Jos vieraasi sanoo "Ei minun takiani tarvitse keittää kahvia", mitä teet?
Kommentit (46)
Teen kahvia niin että molemmille riittää, juon itse silloin kun kahvittaa. Sanon vieraalle että tuolla on pannu kuumana, ota vaikka sitten jos tekeekin myöhemmin mieli.
En keitä kahvia. Kursailu on mielestäni käsittämätön tapa.
En keitä kahvia. Mitä sitä tuputtamaan.
Koska ymmärrän suomalaista kursailun kulttuuria, keitän tietenkin kahvit. Kysäisen toki ensin, maistuisiko sitten vaikka tee.
Käsken painumaan v i t t u u n valittamasta kun ei kahvi kelpaa.
Sanon ettei onnistuisikaan kun en omista kahvinkeitintä. Voin kysyä haluaako hän teetä, mehua tai vettä.
"Hyvä. Mulla ei oo kahvia eikä edes kahvinkeitintä."
Jos haluan itse kahvia, sanon "Keitän joka tapauksessa, sillä haluan itse. Pistänkö samalla sinulle tulemaan?"
Jos en halua itse, sanon "Selvä.", enkä keitä kahvia.
"Jos vieraasi sanoo "Ei minun takiani tarvitse keittää kahvia", mitä teet?"
no tietenkään en tee kerrassaan mitään kun on noin selvä kommentti -ollaan sitten ilman ja pakkokos sitä kahvia on muutenkaan tuputtaa joka paikassa ja välissä? 🙄
Mikä pakko sitä kahvia on juoda joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en itse juo kahvia, ja vieraani tietävät tämän. Keitän heille kahvia, jos erikseen pyydetään, en muuten. Tämänkin he tietävät.
Suoralla kommunikoinnilla pärjää aika paljon helpommin kuin ihme salakielellä, jota jossain kai kohteliaisuudeksi luullaan.
Siis miksi vieraiden pitää erikseen pyytää kahvia? En minäkään juo kahvia enää, mutta aina kysyn juotteko kahvia. Jos sanotaan, ettei minun takia tarvitse keittää, niin sanon, että ihan mielelläni keitän kuitenkin.
Ei minulla ole tapana kutsua vieraita sellaisiin tilaisuuksiin, joissa oletusarvoisesti juotaisiin kahvia. Eikä minun ystäväpiirissäni yleensäkään ole sellaista tapaa, että aina tavatessa juotaisiin sitä kahvia.
En keitä.
Sama juttu jos kysyn naiselta että onko jokin hätänä, jos on naama koko ajan väärinpäin, ja vastaus on "Ei".
Asia selvä, hyvä ettei oo mitää.
Ihmeellistä pelleilyä tuo kursailu ja asioiden kiertäminen.
Prkl
Laitan mehua ja pullaa, ei selvästikään kahvinjuoja.
Kysyn sitten että pitääkö sinua varten sheivata genitaalit?
Mää asun Turus ni alotan kysymäl ettei sunkka sua varte kaffe tartte laitta?
En keitä. Itse kun en kahvia juo. Miksi keittäisin? Jos itse kylässä sanon, etten juo, on noloa jos sitä silti tarjotaan.
Meillä on tollanen Juran kahvikone, josta tulee kahvia nappia painamalla. Sanon siis, että meillä ei tartte keittää kahvia, kun hyvää espressoa tulee vähällä vaivalla ja kai sä nyt sitä otat? :)
Vierailija kirjoitti:
Laitan mehua ja pullaa, ei selvästikään kahvinjuoja.
En syö pullaa. Keliaakikko nääs.
En ylipäänsä ymmärrä tätä , että kun mennään johonkin niin siellä täytyy ensimmäisenä alkaa mupeltaa jotakin suuhunsa. Kiitos, mutta saan kotona syödäkseni, tulin moikkaa sua.
Siis miksi vieraiden pitää erikseen pyytää kahvia? En minäkään juo kahvia enää, mutta aina kysyn juotteko kahvia. Jos sanotaan, ettei minun takia tarvitse keittää, niin sanon, että ihan mielelläni keitän kuitenkin.