi omistaa oikeasti hienon ja kivannäköisen koiran, niin monella on tosi rumia. Miten sellasia pystyy rakastamaan?

En keksi nyt muuta selitystä sille, kuin että jotenkin vahingossa nuo koirat on vain asettuneet taloksi ja niitä ei voi heitteillekään jättää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain isot koirat ovat oikeita koiria 😊

Vierailija
2/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korostuu varsinkin noissa nilkkasirkkeleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat koirat on yleensä myös ylijalostettuja ja sairaita. Esim. mopsit ja ranskanbulldogit.

Vierailija
4/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on katsojan silmässä että mistä pitää.

Vierailija
5/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt rumaa koiraa.

Vierailija
6/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ihmisillä rumia lapsiakin, ja niin vain heitäkin rakastetaan.

Vierailija
7/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat alkavat muistuttaa omistajiaan, siinä se.

Vierailija
8/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapi olla katsojan silmässä. Ittelleni on esim. saksanpaimenkoirat brrrrr...

Vierailija
9/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin hyvin usein miksi ihmisten pennut on niin rumia. Minkään muun lajin jälkeläiset eivät ole niin vastenmielisen näköisiä kuin ihmisen.

Vasta tuossa muutaman vuoden iässä ihmisenpentu alkaa näyttää yksilöltä, ennen sitä kaikki sellaisia vastenmielisiä omituisia kuolaisia tihrusilmiä pullanaamoineen. Eipä silti, harvasta kuitenkaan kasvaa mitenkään kaunis katsella mutta kun kaikki on samaa luokkaa siihen tottuu.

Vierailija
10/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina ihmetyttää, ettei aikuinen ihminen ymmärrä ihmisillä olevan erilaisia makuja ja mieltymyksiä.

Vierailija
11/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni jaksaa ihmetyttää, mikä saa ihmisen hankkimaan itselleen koiran pilalle jalostetusta rodusta. Itseäni säälittää tietyt koirarodut, etenkin ne rodut joilla hengitysvaikeuksia jalostamisen takia.

En ikinä hankkisi sellaista koiraa itselleni, josta näkee kilometrin päähän että sen elämä ei ole elämisen arvoista.

Vierailija
12/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat alkavat muistuttaa omistajiaan, siinä se.

Ei, vaan ihmiset ottavat koiria, jotka muistuttavat heitä itseään.

esim. pitkähiuksisit  blondit ottavat afgaaneja, lyhyet tukevahkot miehet buldoggeja jne.

Vierailija
13/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pitkähiuksiset

Vierailija
14/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira voi olla ylijalostettu jos joku näkee sen "rumana", eli joku ei mene jalostuksessa terveesti /oikein. Yleensä pohjoisilla roduilla on sentään kunnon kuono, korvat ja turkki. Ystävällinen koira on kiva ja omistajan koulutus koiraystävällisesti, vaikka onkin hierarkia ettei koira pomota.

Vierailija
15/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

* omistajan tekemä koulutus

Vierailija
16/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneus on katsojan silmissä. ja toivon mukaan koiraa hankkiessa mietitään muutakin kun vaan ulkonäköä. esim. miten kyseinen rotu sopii perheeseen ja asuinympäristöön ja pystyykö koiralle tarjoamaan rodulle ominaista virikettä.  Pelkästään ulkonäön puolesta hankkisin itse erittäin mielelläni bordercollien, mutta asun kerrostalossa pk-seudulla enkä todellakaan jaksaisi olla kokoajan koiraa aktivoimassa, joten en hanki bordercollieta vaikka ne nättejä ovatkin.

Vierailija
17/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen pohtinut. Tosin itse panostaisin luonteeseen ennemmin. Mutta miksi joku ostaa esim.pinserin tai kääpiösnautserin?

Vierailija
18/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä on sun mielestä ruma, on jonkun toisen mielestä tosi söpö ja sympaattinen, hauskan näköinen. Pätee niin koiriin kuin ihmisiin. Mieltymyksiä kun on erilaisia.

Vierailija
19/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ihmisillä rumia lapsiakin, ja niin vain heitäkin rakastetaan.

Niin. Ne kuitenkin tulevat sellaisina mutta rumat (vaikka ehkä muuten kivat) koirat ostetaan isolla rahalla tietoisina ulkonäöstä.

Vierailija
20/23 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6 v tytär on aina pyytämässä, kun näkee koiran lenkillä, että minä menen kysymään voiko koiraa silittää, koska itse on kuulema niin ujo.

No niin oon minäkin, ja usein jompikumpi sitten rohkaistuu kysymään, jos omistaja näyttää kiltiltä.

No en yleensä niin välitä tuntemattomista koirista, mutta tämä yksi yksilö oli kyllä aivan upea. Rakastuin siihen koiraan heti ensikosketuksella.

Rotu oli alaskanmalamuutti. Niin iso ja karvainen ja ne ihanat silmät...olin myyty ♥️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi