HS toimittaja liittää isänmaallisuuden roskaväkeen, toivoo että se brändättäisiin tarkoittamaan esim "päällikkömuijien" ja ilmaisen koulutuk...
Olisihan se kaunista, kun varusmiehet sotilasvalaa vannoessaan liikuttuisivat kyyneliin ajatellessaan, että pääsevät ehkä joskus tekemään sen suurimman mahdollisen uhrauksen Yeboyahin vuoksi. Itsellänikin täällä tippa silmässä. :'(
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen isänmaallisuus on 99,9%sti ihan tavallisia suomalaisia jotka liputtaa itsenäisyyspäivänä, käy jouluna viemässä kynttilän veteraaniukin haudalle ja laulaa maammelaulun kun suomi voittaa kultaa.
0,1% on jotain leijonakoruöyhöäjiä.
Mutta Inkereille prosentit ovat toisinpäin.
Tässähän puhutaan just siitä sanasta kuitenkin kai. Itse en näe liputtamisessa mitään isämmmallista, vaan ihan suomen ja suomalaisten asioiden arvostamista.
Sitähän se isänmaallisuus juuri onkin.
No sehän vähän vaihtelee, kun äänekkäät isämmallisuuden toitottajat haluaa näistä suomalaisista arvoista karsia pois usein kaikki muut paitsi ne ns. perinteiset arvot.
Mitä suomalaisiin arvoihin kuuluu ja ei kuulu on jatkuvassa määrittelyssä. Jos et ole tyytyväinen vallitseviin arvoihin voit vapaasti öyhöttää toisenlaisten arvojen puolesta.
Mutta sitten voikin puhua suomesta, suomalaisista arvoista jne. ei tarvitse puhua isänmaallisuudesta. Vielä joskus 10-15v sitten olisin saattanutkin sanoa itseäni isänmaalliseksi, sillon sana ei ollut vielä niin pahasti latautunut. Oikeastaan se, että tästä sanasta edes pitää käydä tällaista keskustelua on jo riittävä syy välttää sen käyttöä, selvä osoitus että siihen liittyy monissa piireissä hieman turhan vahva tunnelataus.
Ikäänkuin se tunnelataus katoaisi mihinkään sanakikkailemalla isänmaallisuuden tilalle suomalaisuuden.
En ole isänmaallinen joten toimittajan ei tarvitse pelätä. En taistele hänen enkä hänen kaltaistensa puolesta. Venäjän armeija saa tehdä heille mitä tahtoo ja pommittaa Helsinkiä rauhassa. Valitsen itse sen minkä puolesta taistelen ja en taistele vihollisteni puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen isänmaallisuus on 99,9%sti ihan tavallisia suomalaisia jotka liputtaa itsenäisyyspäivänä, käy jouluna viemässä kynttilän veteraaniukin haudalle ja laulaa maammelaulun kun suomi voittaa kultaa.
Tässähän puhutaan just siitä sanasta kuitenkin kai. Itse en näe liputtamisessa mitään isämmmallista, vaan ihan suomen ja suomalaisten asioiden arvostamista.
No sehän vähän vaihtelee, kun äänekkäät isämmallisuuden toitottajat haluaa näistä suomalaisista arvoista karsia pois usein kaikki muut paitsi ne ns. perinteiset arvot.
Mitä suomalaisiin arvoihin kuuluu ja ei kuulu on jatkuvassa määrittelyssä. Jos et ole tyytyväinen vallitseviin arvoihin voit vapaasti öyhöttää toisenlaisten arvojen puolesta.
Mutta sitten voikin puhua suomesta, suomalaisista arvoista jne. ei tarvitse puhua isänmaallisuudesta. Vielä joskus 10-15v sitten olisin saattanutkin sanoa itseäni isänmaalliseksi, sillon sana ei ollut vielä niin pahasti latautunut. Oikeastaan se, että tästä sanasta edes pitää käydä tällaista keskustelua on jo riittävä syy välttää sen käyttöä, selvä osoitus että siihen liittyy monissa piireissä hieman turhan vahva tunnelataus.
Ikäänkuin se tunnelataus katoaisi mihinkään sanakikkailemalla isänmaallisuuden tilalle suomalaisuuden.
Tottakai sanoihin liittyy tunteita. Eihän kommunikointi, etenkään kirjallinen, muuta ole kuin sanojen käyttöä. Ei mitään sanaa noin voi vain "korvata", vaan sanoilla on erilaisia merkityksiä.
NYT-liite oli ihan luettavaa silloin kun siinä oli Mämmilä-sarjis missä pottunokka huusi Mukun perheen nähtyään "kahtokee kahtokee neekelöitä!".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanaa on viimeiset 10-15v ladannut ja mihin suuntaan? Kysymys on retorinen.
Jokaisen suomalaisen on kuoltava arapian rinsessan ja minun vuokseni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on lähinnä siinä, että Suomea (ja muita ns. fiksuja elinkelpoisia valtioita) ryhdyttiin pitämään itsestäänselvyytenä joka on helppo toistaa ja joka realisoituu automaattisesti uudelleen. Fukuyaman historian loppu, Venäjä on outo mutta demokratisoituu, Arabivaltiokin ovat outoja mutta ihailevat meitä ja haluavat samanlaisiksi. Kaikki nämä ideaalit ovat romahtaneet. Luultiin että on varaa irrottautua Suomesta koska "Suomi" on mahdollista helposti ja vaivatta aina rakentaa uudelleen niille jotka sen ansaitsevat. Tällöin ei tarvita ylisukupolvisia ohjausköysiä kuin Everestin rinteillä. Tämä osoittautui harhaksi. Ukrainan kansa on tälle ajattelulle täydellinen vastateema. Suomi menee samoista ylisukupolvisista ja korvaamattomista syistä Natoon. Kyse ei ole niinkään militiasta.
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja ajattelee ihan samoin kuin minä - miten hienoa olisi jos voisi olla isänmaallinen ilman että tulee liitetyksi ööriäikeistöläisiin äyhöttäjiin, tyyppeihin jotka väittävät olevansa isänmaallisia mutta pyrkivät itse asiassa kylvämään epäsopua ja rauhattomuutta, usein toisen maan rahoituksella. Aloitus on oikeastaan hyvä esimerkki tästä porukasta. samoin aloittajaa peesaavat aloitaajan omat tai saman kaveripiirin viestit.
Olette ihan itse tyhmät nuorison edustajat lyöneet tuon leiman isänmaallisuuteen. Nyt sitten poraatte, kun ette voi kertoa olevanne isänmaallisia leimaantumatta persuksi. Me kuusikymppiset pyörittelemme silmiämme hölmöydellenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaporukka on ollut kova pilkkaamaan isänmaallisia, ovat tykänneet yhdistää sen heille epämieluisiin asioihin. Nyt heidän tekee mieli itse olla isänmaallisia, tulee kriisi, näkevät itsensä oman mielikuvituksen luomana hörhönä.
Kyllä isänmaallisuudessa edelleen on aika ikävä kaiku, idiootit kun sen ovat itselleen omineet. Vähän sama kuin kommunismi, pohjimmiltaan ihan kiva asia mutta idioottien omima ja siten pilaama.
Isänmaallisuus = halu puolustaa omaa maata, kulttuuriaan, arvojaan ja oikeuttaan elää niiden mukaisesti.
Wokettajathan eivät tietysti tykkää, koska pitäisi olla paljon enemmän ruskeata ja valkoisen pitäisi olla minimaalista valkoisten omassa maassakin. Siihenhän tämä typistyy.
Tietty moniarvoisuus kuuluu siihen suomalaisuuteen, kun ei olla kansallissosialistinen diktatuuri. Sitähän eivät öyhöttäjät tajua.
Vierailija kirjoitti:
NYT-liite oli ihan luettavaa silloin kun siinä oli Mämmilä-sarjis missä pottunokka huusi Mukun perheen nähtyään "kahtokee kahtokee neekelöitä!".
Näin jälkeenpäin huomaan järkytyksekseni että tuo lehtinen oli journalismissaan huipulla kysellessään milloin miltäkin tähtöseltä tai vierailevalta muusikolta haastattelussa että miten karvaiset takamukset heillä on. Siitä on tultu vain alaspäin tähän nykytilanteeseen.
Sen jälkeen kun sota alkoi, kesti muutaman viikon että väki tajusi miten paljon täällä trollataan.
Nyt äkkiä tällaiset hesarin toiminnan haukkujat ovat taas valloillaan.
Ihmisten muisti on lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täähän tässä on koko homman idea. Joku porukka on "jostain mystisestä lähteestä" (hybbridiiivaikutuss??) saanut idean että tehdäänpä suomalaisuudesta ylpeänä olemisesta paheksuttava asia. Ja normaalien kansallisten tunnusten kuten lippu yms. käyttämisestä halveksuttavaa.
Kenenköhän etua tuollainen idea mahtaa oikeasti ajaa? Tulee mieleen eräskin vladimir joka tykkää kovasti jos saa suomalaiset kiistelemään keskenään ja puolet kansasta halveksimaan niitä jotka haluaa olla ylpeitä maasta ja ehkä jopa (ghasp) ovat valmiita puolustamaan sitä tarpeen tullen.
Luulisi että joku edes jossain mediassa miettisi näitä asioita sitä ensimmäistä mieleen tulevaa ajatusta pidemmälle vai onko se vaan erikoistuneiden tutkivien journalistien hommaa. Ja niitä suomessa ei ole kuin liski ja sekin lähinnä kaivelee kuitteja ja pyytelee asiakirjoja eri paikoista.
Muut spämmii helppoa klikkiotsikkoa ja uutisia somekohuista ja julkaisee puoluekavereiden tiedotteita uutisina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaporukka on ollut kova pilkkaamaan isänmaallisia, ovat tykänneet yhdistää sen heille epämieluisiin asioihin. Nyt heidän tekee mieli itse olla isänmaallisia, tulee kriisi, näkevät itsensä oman mielikuvituksen luomana hörhönä.
Kyllä isänmaallisuudessa edelleen on aika ikävä kaiku, idiootit kun sen ovat itselleen omineet. Vähän sama kuin kommunismi, pohjimmiltaan ihan kiva asia mutta idioottien omima ja siten pilaama.
Terveisiä takkukuplaan. Kukaan yli 40-vuotias ei pidä isänmaallisuutta öyhöilynä. Te nuoremmat, joille kuten itse sanot kommunismikin on kiva aate, olette jääneet itäröllien vaikutuksen uhreiksi: sieltä olette omaksuneet heidän syöttämänsä ajatuksen, että a) isänmaallisuus on nas*ismia, ja b) kommunismi (=wokeaate) on kliffaa.
Heh, kai tajuat että leimaat ihan samalla tavalla, ellet pahemmin ihmisiä pelkästä sanan käytöstä tai käyttämättömyydestä? Vai oletko liian yksinkertainen tajuamaan kuinka ironista tämä on
Woketus on yhtenäinen tiukasti määritelty aate. "Isänmaallinen" wokettajan aatteenmukaisena olkiukkona taas on kertakaikkisen mielisairas. Revi siitä sitten ironiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisuus = halu puolustaa omaa maata, kulttuuriaan, arvojaan ja oikeuttaan elää niiden mukaisesti.
Wokettajathan eivät tietysti tykkää, koska pitäisi olla paljon enemmän ruskeata ja valkoisen pitäisi olla minimaalista valkoisten omassa maassakin. Siihenhän tämä typistyy.
Tietty moniarvoisuus kuuluu siihen suomalaisuuteen, kun ei olla kansallissosialistinen diktatuuri. Sitähän eivät öyhöttäjät tajua.
Juu. Moniarvoisuus käytännössä = islam, kunniakulttuurit, pakkoavioliitot, rinnakkaisyhteiskunnallistuminen länsimaisten kanssa saman katon alla = ei hyvää seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja ajattelee ihan samoin kuin minä - miten hienoa olisi jos voisi olla isänmaallinen ilman että tulee liitetyksi ööriäikeistöläisiin äyhöttäjiin, tyyppeihin jotka väittävät olevansa isänmaallisia mutta pyrkivät itse asiassa kylvämään epäsopua ja rauhattomuutta, usein toisen maan rahoituksella. Aloitus on oikeastaan hyvä esimerkki tästä porukasta. samoin aloittajaa peesaavat aloitaajan omat tai saman kaveripiirin viestit.
Olette ihan itse tyhmät nuorison edustajat lyöneet tuon leiman isänmaallisuuteen. Nyt sitten poraatte, kun ette voi kertoa olevanne isänmaallisia leimaantumatta persuksi. Me kuusikymppiset pyörittelemme silmiämme hölmöydellenne.
Tämä summaa koko kaskustelun.
Olen ydinsentimentistä samaa mieltä, en minäkään kehtaa kaikkialla sanoa olevani isänmaallinen, koska en halua tulla assosioiduksi tuohon sanaan nykyään yhdistettäviin ryhmiin. Mutta isänmaallinenhan minä olen, siinä mielessä, että olen Suomesta ylpeä ja minusta tätä maata pitää puolustaa. Olen kansainvälisyyttä kannattava mutta juuristani välittävä patriootti, mutta en nationalisti.
Se on erittäin suuri ongelma, että tietty omasta mielestään parempien ja oikeamielisten ihmisten joukon on annettu sanella että isänmaallisuus on yhtä kuin äärioikeistolaisuus ja kriittisyys turvan hakijoita kohtaan on yhtä kuin rasismi. Näin ei tietenkään ole, vaan he haluavat sensuroida maltillisia ihmisiä leimoillaan.
Juuri tästä syystä järkevät ihmist eivät voi sanoa ääneen, että emme halua turvan hakijoita täysin erilaisista kulttuureista. Ei rasistisista syistä, vaan koska pidämme rauhasta ja turvallisuudesta ja liian monta tulijaa aiheuttaa niitä ongelmia mitä Ruotsissa nähdään. Älkää antako sen pienen taulapääryhmän sensuroida järkeviä ja maltillisia ihmisiä.
Jännä miten pitkäaikaisena maaammukriittisenä en ole koskaan kokenut vaikeutta olla isänmaallinen realisti, aloittanut parisuhdetta maaammun kanssa ja tullut toimeen maammujen kanssa aivan hyvin, nauranut itsekin pellerasssisteille samoin kuin näille suvaitsevausuudesta vöyhkääville, mutta tällaisille "uusisänmaallisille" toimittajille on tullut tällainen identiteettikriisi.
Onko tämä nyt sitä, että me isämmmaalliset ei-rassssistit olimme koko ajan oikeassa, nyt se on konkretisoitunut näille haihattelijoille ja nyt heidän on ihan pakko kaivaa komeroistaan kaikki isämmmaallisia koskevat olkiukot esiin ja hyökkiä niitä vastaan?
Samalla kun nämä ovat muuttumassa itse lokinpaskahousuiksi pikku hiljaa itse sitä ymmärtämättä niin itselläni on syntynyt kriittisyyttä isämmmaallisuuden automaatiota kohtaan. Sekin voi olla sokea piste, haluanko minä kohta keski-ikäisenä naisena että nuoret miehet kuolevat vuokseni vai haluanko, että se vältetään vaikka sotilasyhteistyön keinoin?
Kävin armeijan 80-luvulla. Isänmaallisuus ei silloin sinänsä ollut mitenkään julistettava asia, mutta tiedettiin, että maata puolustetaan, jos on pakko. Ei tehty numeroa siitä. Niin sen pitäisi olla nytkin. Ei sitä pitäisi korostaa eikä pilkatakaan.